شهید آوینی
 
خبرهایی كوتاه از نمایشگاه كتاب تهران
نمایشگاه هجدهم كتاب تهران دهمین روز خود را پشت سر گذاشت خبرهایی كوتاه از این نمایشگاه را می‌خوانید.

استقبال چشمگیر علاقه‌مندان کتاب از غرفه حزب‌الله لبنان

غرفه حزب‌الله لبنان امسال با استقبال چشمگیری از سوی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب روبه‌رو شده است.

مسئول غرفه حزب‌الله لبنان با بیان مطلب بالا، افزود: با توجه به اینکه امسال غرفه‌ی حزب‌الله لبنان در سالن ناشران، لاتین قرار گرفته بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته ‌است.
وی با بیان این که هدف از این غرفه، معرفی حزب‌الله لبنان به عنوان یک حزب مردمی است نه صرفاَ یک حزب جنگی، گفت: این غرفه با همت و تلاش «هیئه دعم ‌المقاومة‌ الاسلامیه» و دفتر حزب‌الله لبنان تهران برپا شده و در آن CD، معرفی مؤسسات حزب‌الله و نمایشگاه عکس عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه نزدیک به یک دهه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشته‌اند، گفت: خوشبختانه با همکاری مسئولان نمایشگاه غرفه‌ی مناسبی به ما داده شده و توانسته‌ایم به معرفی محصولات فرهنگی لبنان بپردازیم.
وی ابراز داشت: در این غرفه حدود 100 عنوان کتاب از مؤسساتی از جمله «مرکز امام‌خمینی الثقافی»، «حجت ‌المعارف‌ الاسلامیه ‌الثقافیه» و «مرکز الاستثاری للدراسات و التوثیق» برای نمایش عرضه شده‌است، همچنین حدود 12 مؤسسه از جمله «مؤسسه الجرحی» ، «إخاعه ‌النور» ، «جمعیه مؤسسه ‌الشهید الخیریه‌  الاجتهاعیه»، «جمعیه ‌الامداد ‌الا خیریه ‌الاسلامیه‌ لبنان» و «جهاد ‌البناء» به نمایش گذاشته شده است.
وی به 20 CD ارائه شده در این غرفه اشاره کرد و گفت: این CD ها درباره تصاویر، سرودها و مقالات مقاومت لبنان و همچنین 2CD بازی مقاومت با عنوان «نیروی مخصوص» و «فتی‌القدس» درباره‌ی مقاومت لبنان و فلسطین غرضه می‌شود.
گفتنی است، غرفة حزب‌الله لبنان با عکسهایی از مقاومت لبنان و غنائم جنگی اسرائیل و تزئین شده‌است و به دلیل قرارداشتن در سر نبش دید بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان دارد.

تبلیغات گسترده رسانه‌ها ، مردم را به مطالعه تشویق می‌کند

استقبال مردم از نمایشگاه کتاب نشان می‌دهد که برگزاری هر سال یکبار آن کم است.

به نقل ازستاد ‌اطلاع ‌رسانی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فاطمه آلیا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب گفت: من تنها از غرفه‌های کودک و نوجوان و کتابهای لاتین بازدید داشتم اما در همین چند غرفه استقبال پرشوری از مردم وجود داشت.

وی با بیان اینکه در غرفه‌های داخلی استقبال از مخاطبان و بازدیدکنندگان از طرف غرفه‌داران جهت راهنمایی، بهتر از غرفه‌های لاتین بود، گفت: قیمت کتابهای لاتین نیز امسال بیشتر بود و این امر موجب شده بود تا مردم کمتر از این غرفه‌ها خرید کنند.
آلیا اظهار داشت: معدل میزان زمانی که مردم ایران مطالعه می‌کنند کم است و برای بالابردن آن و تشویق مردم به مطالعه، رسانه‌های گروهی باید تبلیغات گسترده‌ای انجام دهند.

نماینده مردم تهران با اشاره به فضای کم غرفه‌های کودکان و نوجوانان و حضور پرشور جوانان، گفت: در صورتی که فضای بیشتری در اختیار این غرفه‌ها قرار گیرد تأثیرگذاری قابل توجهی در جذب این قشر خواهد داشت.
 

استقبال از محصولات غرفه يادماندگار

در اين غرفه محصولات فرهنگي فرهنگسراي پايداري از جمله سي دي آسماني‌ها ، نخستين مجله تصويري دفاع مقدس، بازي رايانه نيروهاي ويژه ، كتاب تكليف است برادر ، چاپ پنجم دفتر آبي سپهر و دوشماره از نشريه يادماندگار با استقبال خوبي از طرف بازديدكنندگان قرار گرفته است .

بنابراين گزارش فرهنگسراي پايداري اعلام كرده بود در طول مدت برپايي نمايشگاه جلسات پرسش و پاسخ با حضور نويسندگان ، فيلمسازان و هنرمندان دفاع مقدس از جمله بهزادپور ، سرهنگي ، رحيمي ، دهقان ، رجبي ، سردار قاسمي ، سردار كوثري و سردار جعفري همه روزه از ساعت 14 الي 15 در غرفه ياد ماندگار برگزار مي‌شود وليكن از زمان برپايي نمايشگاه به مدت يك هفته هيچ يك از اين جلسات برگزار نشد و روابط عمومي فرهنگسراي پايداري دليل آن را ناهماهنگي ميان ساعات خالي سالن‌هاي نشست و حضور هنرمندان اعلام كرد .

گفتني است در اين مدت هنرمنداني همچون بهزاد پروين قدس ، ابراهيم تركي سردبير سابق فرهنگ پايداري از غرفه يادماندگار بازديد كرده‌اند.

آيين تجليل از كتابداران نمونه كتابخانه هاي مساجد كشور برگزار شد

در اين برنامه حجت الاسلام والمسلمين محمد رضا حشمتي، مشاور وزيرو دبير ستاد عالي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد طي سخناني، با اشاره به نقش بسيار مهم كاونهاي فرهنگي هنري كشور در فرهنگسازي و ارتقاي سطوح معنوي و معرفتي تمام آحاد جامعه و همچنين تاكيد بر لزوم گسترش اين نهادهاي ديني و فرهنگي ، نقش كتابخانه هاي مساجد را دراين امربسيار اساسي و تعيين كننده برشمرد .
در ادامه اين آيين نيز 54 كتابدارنمونه از 11 استان كشور، با جوايزي نفسي مورد تقدير گرفتند .
شايان ذكر است كتابخانه هاي كانونهاي مساجد كشور از موثرترين مراكز گسترش كتابخواني در تمام نقاط كشوراست .
همچنين اغلب اين كتابخانه ها، به همت ستاد عالي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد كشور، به جديدترين كتاب هاي منشر شده در كشور، در زمينه هاي ديني فرهنگي و .. مجهز هستند و پذيراي كليه علاقه مندان به كتاب و كتابخواني مي باشند .
خاطر نشان مي شود برنامه مذكور ساعت 15 روز ياد شده با حضور جمعي از شخصيت هاي فرهنگي و هنري كشور در سراي كانونهاي مساجد كشور در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزار شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo