27/02/58

تشكیل جلسه طولانی شورای تأمین شهر خرمشهر و انتشار سه اعلامیه پی در پی درباره ضرورت تخلیه ساختمان‌ها و اماكن دولتی تا دوشنبه ( 31/2/58 ) ، توقف كلیه فعالیت‌های انتظامی ، نظامی و امنیتی و انحلال تمامی سازمان‌ها ، شوراها ، انجمن‌ها ، كمیته ، جبهه و كانون‌ها ، ممنوعیت حمل سلاح در شهر از جمعه ( 4/3/58 ) . اعلام مخالفت سازمان سیاسی خلق عرب با تخلیه ساختمان‌های دولتی و خلع سلا عمومی .

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی شدید در خرمشهر ، تقویت نیروهای نظامی و انتظامی ، ورود گروه‌هایی از پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر شهرهای خوزستان به خرمشهر ، تقویت پایگاه‌های نظامی ارتش در منطقه و تأكید قاطعانه فرماندار بر ایجاد امنیت در شهر .

اطلاعیه آیت الله شبیر خاقانی درباره منع دخالت كمیته‌ها و كانون‌ها در امور شهر ، تأكید بر حقوق شرعی خلق عرب و لزوم جلوگیری از حمل اسلحه در ملأعام .

گزارش روزنامه اطلاعات از ملاقات “ نمایندگان خلق عرب خوزستان “ با مهندس بازرگان و تسلیم خواسته 12 ماده‌ای درباره خودمختاری خوزستان به وی و نامه بازرگان به شیخ شبیر و اعلام سودمندی مذاكرات .

اطلاعیه افشاگرانه كانون فرهنگی ـ نظامی انقلابیون مسلمان خرمشهر درباره ماهیت نیروهای موسوم به خلق عرب و نقش آنها و شیخ شبیر در حوادث خرمشهر .

گزارش روزنامه اطلاعات از تلاش اهالی ترك‌زبان نقده در بازگرداندن كردهایی كه در پی درگیری شهر اقدام به مهاجرت كرده‌اند .  

گزارش روزنامه كیهان از وقوع درگیری مسلحانه طایفه‌ای در گیلان غرب .

مصاحبه رادیو تلویزیونی آیت الله ربانی شیرازی در خصوص غائله نقده و مشخصات رئیس جمهوری آینده .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به وزارت خارجه آن كشور درباره ماهیت درگیری مسلحانه نقده و نقش عواملی همچون سپهبد عزیز الله پالیزبان و اویسی در آن .

صدور قطعنامه سنای آمریكا در محكومیت اعدام‌ها در ایران و انتقاد از صدور حكم قتل شاه مخلوع و تهدید به اینكه اگر اعدام‌ها ادامه یابد ممكن است به روابط دوستانه آمریكا و ایران لطمه وارد شود .

مصاحبه مطبوعاتی طه محی الدین معروف معاون رئیس جمهوری عراق و اعلام مواضع مثبت در مورد انقلاب اسلامی و نظام جدید و ابراز خوش‌بینی درباره تأثیر انقلاب ایران در عراق و جهان و قطع ارتباط ایران با صهیونیست‌ها و عدم تأثیر بحران كردستان ایران در منطقه كردنشین عراق ، و … همچنین ابراز نظر درباره خطرناك بودن ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی .

27/02/60

دیدار طارق عزیز با شاه خالد پادشاه عربستان و تسلیم پیام صدام به وی.

27/02/62

دیدار وزاری خارجه كویت و امارات عربی متحده با دكتر ولایتی

نخست وزیر الجزایر وارد تهران شد.

امضاء قرارداد سازش لبنان با رژیم صهیونیستی

27/02/65

آغاز جنگ شهرها

27/02/66

عملیات بیت المقدس 6

حمله موشكی یك هواپیمای عراقی به ناو استارك

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/02/27.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved