شهید آوینی
اهانت به مسلمانان هلندی در فرودگاه «تل آويو»

 

گروه بين‌الملل: دو تن از اعضای يك هيأت شش نفره كه از سوی مسلمانان هلند برای بررسی مسئله فلسطين و كمك به فلسطينی‌ها عازم اراضی اشغالی شده بودند، پس از بازگشت به هلند از رفتار توهين‌آميز مأموران اسراييلی در فرودگاه «تل آويو» خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، به نقل از پايگاه اينترنتی «محيط»، اين دو نفر از اعضای جمعيت هلندی كمك به فلسطين، چهارشنبه (۱۸ خرداد) پس از بازگشت به هلند شكواييه‌هايی را در مورد برخورد توهين‌آميز مأموران امنيتی اسراييل تسليم كنسولگری هلند در تل آويو و همچنين سفارت اسراييل در هلند كردند.
«محمد شبيه» يكی از مؤسسان «جمعيت كمك به فلسطين» گفت كه او و «رنا ناصر» زن هلندی فلسطينی‌الاصل روز يكشنبه در فرودگاه «تل آويو» به شكل توهين‌آميزی مورد بازجويی و تمسخر مأموران دستگاه‌های امنيتی اسراييل قرار گرفتند.
«شبيه» كه اهل مغرب است، افزود: مأموران اسراييلی پس از سئوال و جواب از ديگر اعضای اين هيأت و از جمله خبرنگار مجله «آمزين» كه هلندی بودند، به آنها اجازه ورود دادند، اما در مورد ما ضمن معطل نگه‌داشتن بی‌مورد اقدام به بازرسی بدنی به شكلی زننده و درآوردن لباس‌ها و توهين و تمسخر نمودند و در پاسخ به اين سئوال كه چرا ما اجازه ورود نداريم تنها به اين پاسخ اكتفا كردند كه شما بهتر است منتظر بمانيد.
اين دو عنصر هيأت هلندی گفته‌اند كه در صورت نگرفتن جواب يا توضيح لازم از سوی اسراييلی‌ها قصد دارند كه شكايتی را در اين زمينه تسليم دادگاه كنند.
گفتنی است، «شبيه» اظهار كرد: مشاهده مسئله فلسطين از نزديك و بررسی راهكارهای كمك به مسلمانان فلسطينی از جمله اهداف سفر هيأت هلندی به اين كشور بوده است

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo