شهید آوینی
 
فعالیت ها و مراسم هایی كه به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد

راهپیمایی كاروان عاشقان ولایت به سمت حرم مطهر حضرت امام (ره)

امسال نیز مانند سال‌های پیش، كاروان عاشقان ولایت با پای پیاده مسیر مصلای بزرگ تهران تا حرم مطهر حضرت امام (ره) را طی خواهد كرد.

كاروان عاشقان ولایت از سال 78 هر ساله در ایام سالگرد بنیانگذار انقلاب اسلامی با نام نویسی از مشتاقان آن امام حضوری شكوهمند و عاشقانه را به نمایش می‌گذارد.
تجدید میثاق با امام و ابراز عشق و فاداری با آرمانهای ایشان، تحكیم بیعت با رهبر معظم انقلاب و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی از اهداف شكل گیری این كاروان است.
امسال نیز عاشقان امام ساعت 7 صبح روز جمعه سیزدهم خردادماه بر مزار شهدای گمنام جنب دانشگاه امام حسین (ع) گردهم می‌آیند و پس از عزیمت به مصلای بزرگ تهران و محل وداع امت با امام خود با پای پیاده به سمت نماز جمعه تهران و سپس حرم مطهر حضرت امام (ره) حركت می‌نماید.

در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نمایشگاه فروغ اندیشه در قم برگزار می‌شود

در آستانه شانزدهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به همت مؤسسه تنظیم نشر و آثار امام، نمایشگاه فروغ اندیشه در قم برگزار شد.

به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر"، حجت ‌الاسلام پویا با اعلام این خبر اظهار داشت : به مناسبت شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نمایشگاهی از مجموعه آثار و اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و فرزند ایشان حاج آقا مصطفی و مجموعه فعالیت‌های مؤسسه تنظیم و آثار حضرت امام خمینی  و همچنین پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی از یازدهم تا هجدهم خردادماه در مقابل مدرسه فیضیه برگزار می‌ شود .

جانشین دبیر ستاد شانزدهمین سالگرد ارتحال امام، هدف از برپایی این نمایشگاه را عرضه مستقیم محصولات مرکز به مردم و همچنین ‌آشنایی جوانان با اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود : مؤسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی  با برپایی این نمایشگاه به دنبال آن است که فعالیت‌های مرکز قم را از زمان فعالیت تا کنون، که شامل کتابخانه تخصصی، دانشنامه امام خمینی فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و همچنین فروشگاه کتاب می‌شود در اختیار شهروندان قمی و زائرانی که برای زیارت حضرت فاطمه معصومه ـ س ـ و حرم امام راحل ـ ره ـ از قم عبور می‌کنند قرار دهد.

ویژه برنامه‌های شبكه تهران به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)

شبكه تهران به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، ویژه برنامه‌هایی چون "قدمی با مهتاب"، "طبیب عشق" و "منتظر" را آماده پخش كرده است.

برنامه "قدمی با مهتاب" طی روزهای چهاردهم و پانزدهم خردادماه پخش خواهد شد. این ویژه برنامه در روز چهاردهم با بخش‌هایی چون بررسی جایگاه شعر امام در ادبیات فارسِی، نمایش، گزارش‌هایی از مراسم تشیع امام در سال 68 آماده پخش شده است.
این برنامه روز پانزدهم خرداد ماه نیز به مدت 55 دقیقه روی آنتن خواهد رفت.بررسی ادبیات انقلاب، خاطرات 15 خرداد سال 42 از زبان طلاب و مدرسین مدرسه فیضیه، كلام امام ... بخش‌های مختلف این برنامه را تشكیل می‌دهند.
پریسا جعفری به عنوان محقق و نویسنده، صالح دریایی فرد به عنوان تهیه‌كننده و حسن صدخسروی به عنوان كارگردان در تهیه و تولید این پروژه با گروه معارف شبكه تهران همكاری كرده‌اند.
"طبیب عشق" دیگر برنامه مناسبتی شبكه تهران است. این برنامه به تهیه كنندگی حمیدرضا خیرخواه و كارگردانی پیام ابراهیم پور در گروه اجتماعی تولید شده است. برنامه "طبیب عشق" در دو قسمت 90 دقیقه‌ای طی روزهای چهاردهم و پانزدهم بخش می‌شود.
گروه معارف شبكه تهران ویژه برنامه دیگری تحت عنوان، "منتظر" را نیز برای ایام سالگرد ارتحال حضرت امام آماده پخش كرده است. این برنامه مستند - تركیبی با هدف بیان ویژگی های منتظر واقعی امام عصر (عج) تبیین ویژگی های امام خمینی و معرفی ایشان به عنوان یكی ا زمنتظران واقعی امام زمان (عج) تولید شده است برنامه مذكور در 3 قسمت 15 دقیقه‌ای از سیزدهم تا پانزدهم خردادماه از شبكه تهران پخش خواهد شد.

خاطرات امام خمینی در برنامه «آینه روح الله» روایت می‌شود

خاطرات زندگی حضرت امام خمینی (ره) در زندگی خصوصی‌شان در برنامه‌ای با عنوان «آینه روح الله» روایت می‌شود.

برنامه «آینه روح الله» در 40 قسمت به تهیه‌كنندگی سیدحسن لسانی و سید علی‌رضا سجادپور تهیه و تولید می‌شود. در این برنامه سیر حركت امام (ره) در دوران تبعید بررسی می‌شود و صحنه‌های متعددی از فضای گذشته در آن به تصویر درآمده است. «آیینه روح الله» براساس متن‌هایی از علیرضا سجادپور جلوی دوربین رفته و قرار است دو قسمت از آن طی روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه پخش شود و ما بقی قسمت‌های آن نیز در ایام دهه فجر روی آنتن خواهد رفت.
سجادپور علاوه بر این، به عنوان تهیه‌كننده فیلم تلویزیونی «آفتاب و زمین» را برای ایام سوگواری رحلت امام آماده پخش دارد. این فیلم سال گذشته در قالب یك مجموعه 13 قسمتی از شبكه دو سیما پخش شد. این اثر در گروه تاریخ و مناسبت‌های شبكه دو و براساس فیلمنامه‌ای از جلیل عرفان منش جلوی دوربین رفته است. در فیلم «آفتاب زمین» كه جمعه شب پخش خواهد شد داستان تولید حضرت امام و مبارزه پدر ایشان در خمین به تصویر كشیده شده است.

برنامه‌های نیروی دریایی سپاه در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)

نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران برنامه‌های این نیرو در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را تشریح كرد.

علی شیرازی گفت: برگزاری ششمین همایش دو سالانه تبیین اندیشه‌های سیاسی امام(ره) در دانشكده علوم و فنون دریایی چالوس را از جمله برنامه‌های نیروی دریایی سپاه در سالگرد ارتحال امام(ره) خواند و گفت: همچنین مانند سال‌های گذشته دو كاروان یكی با 450 نفر از چالوس و دیگری با 200 نفر متشكل از دانشجویان پاسدار از بندر انزلی با پای پیاده به حرم مطهر حضرت امام(ره) خواهند آمد.
وی برگزاری مسابقات تیراندازی مخصوص خانواده‌ها و نیز مسابقات تكواندو، جودو، والیبال و فوتسال و دو میدانی یادواره امام را از دیگر برنامه‌های سالگرد امام برشمرد و از اهدای جوایزی به برگزیدگان این مسابقات در تاریخ هفدهم خرداد ماه خبر داد.
شیرازی برپایی نمایشگاه‌های هدفمند فیلم و عكس، پخش فیلم زندگی امام و نیز برگزاری دسته‌جات عزاداری در رده‌های مختلف نیروی دریایی سپاه و داخل شهرها را نیز برنامه دیگر ندسا در سالگرد ارتحال امام (ره) برشمرد.
نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه نصب بوم 200 متری در جوار حرم حضرت امام(ره) و نیز برگزاری مسابقات كتابخوانی در سطح كاركنان، خانواده‌ها و سربازان ندسا را از برنامه‌های دیگر سالگرد حضرت امام (ره)خواند.

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در هندوستان

مراسم بزرگداشت شانزدهمین سالگرد ارتحال امام(ره) با مشاركت سازمان‌ها و نهادهای اسلامی در شهرهای مختلف شمال هندوستان برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی ستاد مركزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) محققان و شعرای مسلمان در شهر"امروهه" هندوستان مراسمی با حضور سیادت نقوی ، امام جمعه این شهر برگزار می‌كنند و همایشی با عنوان "شخصیت و اندیشه‌ امام خمینی(ره)" در شهر" جونپور" هندوستان یكی از مراكز علمی مسلمانان ایالت" اوتارپرادش" از سوی انجمن بنی هاشم(ع) این شهر برگزار می‌شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo