شهید آوینی
همزمان با سالروز ورود كريمه اهل بيت(س) به قم:
كاروان نمادين حضرت معصومه(س) در قم به حركت درمی‌آيد

كاروان نمادين حضرت فاطمه معصومه(س) شامل خادمان بارگاه آن حضرت، ۱۲ ارديبهشت‌ماه جاری به سمت اقامتگاه آن حضرت در قم حركت می‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين «رضا آخوندزاده» مسئول واحد مراسم آستانه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با بيان اين مطلب گفت: اين حركت نمادين صبح روز شنبه ۱۲ ارديبهشت‌ماه توسط خادمان بارگاه كريمه اهل بيت(س)، از ميدان معصوميه قم واقع در خيابان شاه‌ابراهيم به سمت ميدان (مير) اقامتگاه آن حضرت در قم صورت می‌گيرد.

وی افزود: حركت اين كاروان با مداحی اهل‌بيت(ع) و جشن شادی و سرور همراه است و عده كثيری از مؤمنان قمی و زائران حضرت معصومه(س) در آن حضور دارند.

آخوندزاده يادآور شد: اين برنامه هر ساله، در سالروز ورود آن حضرت به قم، در اقامتگاه ايشان اجرا می‌شود كه تاكنون با استقبال بسيار زياد مردم مواجه شده است.

گفتنی است، حضرت فاطمه معصومه(س) در سال ۲۰۱ هجری قمری همراه با كاروانی شهر مدينه را به منظور ديدار برادرشان حضرت امام رضا(ع)، ترك كردند كه در راه با حمله گروهی از عباسيان مواجه شدند و در اين حمله عده‌ای از ياران آن حضرت به شهادت رسيدند و ايشان نيز به قم عزيمت و در ميدان «مير» اين شهر اقامت كردند.

كريمه اهل بيت(س) پس از ۱۷ روز اقامت در اين جايگاه بر اثر بيماری جان به جان آفرين تسليم كردند.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo