15/06/56

عزالدین حسینی و دو رهبر دیگر كرد خواستار پناهندگی به عراق شدند.

15/06/60
آیت‌الله قدوسی دادستان كل انقلاب به شهادت رسید.

تیمسار فلاحی: ارتش اسلام تا 8 كیلومتری بستان پیشرفته است.

15/06/62
نیوزویك: وزارت خارجه آمریكا در نظر دارد سیاست خود را به نفع رژیم بغداد در جنگ علیه ایران بصورت علنی درآورد.
15/06/65
منتفی شدن عملیات گسترده در جزیره مجنون و جایگزین شدن عملیات محدود و علل آن. در درگیری نیروهای سپاه با ناوچه های عراقی، یك ناوچة دشمن از كار افتاد.

اتحادیه میهنی كردستان عراق یك هلیكوپتر عراقی را ساقط كرد؛ درگیری كردهای زیباری با اتحادیه. كمین افراد كومهله در جادة سنندج - همدان و درگیری آنها با نیروهای ژاندارمری.

عبور كاروان اسیران عراقی عملیات "كربلای2" از قزوین و شعارهای مردم مبنی بر ادامه جنگ تا پیروزی.

سپاه یك هزار قطعة نظامی مورد نیاز خود را در نمایشگاهی عرضه كرد تا متخصصان به ساخت آنها اقدام كنند.

رئیس جمهور در دیدار رئیس سازمان كنفرانس اسلامی: مجازات متجاوز مهمترین عامل جلوگیری از تكرار تجاوز است؛ صلح یك ارزش است ولی ارزش بالاتر، عدالت است.

هشتمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در بیانیه نهایی خود از ایران و عراق خواست تا فوراً خصومتها را متوقف كنند. جمهوری اسلامی این قطعنامه را نپذیرفت.

تلاشهای پنهانی برای حذف صدام از حكومت عراق؛ نشریه انصار چاپ بیروت: سران كشورهای عربی منطقه تلاش میكنند تا جایگزینی برای صدام تعیین كنند.

15/06/66

توقف غیررسمی حملات هوایی عراق به كشتی‌ها در خلیج‌فارس پس از اصابت یك فروند موشك كرم ابریشم بر سواحل كویت . گزارش خبرگزاری فرانسه و روزنامه تایمز لندن از مرحله جدید جنگ نفت‌كش‌ها و پیروزی ایران در آن

موضع كشورها در مورد اصابت موشك به سواحل كویت : كویت آن‌را عملیات تجاوزكارانه مكرر ایران عنوان كرد . امارات متحده عربی ، بحرین ، دبیركل اتحادیه عرب آن را موجب افزایش تشنج دانستند و محكوم كردند .

درخواست  ورنون والترز و جفری هاو  از ایران برای پذیرش قطع‌نامه 598 . مقایسه ایران با دزدان دریایی در سخنان والترز و تردید جفری هاو در موفقیت تحریم تسلیحاتی علیه ایران . مصاحبه تلویزیونی نمایندگان عراق و امریكا در سازمان ملل متحد و ارزیابی سفر دبیركل به ایران . تأثیر فشار بین‌المللی بر ایران برای پایان دادن به جنگ در مصاحبه شهرام چوبین با رادیو « بی . بی . سی . » .

اختلاف میان وزارت خارجه و دفاع امریكا در مورد تحریم اقتصادی ایران و توضیح ریچارد مورفی در این مورد .

ادعای روزنامه آبزرور مبنی‌بر دیدار و گفت‌وگوی نمایندگان ایران و امریكا در سوئیس در مورد اوضاع خلیج‌فارس .

دیدار غرور الطلحی و شاه‌حسین از عراق و تلاش آنها برای پایان دادن به جنگ و نزدیك ساختن سوریه و عراق .

ادعای جدید روزنامه كویتی الانباء : تمام سواحل جنوب ایران از اهواز تا بندرعباس متعلق به اعرب است . كشورهای عربی باید برای برقراری حكومت عربی در خوزستان مجاهده كنند .

دیدار آقای هاشمی رفسنجانی با اعضای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در كشورهای عربی و افریقایی و سخنان وی درباره نقش كویت در كمك به عراق در طول هفت سال جنگ ؛ دعوت این كشور از امریكا برای حضور نظامی در منطقه ؛ تأكید بر گسترش روابط با كشورهای اسلامی . گفت‌وگوی مهندس موسوی با خبرنگاران در پایان جلسه هیئت دولت در مورد كمك ابرقدرت‌ها به عراق ؛ ریشه بحران در خلیج‌فارس و عواقب ناگوار اقدامات كویت برای این كشور .

درگیری نیروهای اتحادیه میهنی كردستان عراق در جاده كفری با نیروهای رژیم بغداد و اجرای عملیات كمین در جاده قادركرم به كركوك . هجوم نیروهای دولتی عراق به منطقه سرسنگ در استان دهوك . دو پاتك عراق در بخش حیران . عبور عناصر ضدانقلاب از مرز  باویس  و درگیری با افراد سپاه در منطقه  ازگله  سرپل‌ذهاب .

اعزام نیروهای داوطلب مردمی به جبهه‌های جنگ . حركت كاروان  از جبهه تا جماران  با پای پیاده به‌سوی تهران . راه‌پیمایی رزمندگان در مهران و تأكید آنها بر ادامه جنگ تا پیروزی .

پیشنهاد 9 ماده‌ای ایران برای آزادی برخی از اسیران ایران و عراق ، ایجاد مجتمع‌های آموزشی رزمندگان در سراسر كشور .

 

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/06/15.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved