گزارشاز سوگواره بم در خانه هنرمندان
هنرمندان کشور با زلزله زدگان بم همدلی کردند
با آن که امروز محوطه بیرونی خانه هنرمندان ایران ، زیر بارش برف روزی زمستانی را می گذراند ، محوطه داخلی موسسه ، مملو از گرمای حضور پیشکسوتان وهنرمندانی بود که برای کمک به آسیب دیدگان زلزله بم گرد هم آمده بودند.

به گزارش خبرنگار هنری " مهر" تمامی اتاق ها و راهروها ، رستوران ، گالری های نقاشی خانه هنرمندان مملو از حضور هنرمندان تئاتر ، سینما ، موسیقی  ،  هنرهای تجسمی  ، شعر و داستان بود وعلاوه بر اعضای انجمن های هنری خانه هنرمندان ایران ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ومعاونت هنری این وزارتخانه ، مسوول مرکز هنرهای نمایشی و مسوول مر کز موسیقی و بسیاری از مسوولین فرهنگی ،هنری کشور در این مراسم حضور داشتند.
همچنین مراسم ویژه ای در آمفی تئاتر این موسسه توسط " بهزاد فراهانی  " و" مهین فرد نوا" برگزار شد که در این مراسم برنامه هایی چون اجرای موسیقی های محلی ، خواندن شعر و پخش فیلمی مستند از " ارگ قدیمی بم " قبل از تخریب و دعوت از هنرمندان ومسوولین حاضر برای صحبت در باره زلزله بم برگزار شد.
 

پرویزپرستویی  در این مراسم  شعری از" منوچهر آتشی " را درباره فاجعه بم خواند ، سپس " عزت الله انتظامی "  در باره این حادثه با حاضران سخن گفت و به همه بازماندگان این زلزله تسلیت گفت . " مهندس گرجی " یکی از کارشناسان و مهندسان عضو انجمن معماران خانه هنرمندان با بیان این که  من از هم اکنون نگران زلزله آینده در کشور مان هستم تصریح کرد: من نمی دانم کدام زلزله می خواهد مسوولین ما را از خواب بیدار کند تا فکری به حال این وضعیت کنند .
وی گفت ما به دست خودمان زلزله رامی کاریم زیرا تمام ساختمان هایی که بنا می کنیم اصلا استاندار نیست و سازمانی که باید این ساخت و سازهارا کنترل کند هنوز به وجود نیامده است.
ازدیگر برنامه های این مراسم خواندن شعر " بچه های بم " توسط " محمد رضا عبد الملکیان " بود همچنین " بهروز رضوی " اشعاری از " عباس جهانگیریان " در همین خصوص خواند .
ازجمله هنرمندانی که دراین برنامه حضور چشمگیری داشتند عبارت بودند از  :  " هوشنگ مرادی کرمانی "،" جمشید لایق " ، " رضا کیانیان " ، " ناصر ملک مطیعی " ، " فرزانه کابلی "،"  هادی مرزبان " ، محمد رضا  شجریان " ، " مرتضی ممیز " ،" فاطمه معتمد آریا " ،" رویا تیموریان " ،" داریوش ارجمند "  و" پارسا پیروز فر" .
 

در این مراسم اعلام شد که ماهنامه ادبی " کارنامه " آخرین در آمد حاصل از فروش خود را به بازماندگان زلزله بم اختصاص داد ه است .
گالری نقاشی خانه هنرمندان ایران نیز در این روز تمام تابلو های خود را به فروش گذاشته بود تا با در آمد آن به آسیب دیدگان بم کمک نماید.
همچنین خانه تئاتر امروز با اجرای نمایش خیابانی ، تئاتر عروسکی  و اجرای گریم بر روی چهره کودکان حاضر از مهیمانان در راهرو های خانه هنرمندان پذیرایی می کرد .
صندوقی نیز توسط هنرمندان مختلف در راهروها حمل می شد تا مردم کمک های نقدی خود  را  به این صندوق هدیه می کردند.
گفتنی است ، یکی دیگر از برنامه ها خریداری کارتهای یادگاری با امضای هنرمندان حاضرتوسط علاقمندان بود که در آمد این نیز صرف کمک به بازسازی فرهنگی شهرستان بم خواهد شد.
سازمان هلال احمر ایران نیز با ایجادیک پایگاه اهدای خون پذیرای اهداکنندگان خون  در این مراسم بود. جمعی از هنرمندان با حضور دراین پایگاه خون خود را به مصدومان زلزله هدیه کردند.

Logo
https://old.aviny.com/News/82/10/13/05.aspx?&mode=print