شهید آوینی
 
‌خبرهایی كوتاه از نمایشگاه كتاب تهران

نمایشگاه هجدهم كتاب تهران پنجمین روز خود را پشت سر گذاشت خبرهایی كوتاه از این نمایشگاه را می‌خوانید.

سیستم کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در نمایشگاه کتاب راه اندازی شد
به نقل از ستاد اطلاع رسانی هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب  تهران ، در نمایشگاه کتاب و مطبوعات توسط معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران ، سیستم جستجوی رایانه ای بیش از 130 هزار عنوان کتاب با موضع ایثار و شهادت راه اندازی شد.
بنابراین گزارش دراین سیستم امکان جستجو و دسترسی به موضوعات ایثار و شهادت با محوریت " ایثار درسایر ادیان و ملل " ، " کتب و تحقیقات در رابطه با ایثار و شهادت " ، " امام حسین و عاشورا " ، " دفاع و جهاد در اسلام و دفاع مقدس " و " کتب مرجع " وجود دارد.
علاقه مندان می توانند درطول ایام برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب با مراجعه به غرفه شهدای خلیج فارس ( سالن 26C) از این سیستم استفاده و بهره برداری نمایند.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 14 تا 24 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برپا است.

کتاب از 10 روز آینده رایگان تبلیغ می شود
به نقل ازستاد اطلاع رسانی هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، حسن تقدس نژاد - معاون اداری مالی صدا وسیما گفت : اگرهماهنگی ها صورت بگیرد وغرفه ها به صورت تخصصی به مردم معرفی شود ، بازدید کنندگان راحت تروسریع ترازنمایشگاه بازدید می کنند وکتاب های مورد نیازخودشان را تهیه می کنند.
وی با بیان این که صدا و سیما در سال جاری حضور فعال تری نسبت به سال گذشته در نمایشگاه کتاب تهران دارد ، گفت: در زمینه نشر و عرضه کتاب باید اطلاع رسانی خوبی وجود داشته باشد این هماهنگی بین اهالی کتاب در توسعه کتابخوانی تاثیر بسزایی دارد.
تقدس نژاد  افزود: نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی درکشوراست به طوری که آن را جزء 10 نمایشگاه بزرگ دنیا از لحاظ وسعت و حضور مخاطبان قرار داده است . وی گفت: با صحبت هایی که با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد داشته ایم درخواست کرده ایم تا از سال آینده صدا و سیما هم جزء ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب باشد تا در جهت اطلاع رسانی در حوزه کتاب تلاش های بیشتری صورت گیرد.
معاون اداری مالی صدا و سیما از شروع تبلیغات رایگان کتاب در رادیو و تلویزیون خبر داد و گفت: طی ده روز آینده ساز و کار چگونگی تبلیغات کتاب در صدا و سیما مشخص می شود و نویسندگان و ناشران می توانند کتاب هایشان را از طریق رسانه ملی تبلیغ کنند البته در صورتی که تبلیغ ناشر خاصی نباشد.

نامه برگزیده به مهربان ترین مادر منتشر می شود
معاون سالن بانوی آب و آفتاب با اعلام این مطلب افزود : یکی از بخش های این سالن ، مسابقه نامه ای به مهربانترین مادراست که مخاطبان آن کودکان ونوجوانان و بزرگسالان هستند .
وی گفت: در بخش کتاب ، کتابها ، مقالات و پایان نامه های دانشجویی با موضوع بررسی شخصیت حضرت زهرا ( س ) به نمایش گذاشته شده که برخی از این عناوین به صورت چاپی و برخی نسخه ها به صورت خطی عرضه شده اند که در میان آنها زبان زنده دنیا دنیا وجود دارد.
وی همچنین به نمایش آثارهنری که به نحوی هنر دینی  محسوب می شوند اشاره کرد و افزود: در این بخش هنرمندان  زن به ارایه  هنرهایی مانند قلم زنی ، خطاطی و ... می پردازند . علاوه بر این آثار هنری هنرمندان چون حبیب الله صادقی ، نقاش ، و کاظم چلیپا ، خوشنویس ، با موضوع حضرت زهرا (س)، الگوی زن مسلمان گرد آوری و به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه کتاب تهران کانون فرهنگی کشورهای خلیج فارس
محمد علی شعاعی ، در دیداربا ابراهیم المرزوقی - معاون نمایشگاه کتاب ابوظبی گفت: با توجه به ظرفیت های بالای نمایشگاه کتاب تهران که برگرفته از قدرت فرهنگی و تاریخی ایران است این نمایشگاه می تواند زمینه ارتباط فرهنگی هر چه بیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس را فراهم کند.
وی با ابراز علاقه مندی نسبت به گسترش ارتباط ناشران ایرانی و امارات متحده عربی اظهار داشت: در ایران سطح علاقه مندی به کتاب های زبان عربی بالاست و این امر مسوولیت ما را در حوزه نشر برای ایجاد زمینه های همکاری و تبادل نظر میان ناشران دو کشور را بیشتر می کند.
این مقام مسوول نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را یک نمایشگاه منطقه ای دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه متعلق به مردم ایران و کشورهای منطقه است و ما از هر پیشنهادی که به رشد و گسترش آن کمک کند استقبال می کنیم.
ابراهیم المرزوقی نیزگفت: برگزار کنندگان نایشگاه کتاب ابوظبی آمادگی دارند تا امکانات و تسهیلات رایگان در اختیار ناشران داخلی  و خارجی که مایل به شرکت در این نمایشگاه هستند قرار دهند.
المرزوقی افزود: دولت امارات از حضور ناشران ایرانی در این نمایشگاه اسقبال می کند.

مسابقه نامه ای به حضرت زهرا(س) در هجدهمین نمایشگاه كتاب
همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب، مصطفی رحماندوست شاعر معاصر كودكان اقدام به برگزاری مسابقه ای تحت عنوان نامه‌ای به فاطمه زهرا (س) برای كودكان و نوجوانان كرده است.
مصطفی رحماندوست با هدف آشنا ساختن هر چه بیشتر كودكان و نوجوانان با مسائل دینی و اسلامی و نیز علاقمند ساختن آنها با تعالیم اسلامی و سیره ائمه اقدام به برگزاری این مسابقه كرده است.
رحماندوست با اشاره به برگزاری نمایشگاه بانوی آب و آفتاب در سالن B26 نمایشگاه كتاب گفت: این مسابقه كه برای كودكان 7-14 سال برنامه‌ریزی شده به منظور بالا بردن اطلاعات دینی كودكان است.
وی افزود: در همین راستا و نیز به منظور ترغیب كودكان به پژوهش‌های دینی مسابقه دیگری به نام ''آنچه كه درباره فاطمه زهرا (س) می‌دانید بنویسید'' برگزار شده است كه در پایان به برگزیدگان مسابقه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و نامه‌های این كودكان در كتابی به چاپ خواهد رسید.
گفتنی است این مسابقه در سالن فعالیت‌های هنری و فرهنگی كودكان برگزار می‌شود

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo