شهید آوینی
 
رییس قوه قضاییه اهانت به قرآن کریم در زندان گوانتانامو توسط آمریکاییان را محکوم کرد
رییس قوه قضاییه در جلسه روز سه شنبه مسئولان عالی قضایی اهانت به قرآن کریم در زندان گوانتانامو توسط آمریکاییان را محکوم کرد و گفت: اینها نه برای ادیان و نه برای اعتقادات مردم احترامی قایل نیستند و این گونه توهین ها نقض آشکار حقوق بشر و حقوق ملت ها است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره ادامه غنی سازی فناوری هسته ای اشاره کرد و افزود: مصوبه بسیار خوب و مناسب مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه غنی سازی فناوری هسته ای دل تمام مردم و مسئولان را شاد کرد.

وی تاکید مجلس بر ادامه غنی سازی را خواست همه مردم دانست و افزود: مساله هسته ای یکی از چالش های ظالمانه و ترفندهای استکباری آمریکا است و در این زمینه سعی می کند اروپا را نیز به دنبال خود بکشاند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: ما بارها اعلام کرده ایم و تمام جهانیان نیز می دانند که در فناوری هسته ای صرفا به دنبال مسایل علمی و انرژی هسته ای صلح آمیز هستیم ، در حالی که بسیاری از مدعیان حقوق بشر حتی حقوق اولیه ملت ها را نادیده گرفته و سلب می نمایند.

وی دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ایبه دست دانشمندان و متخصصان جوان ایرانی را مایه مباهات توصیف کرد و گفت: دستیابی به فناوری صلح آمیز و علمی هسته ای محصول تلاش دانشمندان و متخصصان یک ملت مسلمان و تحولی تاریخی است.

در  این جلسه موارد دیگری از لایحه قانون شوراهای حل اختلاف و نهاد قاضی تحکیم مورد بررسی قرار گرفت. به موجب موادی از این لایحه شورا با تقاضای طرفین یا تقاضای احدی از طرفین یا بنا به تشخیص مقام قضایی موارد اختلاف را از طریق صلح و سازش خاتمه می دهد. دعاوی با خواسته طلاق یا صدور گواهی عدم امکان سازش و تمکین باهدف حفظ کیان خانواده به منظور ایجاد صلح و سازش و ترمیم اختلافات و شورای حل اختلاف ویژه خانواده ارجاع می گردد. همچنین صلاحیت شورا در امور کیفری منحصر به مواردی گردید که عنوان مجرمانه آن دارای سابقه شرعی نباشد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo