شهید آوینی
 
 پيكر محمد رضا آقاسی در قطعه شهدای گمنام به خاك سپرده شد

صبح امروز (پنجشنبه) ، پیکر محمد رضا آقاسی - شاعر اهل بیت (ع) و چهره شناخته شده ادبیات دفاع مقدس بر دوش اقشار مختلف مردم از محل معراج شهدا به سمت قطعه 44 شهدای گمنام بهشت زهرا تشییع شد.

در این مراسم که راس ساعت 30/8 دقیقه صبح امروز از محل معراج شهدا واقع درخیابان بهشت تهران برگزار شد ، بیش از یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم ، شاعران و نویسندگان ، خبرنگاران رسانه های جمعی ، روحانیون ، بسیجیان ، نغمه سرایان مذهبی و کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور یافتند . 

در این مراسم شاعرانی چون : حبیب الله چایچیان (حسان) ، پرویز بیگی حبیب آبادی ، کامران شرفشاهی ، علی رضا پور بزرگ وافی ، علی خالقی ، حمید کرمی ، رضا عبداللهی ، سعید بیابانکی ، علی انسانی ، محمود تاری و ... در کنار سایر تشییع کنندگان حضوریافتند ، این گزارش حاکی است پیکر زنده یاد آقاسی از مسیر خیابان بهشت تا خیابان امام خمینی (ره) بر دوش مردم تشییع شد و جمعیت تشییع کننده  پس از توقفی کوتاه در تقاطع خیابان های امام خمینی و خیابان خیام ، مجددا به حرکت خود ادامه داد .  

حسین الله کرم در این مراسم طی سخنانی به تقدیر از تلاش های ادبی و دینی مرحوم آقاسی در جهت اشاعه فرهنگ انقلاب و اهل بیت ( ع ) با زبان گویای شعر پرداخت . وی گفت : آقاسی از شاعران و هنرمندان بزرگی بود که در دوران تهاجم فرهنگی دشمن ، با اشعار بیدارگرانه و حماسی خود ، وظیفه حساس و مهم خود را به انجام رساند .  

محمود احمدی نژاد - شهردار تهران ، رحیم مشاعی - رئیس سازمان فرهنگی ، هنری شهرداری و منصور واعظی ، رئیس اسبق این سازمان ، از معدود مسئولانی بودند که در این مراسم حضور یافتند ، این درحالی است که تا آخرین لحظات مراسم ، توقع حضور حداقل یکی از مسئولان فرهنگی کشور ، به ویژه مسئولان بلند پایه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع شاعران و اهل قلم سوگوار می رفت . 

لازم به ذکر است که بر اساس وصیت این شاعر فقید معاصر ، پیکر وی در قطعه شهدا دفن شد ، وی گفته بود که نمی خواهم پیکرم از تالار وحدت تشییع  و در قطعه هنرمندان دفن شود .

منبع:خبرگزاري مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo