شهید آوینی
 
حضور «شون پن» بازیگر سینمای هالیوود در نماز جمعه تهران

 

ستاره معترض هالیوودی در تهران است

شون پن، بازیگر سرشناس و معترض هالیوودی، صبح روز گذشته در دانشگاه تهران حضور یافت تا به عنوان خبرنگار روزنامه "سن فرانسیسکو کرونیکل " از نزدیک شاهد برگزاری مراسم نماز جمعه باشد.

                   

ستاره فیلم های "21 گرم" و "رود میستیک"،  امروز صبح به صورت غیرمنتظره به محل برگزاری نماز جمعه تهران رفت و در حالی که دفترچه ای در دست داشت، از برگزاری این مراسم یادداشت برداری کرد. این بازیگر سرشناس از ارایه هرگونه توضیحی به همکاران روزنامه نگار خود خودداری و صرفاً به ذکر این نکته بسنده کرد که برای پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده ایران، به عنوان خبرنگار روزنامه سن فرانسیسکو کرونیکل به تهران سفر کرده است.
به گفته یکی از کارمندان هتل محل اقامت شون پن، او با نام شون جاستین پن، روزنامه نگار، اتاق رزرو کرده است. با اینکه علاقمندان به فیلم و سینما وی را یکی از مشهورترین چهره های هالیوودی در سطح جهان می دانند، اما کمتر کسی از میان شش هزار نمازگزار تهرانی توانست چهره او را تشخیص دهد. پن که به همراه مترجم خود به نماز جمعه آمده بود، از خطبه های آیت الله احمد جنتی یادداشت برداری کرد. جنتی از مردم می خواست با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری موجب خشم سران کاخ سفید شوند.
شون پن 44 ساله دو سال پیش و در آستانه جنگ امریکا و متحدانش علیه عراق از این کشور بازدید و خاطرات خود را چندی بعد در روزنامه سن فرانسیسکو کرونیکل منتشر کرد. او به خبرنگاران گفت که به دلیل افزایش تنش میان واشنگتن و تهران تصمیم گرفته به ایران سفر کند.
وی عمده شهرت خود را در دنیای سیاست مدیون مخالفت شدید با سیاست های جرج واکر بوش است و پس از سفر جنجالی خود به عراق، با چاپ یک آگهی یک صفحه ای در روزنامه " نیویورک تایمز " هدف خود از این سفر و دیدگاههایش را تشریح کرد.

                   

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo