شهید آوینی
بدنبال گسترش اقدامات ضداسلامی، دادگاه سوییس اعلام كرد:
تروریست خواندن مسلمانان جرم نیست

دادگاه ایالت «زوریخ علیا» در كشور سوییس با صدور رأیی اعلام كرد كه توصیف «اسلامگراها» با صفت «تروریست» و هشدار دادن نسبت به خطر انتشار اسلام، برانگیختن كینه‌های دینی و نژادپرستانه به عنوان جرم محسوب نمی‌شود و مستوجب عقوبت نیست.

به نقل از پایگاه اینترنتی اسلام آنلاین از ژنو، این رأی در جریان شكایت «احمد عیسی» یك سوییسی فلسطینی‌الاصل به دادگاه زوریخ اعلام شد.

«عیسی» گروه یهودی «داوید» در سوییس را به تحریك و تشویش اذهان علیه مسلمانان، اعراب و فلسطینی‌ها متهم كرده و اعمال مجازات قانونی مصرح در قانون را به این تحریكات خواستار شد.

جمعیت «داوید» نیز در سال ۲۰۰۲ نامه سرگشاده‌ای به حكوت فدرالی سوییس نوشته و در آن اتخاذ اقدامات لازم را برای مقابله «تروریسم اسلامی، عربی، فلسطینی» خواستار شده بود.

این انجمن همچنین خواستار برتری بخشیدن به تمدن مسیحیت و یهودیت بر اسلام شده و هشدار داده بود كه «خطر انتشار تروریسم از داخل مساجد نشأت می‌گیرد و نه كلیساها و معابد!»

براساس ماده ۲۶۱ قانون جزایی سوییس، كسی كه به تحریك علیه نژاد یا دیانت خاصی اقدام كند و یا سوء شهرت كسی را تبلیغ كند به جریمه نقدی و یا حبس محكوم می‌شود.

احمد عیسی شاكی این پرونده طی اظهارنظری در روز شنبه (۷ خرداد) گفت: این حكم جداً فاجعه‌آمیز است و مشخص است صهیونیست‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای آنها برای صدور این حكم بر دادگاه فشار وارد كرده‌اند.

وكیل عیسی نیز با اشاره به این كه حكم مزبور چراغ سبزی است برای دستگاه‌های تبلیغاتی و ضد اسلامی غربی كه مسلمانان را تروریست بخوانند، گفت: «بر تمامی متفكران و اندیشمندان مسلمان واجب است كه در مقابل چنین احكامی بایستند.»

منبع:خبرگزاری قرآنی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo