بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


28/05/58

دستور اكید و فوری حضرت امام مبنی بر حركت نظامیان بسوی سنندج و سركوب ضدانقلاب.

پاكسازی پاوه از ضدانقلاب.

28/05/60

ایران – لیبی و الجزایر در اوپك هماهنگ شدند.

28/05/61

حمله ارتش عراق به پیشمرگان انقلابی در شهر اربیل. حمله پیشمرگان انقلابی به مقر ارتش خلقی عراق در شهر كركوك. بمباران دو روستا از استان "دیاله" عراق توسط هلیكوپترهای ارتش این كشور. پناهندگی 23 تن از مردم مسلمان عراق به ایران. در بمباران امروز شهر آبادان، سه تن از مردم مجروح شدند. سه فروند از هواپیماهای جنگنده نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتهای بمباران تأسیسات صنعتی عراق، پوشش هوایی تبریز و شناسایی، سقوط كردند كه در این حادثه، یك خلبان به شهادت رسید. كشف 44 هزار مین در دشت آزادگان به كوشش نیروهای تخریب سپاه. در حملههای ضدانقلابیون به نیروهای خودی در اطراف بوكان و محور صائین دژ ـ تكاب، پنج تن از مهاجمان كشته و 8 تن دیگر زخمی شدند، از نیروهای خودی نیز سه تن به شهادت رسیدند. درگیری بین نیروهای پایگاه "حیاط" و چتههای "رستگاری". در عملیات آزادسازی یك روستا در مریوان، سه تن از برادران پاسدار به شهادت رسیدند و یك تن نیز مجروح شد. حمله عناصر غیرقانونی به پایگاهی در اطراف سردشت. انفجار بمب در اتومبیل فرمانده عملیات پیشمرگان كردستان سنندج. ترور "رسول فردآری" و عبدالحسین زحمتكش" به دست عناصر سازمان مجاهدین خلق و ناكامی این سازمان در ترور معاون وزارت بازرگانی در تهران. سخنان ناخدا "افضلی" فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و گزارش خبرگزاری فرانسه در مورد تهدیدهای عراق مبنی بر حمله به نفتكشها: افضلی: عراق قصد دارد بدین ترتیب با ترساندن این شركتها، به زعم خود این فشار اقتصادی را به ما هم وارد كند تا شاید از این طریق بتواند در مواضع ما خلل و سستی به وجود آورد. خبرگزاری فرانسه: مسئولان عراقی متقاعد شدهاند كه تنها راه باقی مانده برای جلوگیری تهران از ادامه جنگ 23 ماهه، حمله به منابع عایداتی و كاهش دادن صادرات نفتی ایران است. مؤسسه لویدز تخمین زده است كه حق بیمهها در مورد كشتیهای عازم به خارك تا دو درصد بالا رود. خبرگزاری آسوشیتدپرس: بنگلادش علاقهمند است اجلاس وزیران خارجه غیرمتعهدها در بغداد برگزار شود و ایران مجبور است در این اجلاس در بغداد شركت كند. سفیر بنگلادش در سازمانملل: 95 درصد كشورها در اجلاس بغداد شركت میكنند. خبرگزاری فرانسه: دولت عراق اخیراً اعلام كرده است كه تشكیل كنفرانس وزرای خارجه عناصر غیرمتعهدها در بغداد حق طبیعی این كشور است. سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، ضمن عیادت از مجروحان جنگی لبنانی و فلسطینی بستری در بیمارستان، كمكهای نقدی ایران به مبلغ بیست هزار لیر لبنانی را به آنان اهدا كرد. یكی از مجروحان در این دیدار: امام خمینی تنها نجاتدهنده امت اسلامی و مستضعفان جهان است و كسی جز او نمیتواند این كار را انجام دهد. مقاله روزنامه "البعث" سوریه درباره جنگ ایران و عراق، خسارات وارده به عراق و كمكهای اعراب به این كشور: عراق در حدود 175 میلیار دلار خسارت مادی متحمل شده است. صدام عامل اجرای برنامههای امریكایی و اعراب مرتجع نه تنها در خلیج فارس، بلكه در كل منطقه است.

28/05/65

بررسی طرحمانور عملیات آتی در جزیره مجنون و تجدیدنظر در طرح قبلی به دلیل وجود برخی مشكلات؛ تأكید فرمانده سپاه بر تداوم و تسریع فعالیتهای آمادهسازی با توجه به وضعیت متزلزل دشمن در این دوره: امام میگوید عجله كنید دشمن متزلزل است، ایذایی عمل كنید. فعالیتهای پیشگیرانه دشمن در شرقبصره برای ممانعت از نفوذ نیروهای خودی در عملیات آتی. حمله هواپیماهای عراقی به یك یدككش 485 تنی در سواحل ایران؛ اظهارات كاپیتان یك كشتی لیبریایی مبنیبر رهیدن از خطر حمله هلیكوپترهای ایرانی. عراق ادعا كرد كه ایران مناطق مسكونی را با توپخانههای دوربرد هدف قرار دادهاست. در حمله كردهای معارض عراقی در محور "لیلان" استان كركوك، چهار خودرو نظامیان عراقی منهدم و 40 تن نیز كشته شدند. تلاش سازمان مجاهدین خلق و حزب دمكرات كردستان ایران برای بهبود روابط اتحادیه میهنی كردستان عراق با حزب بعث و ترغیب آن به قطع همكاری با جمهوریاسلامی ایران. رئیس حقوق بشر فرانسه، رجوی را به دلیل استفاده تاكتیكی از نام اسلام، نیرنگباز سیاسی خواند. انفجار یك بمب در میدان فردوسی تهران 21 عابر پیاده را شهید و شمار بسیاری را مجروح كرد. با انفجار بمبی در یك كتابفروشی در نزدیكی كنسولگری ایران در لندن، سه تن مجروح شدند و دو تن زیر آوار ماندند؛ احتمالاً ضدانقلابیون قصد داشتند این بمب را در حوالی كنسولگری كار بگذارند كه قبل از موعد منفجر شدهاست. اعزام 3800 تن از نیروهای داوطلب از آذربایجان شرقی و مازندران به جبهههای جنگ. بازتاب حمله آتی ایران؛ هرالد تریبون: «تنها یك پیشروی قدرتمندانه كافی است تا ایرانیها بغداد را مورد تهدید قرار دهند.» یو.اس.نیوز: «برنامه ایران قطع بزرگراه كویت - بصره و حركت به سوی بصره خواهد بود.» داگنس نیهتر: «تصرف بصره و سرنگونی رژیم عراق دور از دسترس نیروهای از جان گذشته ایران نیست.» ژنرال بوی كارشناس علوم نظامی فرانسه: ایرانیها با استفاده از برتری نیروی انسانی و قدرت نظامی، مركز ثقل جبهه را در اختیار دارند. سفر وزیر خارجه سوریه به تهران و دیدار با رئیسجمهور و نخستوزیر؛ رادیو اسرائیل: مقامات ایران به وزیرخارجه سوریه اطمینان دادهاند كه در نظر ندارند جنگ علیه عراق را گسترش دهند. رئیسجمهور كرهشمالی از روابط دوستانه با ایران ابراز خرسندی كرد. بی.بی.سی: وزیر نفت ایران در رأس هیئتی به مسكو رفته تا درباره امكان صدور مجدد گاز به شوروی گفتوگو كند. دولت ایران میكوشد حتیالامكان مانع رسیدن اسلحه به عراق شود. خبرگزاری فرانسه: عربستان كاهش تولید نفت خود را از 5میلیون به 35/4میلیون بشكه در روز شروع كردهاست. وزیر نفت عراق: سقف تولید 2میلیون بشكه در روز را تا آخر سال حفظ خواهیم كرد. سرگردانی 500هزار عراقی در اروپا و امریكا بدون گذرنامه؛ اعدام یا مفقود شدن 30هزار عراقی از آغاز حكومت صدام تاكنون. گزارش خبرگزاری كویت از اقدامات این كشور برای احداث پاسگاههای ساحلی و بهكارگیری انواع سلاحها در آن. راهپیمایی جانبازان انقلاب و جنگ در مكه و آغاز سمینار "عراق" در مكه به ابتكار بعثه امام. وزارت كار اخراج كارگران را ممنوع اعلام كرد؛ مشاور نخستوزیر: در شرایط فعلی هیچ كارگری نباید به دلیل نبود ارز اخراج شود. مدیریتها باید با اصلاح خطوط تولید در حل مشكل بیكاری پنهان اقدام كنند. گفتوگوهای نمایندگان شوروی و اسرائیل - كه بعد از 19 سال در هلسینكی برگزار شدهبود - بر اثر اختلاف نظر درباره دستوركار، بدون نتیجه خاتمه یافت.

28/05/66

اجرای آتش توپخانه ایران بر مراكز صنعتی و اقتصادی عراق در اطراف شهرهای بصره ، زبیر ، ابوالخصیب و امالقصر . حمله هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیروگاه دربندیخان و تأسیسات اقتصادی جلفائیه عراق . حمله ضدانقلاب به آمبولانس حامل مجروحان در محور میرآباد به پیرانشهر . درگیری نیروهای خودی با عناصر خبات در روستاهای “ باشوان “ و “ كلاهدول “ بانه . مقاومت نیروهای مبارز كرد در منطقه سورداش و استفاده عراق از سلاحهای شیمیایی در این منطقه . دیدار جمعی از پرسنل بسیج مستضعفین با رییس مجلس و سخنان وی در مورد مسائل خلیج فارس و اقدامات جانبدارانه اروپا و امریكا از عراق . عبور چهارمین كاروان نفتكشهای كویتی از تنگه هرمز به مقصد كویت . فعال شدن موشكهای “ كروز “ امریكا و تمرینات شش روزه آنها در انگلستان و ایتالیا . سفر “ استفان سولارز “ نماینده كنگره امریكا به عراق و ملاقات وی با مقامات این كشور . تحلیل روزنامه كریستین ساینس مانیتور از توقف و آغاز حملات عراق در خلیج فارس . اعلام زمان دیدار دكتر لاریجانی از نیویورك و ملاقات وی با دبیركل سازمان ملل متحد . ابراز امیدواری رادیو امریكا به پاسخ جمهوری اسلامی ایران و تفسیر این رادیو از آن . اشاره رادیو بی . بی . سی . به تاكتیك ایران در برخورد با قطعنامه 598 . پیشنهاد یاسر عرفات : « ایجاد یك نیروی اسلامی ناظر میان ایران و عراق . » اعزام نمایندگانی از امارات و سوریه به ایران برای مذاكره در مورد پایان دادن به جنگ . اطلاعیه فدراسیون شركتهای نفتی مستقل فرانسه در حمایت از دستور دولت مبنیبر ممنوعیت خرید نفت از ایران . آغاز بهرهبرداری از لوله دوم انتقال نفت عراق به تركیه . “ اوزال “ نخستوزیر تركیه : « این بزرگترین پروژه دوران چهارساله زمامداری من است . » مطالب نشریات فرانسه در مورد اهمیت استراتژیك تنگه هرمز . تفسیر وال استریت ژورنال از آزادی “ گلاس “ خبرنگار امریكایی در لبنان و احتمال از سرگیری روابط میان سوریه و امریكا .

اجرای آتش توپخانه ایران بر مراكز صنعتی و اقتصادی عراق در اطراف شهرهای بصره ، زبیر ، ابوالخصیب و ام‌القصر . حمله هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیروگاه دربندیخان و تأسیسات اقتصادی جلفائیه عراق .

حمله ضدانقلاب به آمبولانس حامل مجروحان در محور میرآباد به پیرانشهر . درگیری نیروهای خودی با عناصر خبات در روستاهای “ باشوان “ و “ كلاهدول “ بانه .

مقاومت نیروهای مبارز كرد در منطقه سورداش و استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی در این منطقه .

دیدار جمعی از پرسنل بسیج مستضعفین با رییس مجلس و سخنان وی در مورد مسائل خلیج‌فارس و اقدامات جانب‌دارانه اروپا و امریكا از عراق .

عبور چهارمین كاروان نفت‌كش‌های كویتی از تنگه هرمز به مقصد كویت .

فعال شدن موشك‌های “ كروز “ امریكا و تمرینات شش روزه آنها در انگلستان و ایتالیا .

سفر “ استفان سولارز “ نماینده كنگره امریكا به عراق و ملاقات وی با مقامات این كشور . تحلیل روزنامه كریستین ساینس مانیتور از توقف و آغاز حملات عراق در خلیج‌فارس .

اعلام زمان دیدار دكتر لاریجانی از نیویورك و ملاقات وی با دبیركل سازمان ملل متحد . ابراز امیدواری رادیو امریكا به پاسخ جمهوری اسلامی ایران و تفسیر این رادیو از آن . اشاره رادیو بی . بی . سی . به تاكتیك ایران در برخورد با قطع‌نامه 598 .

پیشنهاد یاسر عرفات : « ایجاد یك نیروی اسلامی ناظر میان ایران و عراق . » اعزام نمایندگانی از امارات و سوریه به ایران برای مذاكره در مورد پایان دادن به جنگ .

اطلاعیه فدراسیون شركت‌های نفتی مستقل فرانسه در حمایت از دستور دولت مبنی‌بر ممنوعیت خرید نفت از ایران

آغاز بهره‌برداری از لوله دوم انتقال نفت عراق به تركیه . “ اوزال “ نخست‌وزیر تركیه : « این بزرگ‌ترین پروژه دوران چهارساله زمام‌داری من است . » مطالب نشریات فرانسه در مورد اهمیت استراتژیك تنگه هرمز .

تفسیر وال استریت ژورنال از آزادی “ گلاس “ خبرنگار امریكایی در لبنان و احتمال از سرگیری روابط میان سوریه و امریكا .

 

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved