شهید آوینی
 
دیدار رئيس جمهور و ديگر اعضاى هيأت دولت با مقام معظم رهبری
رئيس جمهور و ديگر اعضاى هيأت دولت عصر روز یکشنبه در حضور رهبر معظم انقلاب، تشكيل جلسه دادند تا تصميمات و برنامه‏هاى پيش‏بينى شده در سفر حضرت آيت الله خامنه‏اى به استان كرمان، مورد بررسى نهايى قرار گيرد.

رهبر معظم انقلاب در اين جلسه با تشكر از مردم مؤمن، صميمى و خونگرم استان كرمان خاطرنشان كردند: اين استان از لحاظ نيروى انسانى و مستعد و منابع طبيعى بسيار غنى است و مشكلات موجود اين منطقه، بايد با همت بلند، برنامه ريزى، تلاش و پيگيرى كاملاً حل شود.

ايشان تلاش سازمان مديريت و برنامه ريزى و ديگر دستگاهها، و پيگيرى مستمر استاندار كرمان را براى تحقق برنامه‏هاى مصوب سفر، ضرورى برشمردند و تأكيد كردند: بايد با زمان‏بندى اجرايى طرح‏ها، امكان پيگيرى و سنجش پيشرفت آنها را فراهم آورد ضمن اينكه هيچ كارى نبايد حتى يك روز هم به عقب بيفتد.

حضرت آيت الله خامنه‏اى با تشكر از دولت و مسؤلان ستاد بازسازى بم، كارهاى انجام شده در اين شهر را وسيع و خوب ارزيابى كردند اما افزودند: آثار اين كارها هنوز در زندگى مردم بم ملموس نيست كه بايد در اين جهت، فكرى اساسى كرد تا مردم حاصل كارهاى انجام شده را مشاهده و لمس كنند.

ايشان رسيدگى به مشكلات زنان و كودكان بمى و آسيب ديدگان و معلولان زلزله بم، حل مشكل اصناف اين شهر، احداث فضاهاى آموزشى و مديريت مسائل فرهنگى مردم بم را مهم خواندند و افزودند: پيشرفت كارها در بم به نگاه ويژه دولت نياز دارد و پشتيبانى و حمايت از ستاد بازسازى بم نبايد در روال معمول تصميم گيريها دچار كندى شود.

حضرت آيت الله خامنه‏اى همچنين تصميم‏گيرى سريع و جدى - و شروع اقدامات لازم براى رسيدگى به زلزله زدگان زرند را بسيار ضرورى برشمردند و افزودند: بايد مسئله مقاوم سازى را در سراسر كشور، بسيار جدى بگيريم بگونه‏اى كه حداقل در بخشى از محيط خانه‏ها، فضايى كاملاً امن ايجاد شود.

تلاش پيگير براى رفع محروميت از مناطق مختلف استان كرمان، سبك كردن بار سنگينى كه خشكسالى بر دوش مردم اين استان گذاشته است و رفع ناامنى‏هايى كه اشرار و قاچاقچيان در مناطقى از استان كرمان ايجاد مى‏كنند از ديگر محورهاى مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامى بود. ايشان فعاليتهاى اقتصادى در استان كرمان را وسيع و پرثمر دانستند و افزودند: نتايج اين فعاليتها بايد در معيشت مردم استان هم تأثيرگذار باشد.

حضرت آيت الله خامنه‏اى در همين زمينه افزودند: لازم است مؤسسه‏هاى خيريه و فعال در عرصه‏هاى مختلف صنعتى - توليدى - عمرانى و ديگر عرصه‏ها با تقبل اعتبار اجراى طرحهاى مختلف، بخشى از حاصل كارها و فعاليتهايشان را مستقيماً صرف بهبود زندگى مردم كنند. رهبر معظم انقلاب خاطرنشان ساختند در مورد برنامه‏هاى اجرايى و نيز مسائل ميان مدت و بلند مدتى كه در سفر مصوب شده است بايد بگونه‏اى عمل كرد كه تا قبل از پايان دوره خدمت دولت فعلى، اين طرحها و مصوبات عملياتى شوند و دولت بعدى نيز همين راه را ادامه دهد.

آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز در اين ديدار، رهنمودهاى حضرت آيت الله خامنه‏اى درباره مسائلى نظير مقاوم سازى شهرها و محروميت زدايى را مبنايى براى برنامه‏هاى سراسرى و ملى خواند و اعلام كرد: تصميمات خاصى كه در پرتو سفر رهبر معظم انقلاب به كرمان گرفته شده است، با اهتمام دولت بزودى به شكل عملياتى درمى‏آيد تا دولت بعدى هم، امكان پيگيرى اجرايى آنها را داشته باشد.

آقاى برادران شركاء رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزى نيز در اين ديدار اعلام كرد: در مجموع بيش از 200 ميليارد تومان از منابع تعهدات سفر در بودجه عمومى دولت - تعهدات دستگاههاى اجرايى - اعتبارات منابع ملى و تسهيلات بانكى براى اجراى طرحهاى مختلف عمرانى - آموزش و پرورش - برق رسانى - احداث مسكن - كمك به دانش‏آموزان روستايى و محروميت زدايى صرف خواهد شد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزى گفت: در تدوين و تصويب اين طرحها، نقاط محروم استان، بازده سريع طرحها و تأثير فورى در حل مشكلات مردم مورد توجه بوده است.

در اين جلسه، همچنين آقايان عارف معاون اول رئيس جمهور - عبدالعلى زاده وزير مسكن و شهرسازى - حجتى وزير جهاد كشاورزى - سعيدى كيا رئيس ستاد بازسازى بم - كريمى استاندار كرمان - مجيد انصارى معاون پارلمانى رئيس جمهور و مقيمى معاون عمرانى وزير كشور درباره روند تصميم‏گيرى، اجرا و پيگيرى طرحهايى كه براى بهبود وضع مردم استان كرمان و نيز مقاوم سازى شهرها و روستاهاى كشور انجام شده و يا در دست بررسى است توضيحاتى بيان كردند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo