شهید آوینی
 
دومين همايش سراسري نويسندگان و اهل قلم بسيجي برگزار شد

دومين همايش سراسري نويسندگان و اهل قلم بسيجي صبح روز چهارشنبه در مجموعه فرهنگي 13 آبان تهران آغاز به كار كرد.

علي اشرف نوري مسئول روابط عمومي و انتشارات نيروي مقاومت بسيج در حاشيه همايش بسيجيان اهل قلم را صاحبان و حاملان انديشه بسيج خواند و بر انسجام و سازماندهي اين پتانسيل عظيم تاكيد كرد.

وي شناسايي و جذب نويسندگان و اهل قلم بسيجي و برگزاري نشست‌هايي در سراسر كشور را از اقدامات نمايندگي ولي فقيه در نيروي مقاومت بسيج برشمرد و اظهار داشت: هر يك از مناطق مقاومت كشور از سال 80 تا به امسال چهارمين نشست استاني خود را نيز برگزار كرده‌اند.

نوري جذب و ساماندهي نويسندگان و اهل قلم بسيجي و استفاده از فكر و انديشه نيروهاي ارزشي و بسيجي درجهت تحقق آرمان بسيج را از جمله اهداف برگزاري اين نشست‌ها خواند و بيان داشت: حمايت از توليد انديشه بمنظور گسترش و توسعه جنبش توليد نرم‌افزاري، تقويت و زنده نگهداشتن روح حماسي فرهنگ و تفكر بسيجي در متن جامعه با استفاده از استعدادهاي خلاف و درخشان بسيج و نيز انتشار آثار ارزشي براي مقابله با تهاجم انديشه‌هاي الحادي از ديگر اهداف بسيج در شكل‌دهي چنين نشست‌هايي است.

تقويت محتوايي كتب و مجلات بسيج، هدايت آثار نويسندگان و اهل قلم بسيجي در جهت سياست‌هاي كلان بسيج، ايجاد زمينه‌هاي لازم بمنظور برقراري ارتباط اهل قلم بسيجي با مجامع ادبي و فرهنگي و نيز جذب و آموزش نوقلمان بسيجي از ديگر اهدافي است كه مسئول روابط عمومي نيروي مقاومت بسيج به آن اشاره كرد.

نوري به تشكيل بانك اطلاعات نزديك به هفت هزار اهل قلم بسيجي و دريافت 7500 اثر توليد شده از سراسر كشور در ستاد نيروي مقاومت بسيج اشاره كرد و گفت: از اين تعداد 4 هزار اثر مورد بررسي قرار گرفته است.

وي برگزاري 122 نشست استاني و ناحيه‌اي در سراسر كشور، انتشار 9 جلد كتاب از آثار اهل قلم بسيجي و هماهنگي براي درج آثار آنها در نشريات و يا اعطاي تسهيلات مالي توسط صندوق‌هاي قرض الحسنه بسيجيان و بانك‌ها از جمله تلاش‌هاي ديگري است كه در جهت ارتقاء اهل قلم بسيجي صورت گرفته است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo