شهید آوینی
 
برگزیدگان جایزه كتاب سال ولایت معرفی می‌شوند

محمدعلی مهدوی‌راد دبیر جایزه كتاب سال ولایت گفت: هفتمین دوره كتاب سال ولایت با معرفی هشت نویسنده برتر و 14 كتاب تشویقی، پنج‌شنبه ششم مرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی كه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به این كه در این دوره از جایزه كتاب سال ولایت هیچ اثری در حوزه كودك و نوجوان به عنوان كتاب برتر یا در خور تشویق شناخته نشد،‌ ادامه داد: دو ویژگی این دوره از جایزه را از سایر دوره‌ها متمایز می‌كند، ویژگی اول نزدیك بودن زمان برگزاری این مراسم با برپایی كنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) است، كه در مشهد دنبال خواهد شد، دومین ویژگی هم صرف اعتبار مشترك و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است؛ چون هیات علمی و اجرایی هر دو مراسم با هم مشترك هستند.
وی با بیان این مطلب كه در این دوره 1260 عنوان كتاب مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت، افزود: 945 عنوان از این كتاب‌ها در حوزه بزرگسالان داوری شد كه شخصیت،‌ سیره، آثار و معارف چهارده امام معصوم(ع) مبنای تالیف آنها است، 205 عنوان هم در بخش ویژه كه به امام سجاد(ع) اختصاص خواهد داشت، مورد ارزیابی قرار گرفت.
مهدوی‌راد در ادامه به 80 عنوان كتابی كه در بخش بین‌الملل این جشنواره بررسی شد، پرداخته و گفت: در بخش كودك و نوجوان هم 116 عنوان كتاب به دبیرخانه رسید كه بعد از راهیابی 8 عنوان كتاب به مرحله نیمه‌نهایی؛ متاسفانه هیچ اثری به عنوان اثر برتر معرفی نشد.
دبیر جایزه كتاب سال ولایت در ادامه از ارسال 60 عنوان كتاب كودك و نوجوان به بخش ویژه این جشنواره خبر داد و گفت: در پایان بررسی‌ها شش عنوان كتاب به مرحله نهایی راه یافت.
مهدوی‌راد در پایان افزود: در این دوره از جشنواره هم از یك مؤسسه فرهنگی فعال در عرصه تولید كتاب‌های دینی قدردانی شده و بهترین اهل قلم در حوزه كتاب‌های دینی معرفی و تجلیل می‌شود.
در ششمین دوره كتاب سال ولایت، كتاب‌های «ماقبل النهایة تاریخ»، تالیف شیخ الجعفر العتریسی از لبنان، «علی امام البررة» تالیف سیدمهدی ‌الخرسان از عراق، «الله و للحقیقه» تالیف شیخ علی آل محسن از عربستان، «علی و المیزان الحق» تالیف شیخ محمد جزل‌العامدی به عنوان آثار برتر در حوزه بزرگسال انتخاب شدند، همچنین جعفر ابراهیمی و مظفر سالاری با دوكتاب «آسمان دوم» و «نیمه شبی در حله» به عنوان برترین آثار در حوزه كودك و نوجوان انتخاب شدند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo