19/02/58

مصاحبه عبدالرحمن قاسملو دبیركل حزب دمكرات كردستان پس از دیدار با امام خمینی و آیت الله شریعتمداری و اعلام مجدد خواسته‌های حزب و درخواست از امام خمینی جهت ارسال هیئتی به منطقه برای رفع كدورت بین كرد و ترك و نیز تشریح حوادث نقده از دیدگاه و منافع خاص حزب دمكرات

اطلاعیه شیخ عزالدین حسینی در تكذیب شایعه سربریده شدن جمعی از اكراد توسط نیروهای ارتش در جریان درگیری‌های نقده و تأیید حمله تانك‌ها به اطراف شهر .

تشكیل كمیسیون هفتگی بررسی اوضاع كردستان با شركت وزیران خارجه و كار ، رئی ستاد ارتش و فرمانده ژاندارمری و تصمیم‌گیری برای تأمین امنیت منطقه از طریق استقرار ارتش و تقویت ژاندارمری .

مصاحبه مطبوعاتی اعضای شورای شهر سنندج و اظهار خواسته‌هایی در خصوص تحت كنترل درآمدن نیروهای انتظامی توسط شورای شهر و تصفیه آنها ؛ گزارش روزنامه اطلاعات از نشست اعضای شورا با فرماندهان ژاندارمری كل كشور ، ناحیه كردستان و هنگ سنندج درباره تأمین جاده‌ها ، شهرها و عدم دخالت و استخدام افراد قیاده موقت ( بارزانی ) .

مصاحبه كیانوری دبیر كل حزب توده با خبرنگار رویتر و اعلام مواضع حزب دربارة گسترش آنتی‌كمونیزم بین هواداران اسلام در ایران ، بحران كردستان ، وضع هواداران حزب در نیروهای مسلح ، پیش‌نویس قانون اساسی ، خطر جنگ داخلی و موقعیت نیروهای چپ در ایران ؛ پیشنهاد “ تشكیل جبهه متحد خلق علیه امپریالیسم ” شامل جریان‌هایی چون حزب جمهوری اسلامی تا فدائیان و مجاهدین خلق .

خطر فزاینده نفوذ گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در نیروهای نظامی و تلاش مقامات مسئول در جلوگیری از این مسئله ، از جمله : بخشنامه وزیر دفاع در ممنوعیت شركت پرسنل نظامی در احزاب و دسته‌جات سیاسی و اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر اینكه در هیچ جای دنیا شركت نظامیان در احزاب سابقه ندارد .

گزارش خبرگزاری فرانسه از انتشار مصاحبه اریك رولو مفسر روزنامه لوموند با امام خمینی در شماره امروز این روزنامه درباره اوضاع سیاسی و اقتصادی ایران و انعكاس آن در رادیو مسكو با تلقی خاص روس‌ها .

تلگرام سفیر آمریكا در تهران به وزارت خارجه آمریكا و سفارت‌خانه‌های آمریكا در كشورهای مختلف جهان درباره ماهیت ، مواضع و عملكرد حاكمیت جدید ایران ؛ موضع مثبت در قبال دولت ، تشریح سیاست خارجی دولت موقت و تأكید بر اینكه رئوس سیاست خارجی ایران عملاً در اختیار امام خمینی است ، از جمله : كوشش فراوان امام برای اتحاد اسلامی و دشمنی عمیق با اسرائیل ، بدگمانی و بدبینی در مورد آمریكا و شوروی .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به آژانس بین‌المللی ارتباطات آمریكا در واشنگتن درباره تشدید جو ضد‌آمریكایی در ایران و زمینه‌ها و راه‌حل‌های آن .

حمله شدید جرج بوش كاندیدای ریاست جمهوری آمریكا به دولت آمریكا به علت نرمش در قبال بحران ایران ، تلاش دولتمردان آمریكا برای به دست‌گیری ابتكار عمل در سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی برای جبران شكست در ایران . هارولد براون وزیر دفاع : آمریكا برای دفاع از منافع خود در خاورمیانه به نیروی نظامی متوسل می‌شود . سایروس ونس وزیر خارجه : پس از شش سال و نیم مذاكره درباره محدود كردن سلاح‌های استراتژیك ، آمریكا با شوروی به توافق رسید .

امضای قرارداد 5/1 میلیارد دلاری عراق با فرانسه برای خرید 100 فروند جنگنده میراژ و سایر جنگ افزارهای مدرن در آینده نزدیك ؛ تلاش‌های دیپلماتیك عراق برای نزدیكی به كشورهای عرب منطقه .

گزارش یكی از مأموران سفارت آمریكا در تهران به وزارت امورخارجه آن كشور درباره ملاقات مأمور سفارت به محمد دسكی نماینده حزب دمكرات كردستان عراق و تبادل اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت كردستان عراق ، روابط عراق و ایران ، موقعیت طالبانی‌ها و بارزانی‌ها و همچنین وضعیت كُردهای ایران .

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/02/19.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved