توقف جشنواره کتاب ائمه اطهار (2)

محمد رضا سرشار : حق اهل قلم ، پایمال شده است

محمد رضا سرشار(رضا رهگذر) نویسنده معاصر و رئیس انجمن قلم ایران در گفتگو با خبرنگار ادبی "مهر" با بیان این مطلب گفت : نباید توقف ناروای جشنواره  کتاب ائمه اطهار(ع) را به انجمن قلم ایران نسبت داد ، زیرا کارشناسان این انجمن نهایت همکاری خود را با مجمع جهانی اهلبیت در خصوص برپایی این حرکت بزرگ انجام دادند .
وی در توضیح بیشتر طرح برگزاری اولین جشنواره کتاب ائمه اطهار ، گفت : این طرح در زمان ریاست آقای دکتر ولایتی در مجمع جهانی اهلبیت به تصویب رسید اما رئیس جدید ، با طرح مخالف است .
رئیس انجمن قلم ایران با تاکید بر ضرورت برگزاری این جشنواره و زمینه سازی برای پویایی بیشتر هنر و ادبیات دینی در کشور ، افزود : همه راه هایی که برای حل و فصل مسالمت آمیز مشکل به وجود آمده به نظر می رسید ، طی شده ولی متاسفانه هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.
سرشار تصریح کرد : متاسفانه ذهنیت رئیس جدید مجمع ، فرهنگی نیست ، چرا که در جلسه ای به  انتقادات مطرح شده با تعبیری اهانت آمیز پاسخ گفته  و داوری 23 سال کتاب و ادبیات مذهبی را با دادن چلو کباب به داوران قابل جبران دانست .
این نویسنده افزود : انجمن قلم ایران نقشی کاملا مشاوره ای داشته و برای پیشبرد این حرکت فرهنگی ، اکنون نیز از هیچ خدمتی فروگذار نمی کند .
وی گفت : در آغاز کار از ما خواستند در حوزه ادبیات  مشاوره بدهیم ، حتی دبیرکمیته ادبیات جشنواره نیز از سوی انجمن معرفی شد و اکنون با توقف مشکوک این حرکت فرهنگی و دینی دوستان و سایر کسانی که به نوعی با طرح همکاری داشته اند از ما گله مند هستند ، در صورتی که انجمن اصولا قرار نبود نقش اجرایی داشته باشد.