شهید آوینی
 
شورای نگهبان صحت دور اول انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد

شورای نگهبان با تایید صحت مرحله اول نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که مرحله دوم انتخابات روز جمعه این هفته برگزار خواهد شد.

شورای نگهبان درنامه ‌ای به سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور آورده است : شورای نگهبان با تکریم حضور فراگیر مردم در برگزاری شکوهمند نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که برگ زرینی در تاریخ مردمسالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، از تلاش همه جانبه وزارت کشور، عوامل اجرایی، همچنین هیاتهای نظارت و همه رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی، قدردانی می‌ کند.

شورای نگهبان در ادامه این نامه با اشاره به نامه 44/4/1/41315 مورخ بیست و نهم خرداد 1384 وزارت کشور در مورد نتیجه کلی انتخابات، آورده است: پس از آگهی عمومی اعلام شکایت نسبت به روند رای گیری و برگزاری انتخابات طبق ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری تا انقضا مهلت قانونی هیچگونه شکایتی واصل نشد.

این نامه می‌افزاید: پس از اتمام مهلت قانونی نامه‌ای از سوی ستاد آقای معین واصل شد که ضمن بیان مسائل کلی و بدون مستند قانونی، صرفا خواهان تعویق زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات شده است که علاوه بر اینکه اطلاق شکایت بر آن نمی‌شود، متضمن خواسته غیرقانونی است.

در ادامه این نامه تصریح شده است : مع‌الوصف شورای نگهبان، متعاقب اظهارات کلی آقای کروبی در رسانه‌های عمومی، به حسب تامین خاطر و اطمینان کافی امروز طی نامه 12508/30/83 به وزارت کشور، اجازه داد که تعدادی از صندوقها را بازشماری کنند.

شورای نگهبان تاکید کرد: علی رغم عدم تمایل آن وزارتخانه به بازشماری آرا به دلیل عدم ضرورت، این اقدام در برخی از شهرستانها انجام شد که هیچگونه خدشه‌ای بر نتیجه آرا و روند انتخابات در پی نداشت.

در این نامه با بیان اینکه برخی تخلفات در فعالیتها و تبلیغات انتخاباتی گزارش شده، تاکید شده است : تخلفات به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال گردیده ولی این تخلفات خدشه‌ای بر سلامت برگزاری انتخابات وارد نکرده است.

این نامه می ‌افزاید: شورای نگهبان در جلسه بعد از ظهر امروز خود صحت انتخابات مرحله اول نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را طبق ماده 79 قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد تایید قرار داد و طبق اصل 117 قانون اساسی و ماده 14 قانون انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌نماید مرحله دوم انتخابات بین دو نفر حائز اکثریت آرا در مرحله اول به ترتیب تقدم آرا آقایان اکبر هاشمی بهرمانی و محمود احمدی‌نژاد در روز جمعه سوم تیر ماه امسال برگزار خواهد شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo