شهید آوینی
 
برگزاری مراسم ازدواج يك دختر تازه مسلمان آلمانی در حرم حضرت رضا(ع)

يك دختر آلمانی كه به دين مبين اسلام گرويده است، صبح روز دوم مردادماه برای مراسم عقد ازدواج خود با يك پسر ايرانی، بارگاه ملكوتی حضرت رضا(ع) را انتخاب كرد.
به نقل از اداره كل روابط‌ عمومی آستان قدس رضوی، سارا زمهريری، كه به تازگی مسلمان شده است، به همراه رضا زمهريری تصميم گرفتند مراسم عقد خود را در حرم مطهر حضرت ثامن‌الائمه(ع) برگزار كنند.
به همين منظور آنها به همراه خانواده خود به ايران آمده و در مشهد و در جوار مضجع شريف آن حضرت زندگی مشترك خود را آغاز كردند.
مراسم عقد اين دو جوان با حضور دو نفر از مسئولان آستان قدس رضوی در حرم مطهر برگزار و در پايان جهت آشنايی بيشتر آنها با اسلام، قرآن به زبان آلمانی و كتاب‌های دينی و اسلامی به ايشان اهدا شد و همچنين ماكت ضريح و ماكت كلی حرم مطهر حضرت ثامن‌الائمه(ع) در اختيار آنها قرار گرفت.
سارا زمهريری، دختر آلمانی كه به تازگی از مسيحيت به اسلام روی آورده است، در اين مراسم معنوی گفت: خيلی خوشحالم كه اين دين را انتخاب كردم و دوست دارم بقيه هم اسلام را انتخاب كنند تا همه مردم جهان در كنار يكديگر از خوبی‌های اسلام بهره‌مند شوند.
خانواده‌ «محمودرضا زمهريری»، در كشور آلمان اقدام به برپايی كلاس قرآن در روزهای يكشنبه و نيز جلسه دعای كميل در شب‌های جمعه كرده‌اند كه ۱۸ نفر از زنان ايرانی مقيم آلمان در اين جلسات شركت می‌كنند.
«محمدحسين عليپور»، رييس اداره زايران غيرايرانی آستان قدس رضوی در اين مراسم، با اعلام اين مطلب كه بيش از شش ميليون ايرانی در خارج از ايران سكونت دارند، گفت: كار فرهنگی و ارتباط با اين قشر عظيم، بخش عمده‌ای از وظايف اين اداره است، زيرا آنها به عنوان نمايندگان ما می‌توانند در تبليغ آيين آسمانی اسلام نقش مؤثری ايفا كنند.
وی افزود: در حال‌حاضر اداره امور زايران غيرايرانی حرم مطهر رضوی با تعدادی از ايرانيان مقيم خارج ارتباط مستمر داشته و در مناسبت‌‌ها و اعياد مختلف برای آنها كارت تبريك می‌فرستد.
«عليپور» تصريح كرد: افرادی كه به تازگی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) به اسلام گرويده‌اند، از نقاط مختلف دنيا با اين اداره ارتباط مستمری دارند.
وی در پايان اظهار كرد: در يك ماه گذشته سه نفر مسيحی مسلمان شده و تعداد زيادی نيز برای مطالعه بيشتر درباره‌ دين اسلام، به اداره‌ امور زايران غيرايرانی مراجعه كرده‌اند كه توضيحات و راهنمايی‌های لازم توسط كارشناسان به آنها ارائه شده است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo