مدیر کل میراث فرهنگی خراسان :

به لحاظ منابع گردشگری رتبه هفتم را داریم ، ولی در جذب گردشگر مقام هفتادم !

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان گفت : در برنامه اول و دوم توسعه ،میراث فرهنگی هیچ گونه جایگاهی نداشت و در برنامه سوم توسعه هم چندان توجهی به میراث فرهنگی صورت نگرفت اما در برنامه چهارم باید با برنامه ریزی دقیق میراث فرهنگی را به جایگاه مطلوب آن برسانیم .

به گزارش خبرگزاری " مهر " از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان  ، "علی اکبری"، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان در ششمین همایش مدیران ، مسئولان و کارشناسان میراث فرهنگی خراسان گفت : نگاه به فرهنگ باید نگاهی سرمایه ای باشد نه هزینه ای و در این مقوله آنچه باید مورد توجه  ویژه قرار گیرد ،  کیفیت است .
وی با اشاره به سیر نزولی تعداد گردشگران خارجی در کشور گفت : تعداد زیادی از گردشگران خارجی ، محققان و پژوهشگران  به دعوت ارگانهای مختلف به ایران سفر کرده اند اما  تعداد گردشگرانی که برای ما در آمد زا هستند کمتر از آمار موجود است .
وی با یاد آوری اینکه کشور ما به لحاظ منابع جذب گردشگر جزء هفت کشور اول دنیا است ولی در جذب گردشگر در رتبه هفتاد م قرار دارد گفت : در برنامه چهارم توسعه، میراث فرهنگی و گردشگری باید 50 درصد هزینه های کشور را تأمین کند .
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان همچنین از ارائه لایحه دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی برای احیاء مجموعه" توس" خبر داد و افزود : در راستای این لایحه تمامی مسئولان اجرایی استان در جهت احیاء این منطقه فرهنگی ، تاریخی اقدام می کنند.
وی همچنین به احیاء منطقه تاریخی" شاد یاخ " نیشابور اشاره کرد و گفت : در سفر رئیس جمهور به نیشابور، دستور هشت میلیارد ریال اعتبار برای احیاء این منطقه صادر شد ولی به دلایل نامعلومی بعد از گذشت دوسال هنوز این وعده عملی نشده است .
گفتنی است  همایش مدیران ، مسئولان و کارشناسان میراث فرهنگی خراسان در تاریخ 7و8 مردادماه  در نیشابوربرگزار شد و شرکت کنندگان در این همایش در مورد وضعیت میراث فرهنگی در برنامه چهارم توسعه و نحوه ورود به تشکیلات جدید سازمانی ، همچنین موانع و مشکلات موجود در حوزه های مختلف  میراث فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند .