شهید آوینی

 

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود

امسال نیز همچون سالهای گذشته ، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ، همزمان با ماه مبارک رمضان در تهران برگزار می شود .

در سیزدهمین دوره از این نمایشگاه که از پنجم ماه مبارک رمضان آغاز می شود ، نویسندگان ، هنرمندان ، ناشران ، پژوهشگران و صاحبنطران حوزه علوم قرآنی ایران و سیزده کشور خارجی شرکت خواهند داشت .

نمایشگاه سال گذشته از هجده بخش تشکیل شده بود ، بین الملل ، نمایشگاههای استانی قرآن کریم ، نرم افزارهای قرآنی ، آثار و فعالیتهای هنری ، آثار مکتوب ، کودک و نوجوان ، ناشران ، مؤسسات و نهادهای دولتی قرآنی ، ویژه قرآن و انتظار ، تکریم از خادمان قرآن کریم و سرای اندیشه تشکیل شده بود .

جوانان ، بانوان ، دانشجویی ، ماوراء از دریچه سینما و عکس ، آثار قرآنی ایران در عرصه های بین المللی ، آثار و محصولات قرآنی سایر کشورها ، خاطرات قرآنی رزمندگان و ایثارگران و چاپ و انتشارات از دیگر بخش های نمایشگاه قرآن سال گذشته بود.

اما بخش آثار مکتوب ، هنری ،  کودک و نوجوان ، خادمان قرآن کریم بین الملل ، رایانه ای ، جوانان ، بانوان ، دانشجویی ، صوتی و تصویری و ناشران قرآنی ، بخشهای مختلف نمایشگاه قرآن کریم امسال را تشکیل می دهد .

بر اساس اعلام معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، امسال همزمان با تهران ، بمنظور گسترش فرهنگ قرآنی و عرضه آخرین دستاوردهای مکتوب و رسانه ای ، آثار قرآنی 114 نمایشگاه قرآن در 114 شهرستان کشور برگزار می شود .

سال گذشته نیز در 28 استان کشور نمایشگاههای متعدد و متنوعی در مورد قرآن کریم برگزار شد .

امسال نیز همچون دوره های گذشته ، با هدف معرفی فعالیتها و آثار فرهنگی - هنری قرآنی و تعامل بین مراکز و نهادهای دینی کشورهای خارجی ، نمایشگاهی از آثار و محصولات قرآنی هنرمندان برجسته ایران در کشورهای خارجی ، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ، با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برپا می شود .

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo