09/04/58

حمله افراد مسلح به فرودگاه آبادان برای دومین بار و پرتاب نارنجك به سوی آن و آسیب دیدن یك هواپیمای دو موتوره .

گروهی با عنوان « فداییان سازمان سیاسی عرب عربستان » با انتشار اخطاریهای تهدید به عملیات نظامی علیه نیروها و تأسیسات دولتی كرد .

اظهارات دادستان انقلاب اسلامی خوزستان مبنی بر دستگیری 100 نفر در ماهشهر كه قصد رفتن به عراق برای آموزش نظامی و سیاسی داشتند . خبر فرمانده سپاه خرمشهر در مورد دستگیری عوامل عراقی در خرمشهر كه سلاح توزیع میكردهاند .

گزارش مرزبانی خرمشهر از تحركات خودروهای عراقی در داخل خاك ایران .

طاهر توفیق عضو رهبری حزب بعث عراق : ایران سیاست ضد نژادی و تجاوزكارانه در قبال عراق در پیش گرفته است … ؛ گزارش رادیو صوت الجماهیر از تلگراف سازمانهای حزبی و حرفهای عراق به مهندس بازرگان و نكوهش ادعاهای تعلق بحرین و سه جزیره به ایران .

آیت الله صدر در یك گفتوگوی تلفنی از نجف با كیهان ، نگرانی خود را از حال علمای اخراج شده اعلام كرد وی پیامهایی در پاسخ به تلگراف امام خمینی و آیت الله گلپایگانی فرستاد در پیام به امام ، ضمن اعلام در محصور بودن خود ، برای امام آرزوی موفقیت كرد .

تجاوز چند هواپیمای عراقی به فضای شهر مریوان ؛ درخواست “ سازمان حقوق بشر عراق ” از دبیر كل سازمان ملل برای جلوگیری از آزار و محدودیت اعراب در ایران .

لایحه قانون انتخابات مجلس خبرگان در 41 ماده به تصویب شورای انقلاب رسید . اظهارات وزیر كشور درباره این لایحه ، زمان انتخابات ، شرایط انتخابكنندگان و انتخاب شوندگان و تعداد نمایندگان هر استان .

مصاحبه وزیر خارجه با یونایتدپرس درباره : مشكلات روابط ایران و آمریكا ، نپذیرفتن سفیر جدید آمریكا ، ورود هیئت آمریكایی به ایران برای باز خرید سلاحهای اضافی و دستگاههای نظامی ایران از جمله هواپیماهای جنگی ، موشكهای هدایت شونده و رادار .

09/04/61
گزارش "لشكر 5 نصر" دربارة وضعیت عمومی منطقه بوبیان، كاهش شش شدت آتش دشمن، ادامه تبادل آتش سلاحهای سبك، شهادت هشت تن از برادران بسیجی و زخمی شدن هشت تن دیگر از این برادران در منطقه مهران براثر انفجار مین دشمن.

امروز 78 كامیون حامل تجهیزات نظامی از مرز كویت و 11 كامیون نیز از مرز اردن وارد عراق شدند. چهل تن از مردم خرمشهر و آبادان براثر آتش سنگین توپخانه های عراق كشته و یا مجروح شدند.

عراق ادعا كرد كه ایران مناطق مسكونی بصره را گلوله باران كرده است. ارسال پیام ویژه رئیس جمهور لبنان برای امام و رئیس جمهور؛ رئیس جمهور در دیدار سفیر لبنان: ما با تمام گرفتاریها به لبنان نیرو فرستادیم ولی كشورهای عربی هیچ اقدامی نكردند.

ادامة جنگ در صورت تحقق نیافتن شرایط جمهوری اسلامی، همچنین نحوة فعالیت و حضور نیروهای ایران در لبنان با توجه به اوضاع عمومی دنیای عرب، مهمترین مسائلی بود كه در مصاحبه مطبوعاتی آقای "میرحسین موسوی" نخست وزیر، مطرح شد.

عراق خواستار حضور نیروهای بین المللی در مرز خود با ایران شد. وزارت خارجه ایران: این اقدام عراق فریبكارانه است. وقتی عراق به ایران تجاوز كرد، به هیچ سازمان بین المللی مراجعه نكرد، حالا چه شده كه به سازمانهای بین المللی متوسل شده است!؟

اظهار نظر جامعه اقتصادی اروپا، شوروی، حزب كارگر انگلیس، وزیرخارجه مالزی در بارة عقبنشینی عراق: اعضای جامعة اقتصادی اروپا خواستار برقراری آتشبس در جنگ ایران و عراق شدند. این تصمیم در پی تشكیل اجلاس سران كشورهای عضو این جامعه اتخاذ شد. جامعه اقتصادی اروپا: این جنگ برای هر دو كشور ویرانگر و امنیت منطقه را شدیداً در معرض خطر قرار میدهد. استقبال شوروی از عقبنشینی نیروهای عراقی: اقدام عراق بیانگر نیت آن كشور برای دستیابی به راه حل سیاسی است. رهبر حزب كارگر انگلیس از اقدام عراق تجلیل كرد. وزیرخارجه مالزی نیز عقبنشینی عراق را گامی بزرگ برای تحقق صلح خواند. تفسیر آسوشیتدپرس از دلایل عقبنشینی عراق: صدام برای فرار از شكست، به عقبنشینی تاكتیكی به عنوان یك حركت آبرومندانه مبادرت كرده است.

09/04/65
عملیات كربلای 1 – آزادسازی مهران با رمز مبارك «یا ابالفضل العباس ادركنی »
09/04/67
ریچارد مورفی: تا زمانیكه ایران از پذیرش قطعنامه 598 سرباز می‌زند هیچگونه مناسبات عادی میان ایران و آمریكا برقرار نخواهد شد.

ناظران مسائل سیاسی در بغداد: پیروزی‌های عراق ممكن است با یك توافق ضمنی در مورد برگشت به مرزهای بین‌المللی و پذیرش قطعنامه باشد

همكاری مصر و عراق و آرژانتین ساخت موشك با برد 560-435 مایل

ریچارد مورفی: آمریكا مصمم است در خلیج فارس باقی بماند و از كشتیهای تجاری در منطقه حراست كند.

دیوید ملور (معاون وزارت خارجه انگلیس): انگلیس آماده است مناسبات سازنده‌تری را با ایران آغاز كند.

حركت 2 ناوشكن انگلیسی برای پیوستن به ناوگان انگلستان در خلیج فارس

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/04/09.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved