شهید آوینی

 

معضلات و مشکلات جانبازان ، پشت پرده تبلیغات خدمت رسانی به ایثارگران

شما وقتی این تبلیغات را می‌بینی که بنیاد هر روز یک خبری منتشر می‌کند و می‌گوید فلان خدمت را به جانبازان دادیم ، فلان تسهیلات جدید را در اختیارشان گذاشتیم و . . . چه فکری می کنی؟ مردم هم که خبر ندارند واقعیات چیست . می گویند «هان ببینید جانبازان دیگر چه غصه‌ای دارند؟!» حداقل این خدمات را که نمی‌دهند، اینقدر تبلیغ نکنند که وقتی می‌آییم بیرون برگردند به ما بگویند «همه این امکانات کشور در خدمت جانبازان است.»

یکی از جانبازان حماسه هشت ساله میهن اسلامی‌مان با اشاره به مشکلات و معضلات زندگی ایثارگران اظهار داشت : من تمام این دردها را بیست سال است که تحمل می کنم. دیگر عادت کرده ام. اگر این درد نباشد انگار چیزی کم دارم.

وی افزود : همه این خدماتی که ادعا می کنند و درباره اش تبلیغات  می‌کنند ، برفرض هم که درست باشد اگر به یک نفرآدم سالم بدهند و بگویند در مقابلش یک ماه این درد را تحمل کن، آیا هیچ آدم عاقلی این کار را می کند؟!

این جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به تبلیغات صورت گرفته در جامعه مبنی بر خدمات چشمگیر بنیاد به جانبازان و مجموعه ایثارگران، آنرا نادرست دانست و گفت: شما به عنوان یک فرد عادی که در خانه ات نشسته ای و تلویزیون را تماشا می کنی وقتی این کنگره تجلیل از ایثارگران و فلان همایش و فلان کنگره را می‌بینی و این تبلیغات را که بنیاد هر روز یک خبری منتشر می‌کند و می‌گوید فلان خدمت را به جانبازان دادیم ، فلان تسهیلات جدید را در اختیارشان گذاشتیم و . . .  چه فکری می کنی؟ مردم هم که خبر ندارند واقعیات چیست . می گویند «هان ببینید جانبازان دیگر چه غصه ای دارند؟!»

وی با رد این مطلب که برنامه های مختلف فرهنگی- تفریحی در جهت رفاه جانبازان از طریق بنیاد انجام شده است، تاکید کرد: من نمونه ای از این فعالیت را برایتان می گویم. چند ماه پیش اعلام کردند که جانبازان می توانند در «مسابقات رالی »شرکت کنند. من خودم شخصا به دفتر مرکزی مراجعه کردم و گفتم می خواهم با خانواده ام در این برنامه شرکت کنم. گفتند: ما که همه را نمی توانیم شرکت دهیم از هر دفتری یکی دو نفر معرفی می شوند و شرکت می کنند. با این اوصاف توجه داشته باشید مثلا دفترجنوب شرق که شامل فیروز کوه، شهرری، اسلامشهر، مامازن و. . .می شود با اینهمه جانباز ، حداقل صد نفر هم که بخواهند شرکت کند در این صد نفر، دو نفر انتخاب می شوند. پس دیگر اینهمه تبلیغات و سروصدا ندارد که !

این جانباز همچنین با اشاره به طرح ادغام دو بنیاد(شهید و جانبازان) تاکید کرد: آقای دکتر دهقان زمانی که برای معارفه به فرهنگسرای بهمن آمد یک قول‌هایی داد که متاسفانه هنوز هیچکدام را عمل نکرده اند چه از لحاظ معیشتی، چه از جهت اشتغال آفرینی که خیلی تاکید داشتند. دکتردهقان حتی در کنگره تجلیل از ایثارگران اعلام کردند که برای وضعیت معیشتی جانبازان که خیلی نامطلوب است اقدام کردیم. خب ما امیدوار بودیم که لااقل در فیش حقوقی مان تغییری ایجاد می شود. ما روی حرف آنها حساب باز کردیم و امید داشتیم که این طرف سال یک نفسی می توانیم بکشیم. اما متاسفانه به هیچ نتیجه ای نرسیدیم. چیزی که خودشان گفتند، عمل نکردند.

 وی افزود: دکتر دهقان در صحبتشان در فرهنگسرای بهمن گفتند که من خودم را جای شما می گذارم. این حرف بزرگی است. کسی که خود را جای فلان جانباز می گذارد یعنی تمام وجود و درونش باید جانباز باشد، اما متاسفانه ما تا الان چنین چیزی ندیدیم. اگر جناب دهقان خود را واقعا جای جانباز و خانواده شهید می گذارد و فرزند شهید را مثل فرزند خودش می بیند و آنهمه تبلیغ می‌کند اما ما در عمل این مطلب را ندیدیم.

وی ادامه داد : وقتی ایشان آمد ما خوشحال شدیم که معاون رئیس جمهور سرپرست بنیاد می شود و فکر می کردیم که این وعده هایی که می دهد صد در صد عملی می شود حالا بر فرض اگر صد در صد نشد بالاخره 50% مشکلات بچه ها حل می شود و بودجه دولتی به بنیاد جانبازان می دهند. اما متأسفانه اگرحرکتی هم شده است تنها برای 30-20درصد جانبازان انجام شد .

این جانباز دوران دفاع مقدس در پایان تاکید کرد: بعضی از بچه ها می گویند مادیات مهم نیست . من این را قبول ندارم . چون هرچه ارزش قائل نباشم اما خواه نا خواه این مادیات لازمه زندگی است.  بر فرض فلان مدیر بنیاد سر کشی کند ، سخنرانی بکند ، اما دردی از من درمان نشود و مشکلاتم حل نشود ، این تعارفات خشک و خالی به چه درد من می خورد؟! حداقل این خدمات را که نمی دهند اینقدر تبلیغ نکنند که وقتی می آییم بیرون برگردند به ما بگویند که همه این امکانات کشور در خدمت جانبازان است.

به دلیل مسائل پیش آمده برای جانبازان ، از ذکر نام و مشخصلات جانبازان عزیز در اخبار و گزارشات اجتناب می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo