شهید آوینی
 
فراخوان گروه‌های اسلامی پاكستان برای برگزاری روز جهانی اعتراض به آمریكا

"قاضی حسین احمد" رهبر ائتلاف مذهبی مجلس متحده عمل پاكستان امروز یكشنبه از مسلمانان جهان خواست ‪ ۶‬خرداد آینده، روز بین‌المللی اعتراض به سیاست‌های ضداسلامی دولت آمریكا را برگزار كنند.

رهبر مجلس متحده عمل پاكستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد پایتخت پاكستان با محكوم كردن هتك حرمت قرآن كریم توسط نظامیان آمریكا در زندان گوانتانامو گفت: از مسلمانان مي‌خواهیم در این روز به صورت متحد علیه بي‌حرمتی به قرآن توسط سربازان آمریكایی تظاهرات كنند.

قاضي‌حسین احمد كه رهبری گروه جماعت اسلامی پاكستان را نیز به عهده دارد، گفت: از هواداران ‪ ۲۵‬حزب اسلامی از جمله اخوان‌المسلمین مصر و جامعه مسلمانان انگلیس دعوت شده‌است در تظاهرات این روز شركت كنند.

در چند روز اخیر به دنبال انتشار یك گزارش در هفته‌نامه آمریكایی "نیوزویك" مبنی بر اهانت نظامیان آمریكایی به قرآن برای شكنجه روحی زندانیان مسلمان در گوانتانامو سبب واكنش شدید افكار عمومی، گروه‌های سیاسی و مذهبی، مجلس و دولت پاكستان شده‌است.

روز جمعه نیز هزاران تن از مردم پاكستان در یك تظاهرات سراسری در این كشور خواستار اخراج سفیر آمریكا و قطع رابطه دو كشور در صورت عذرخواهی نكردن دولت آمریكا از مسلمانان شدند.

قاضی حسین احمد همچنین گفت: در نامه‌ای به سران كشورهای اسلامی خواستار تشكیل نشست فوق‌العاده سازمان كنفرانس اسلامی برای اتخاذ راهبردی جمعی برای مقابله با سیاست‌های ضداسلامی دولت آمریكا شده‌است.

این رهبر حزبی در پاكستان از واكنش شدید مردم افغانستان نسبت به خبر هتك حرمت قرآن كریم در گوانتانامو نیز تمجید كرد و گفت: مردم افغانستان خون خود را به خاطر اهانت به قرآن نثار كردند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo