20/02/58

راهپیمایی سازمان‌دهی شده عده‌ای از زنان خلق عرب مسلمان در اهواز با اظهار پشتیبانی از دولت موقت و اعلام تقاضاهایی مبنی بر احقاق حقوق شرعی ، برابری زن و مرد ، تدریس به زبان عربی در مدارس و دانشگاه‌ها . اعلام موجودیت جامعه بختیاری‌های اهواز و پشتیبانی از حقوق دمكراتیك خلق‌های ایران و خلق بختیاری .

مخالفت گروه‌های محلی مخالف نظام در كردستان با بارزانیها و درخواست برای اخراج آنها و حمایت از طالبانی‌ها .

گزارش مطبوعات از حمله ده‌ها تن از اوباش مسلح وابسته به رژیم سابق به روستاهای قصرشیرین و گیلان غرب .

سخنرانی احمد مفتی‌زاده در سنندج درباره لزوم تشكیل شوراهایی از صاحب‌نظران شیعه و سنی و سایر گروه‌های مذهبی و غیر مذهبی برای حل مشكلات كردستان ، درخواست خودمختاری و به رسمیت شناختن حقوق غصب شده تمام ملیت‌های ایران .

مصاحبه یدالله سحابی وزیر مشاور در طرح‌های انقلاب درباره انتشار پیش‌نویس قانون اساسی ، نحوه تصویب آن ، خودمختاری استان‌ها ، تقسیمات كشوری و انتخابات مجلس مؤسسان .

گزارشی از ناآرامی‌ها و آشوب‌های محلی در سیستان و بلوچستان و اعزام نیروهای سپاهی و كمیته به منطقه .

انتقاد شدید نشریه كار ( ارگان سازمان چریك‌های فدایی خلق ) به پیش‌نویس قانون اساسی : طرح پیشنهادی قانون اساسی جدید یعنی پیشنهاد به گور سپردن انقلاب ایران .

اظهارات سخنگوی سازمان چریك‌های فدایی خلق درباره محافظه‌كار بودن دولت بازرگان ، رخنه عوامل ارتجاع در سطح رهبری سیاسی ـ مذهبی كشور ، تبلیغات ضد كمونیستی و اتهام ترور آیت الله مطهری ، اعلام تصمیم سازمان به حفظ سلاح و عدم تمكین به خلع سلاح عمومی دولت و دعوت به همكاری از همه گروه‌های پیشرو به استثنای مائوئیست‌ها و حزب توده .

اطلاعیه تبلیغاتی سازمان مجاهدین خلق دربارة به اصطلاح توطئه “ طرح ترور مجاهدین “ .

تفسیر روزنامه فاینشنال تایمز از افت توان نظامی ایران و نقش كمیته‌ها و مقابله با عوامل تهدید كننده ضد انقلاب .

دفتر امام خمینی مطالب درج شده در روزنامه‌های آیندگان و پیغام امروز را تكذیب كرد . آیندگان : آیت الله خمینی در مصاحبه‌ای با لوموند گفت : چپ‌‌گرایان در این جنایات ( ترور سرلشكر قره‌نی و آیت الله مطهری ) هیچ دخالتی نداشته‌اند . پیغام امروز : به فرمان امام شورای ملی مركب از تمام احزاب و گروه‌های سیاسی و مذهبی تشكیل می‌شود .

بیانات امام خمینی در جمع معلمان منطقه تجریش و اهالی سراب : شیاطین درصدد برآمده‌اند كه جمهوری اسلامی را در نظر مردم سبك كنند و فتنه می‌كنند و نمی‌گذارند كه برای رفاه و زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی مملكت ، ما قدم‌های بعدی را برداریم .

نكات مهم مصاحبه مطبوعاتی شهریار روحانی مسئول سفارت ایران در واشنگتن : ایران نیازمند تكنولوژی آمریكاست ؛ 83 % صادرات سابق نفت ایران به آمریكا مجدداً برقرار شده است ؛ مردم آمریكا دربارة وضعیت كنونی انقلاب ایران اشتباه می‌كنند ؛ محاكمات و اعدام‌ها قانونی اما به دلایل امنیتی غیر علنی است ؛ ایران پیمان صلح مصر و اسرائیل را رد می‌كند امّا هنوز حكومت اسرائیل را ، در صورتی كه حقوق فلسطینی‌ها را در نظر بگیرد ، رد نخواهد كرد .

انتشار موضوع شهروند آمریكا بودن دكتر یزدی وزیر امورخارجه ایران در روزنامه آیندگان و نامه سفارت آمریكا در تهران به وزارت امورخارجه آن كشور دربارة نتایج و عواقب افشای این موضوع .

گزارش قرارگاه سیا در تهران به مركز سیا در واشنگتن دربارة آخرین اقدامات برای نزدیكی بیشتر به آیت الله شریعتمداری : شریعتمداری آخرین امید تجارت آمریكا و ایران است … باید شریعتمداری را نرم كرده ، مشوق دیدگاه‌های میانه‌روی او باشیم … هدف ما ایجاد شكاف در نهضت اسلامی و تضعیف آن خواهد بود تا صاحبان افكار معقولانه‌تری بتوانند عرض وجود كنند .

تقاضای اعضای سفارت آمریكا برای تغییر شرایط فروش جنگنده‌های اف ـ 15 به عربستان به علت مخالفت این كشور به پیمان صلح مصر و اسرائیل . گزارش القبس از لغو قرارداد مذكور و جایگزینی آن با قراردادی برای خرید جنگنده‌های فرانسوی .
20/02/59

انتصاب حجت‌الاسلام خامنه‌ای جهت مشاور شورای عالی دفاع از سوی حضرت امام.

دستور كارتر به پنتاگون جهت طرحریزی عملیات مجدد در ایران.
20/02/60

ورود هیئت صلح منتخب غیرمتعهدها به تهران

20/02/61

آزادی سازی شهر شلمچه ( این آزادی درادامه عملیات ظفرمند بیت المقدس انجام گرفت) .

20/02/67

عملیات خورشید تابان توسط منافقین

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/02/20.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved