شهید آوینی
 
 بیست و چهارمین یادواره شهید خلبان علی اکبر شیرودی برگزار شد

یادواره شهید خلبان علی اکبر شیرودی با حضور جمع کثیری از مردم شهید پرور، فرماندهان نظامی و انتظامی، همرزمان شهید ، خانواده های معظم شهدا و مسئولین محلی با شکوه خاصی در شیرود تنکابن برگزار شد.

در این مراسم چند تن از خلبانان هوانیروز و تعدادی از نیروهای لشگر 30 پیاده گردان نیز حضور داشته که گروه موزیک این لشگر به اجرای سرود خلبانان، جمهوری اسلامی ایران و ... پیروزی پرداختند و سپس یکی از مداحان اهل بیت در وصف شهدای اسلام و دفاع مقدس به مداحی پرداخت.

در ادامه امیر سرتیپ دوم خلبان رحمان قضات جانشین هوانیروز با اشاره به شجاعت و اخلاق شهید شیرودی گفت: شیرود یکی از بهترین و جسورترین خلبانان هوا نیروز را پرورش داده است، شیرودی در روزهای نوجوانی و جوانی در کوچه پس کوچه های این محله خاطرات زیادی از خود برجای گذاشت و با کار و تلاش و سختی های فراوان به مدارج بالای علو و ایمان رسید.

جانشین هوانیروز با اشاره به اولین برخورد و آشنایی وی با شهید شیرودی گفت: در سال 58 زمانی که اوضاع کردستان ناامن بود از پایگاه اصفهان بطرف ارومیه حرکت کردیم و در یکی از سالن های لشگر 64 ارومیه خلبان جوان و تنومندی را دیدم (شهید شیرودی) که مشغول صحبت با نیروهای همرزم و ارتشی است. وی  گفت: او تنها به هدف خدایی اش می اندیشید که زمان حساس و سرنوشت سازی بود.

امیر قضات در ادامه افزود: شهید شیرودی پروازهای سرنوشت سازی را انجام می داد و نجات پادگان سر پل ذهاب توسط ایشان کار بسیار سختی بود و پروازهای او ناشی از جسارت و عشق و علاقه و ایمان بود.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر ما در فاو و عملیتهای خیبر و فتح المبین توانستیم موفقیت های زیادی را کسب نمائیم ناشی از گذشته بود و رزمندگان ما از شیرودی ها و کشوری ها درس شجاعت گرفته بودند.

وی با اشاره به بیان نظر شخصیت های کشوری از جمله امام (ره) نسبت به شیرودی گفت: حضرت امام (ره) با شنیدن خبر شهادت این شهید فرمودند "او آمرزیده است" و مقام معظم رهیری از او به عنوان اولین نظامی یاد می کند که در نماز به او اقتدا می کند و آقای هاشمی رفسنجانی وی را مالک اشتر توصیف کرده  و شهید فلاحی او را ستاره غرب نامیدند. اینها تعارف نیستند بلکه واقعیتی شگرف است.

جانشین هوانیروز با خطاب قرار دادن نوجوانان و جوانان به لزوم شناخت هر چه بیشتر شهیدان دفاع مقدس از جمله شهید شیرودی افزود: شما باید نسبت به شهیدان شناخت کامل داشته باشید و بدانید شیرودی ها چه کرده اند و چه نکرده اند و اگر آنها شجاعت و جانفشانی انجام نمی دادند چه سرنوشتی متوجه کشور ما می شد و چطور نباید شهدای خود را بشناسیم و کسانی که نسل بعد از جنگ هستند باید بدانند و آمادگی داشته باشند اگر خدای ناکرده دشمنان چشم طمع به کشور ما دوختند همچون شیرودی ها آماده دفاع و نبرد باشند و شما که حالا می توانید به هر شکل لباس بپوشید و راه بروید اگر روزی به شما نیاز پیدا شد باید لباس رزم بپوشید و موهایتان را از ته بتراشید و از این مملکت دفاع کنید.

امیرقضات با بیان ناتوانی سربازان عراقی در مقابله با نیروهای اشغالگر گفت: اشغالگران به افغانستان و عراق حمله کردند و ملاحظه کردید که سربازان آمریکایی در راه رسیدن به بغداد هیچ مانعی را سر راه خود ندیدند و هیچ سرباز عراقی را مشاهده نکردند ولی ما به همت شما نوجوانان و جوانان پوز هر متجاوزی که چشم طمع به کشور و وطن ما دوخته باشد را به خاک می مالیم.

منبع:خبرگزاري مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo