26/03/58

پیش‌بینی شده كه با همكاری نیروهای ارتجاعی در جنوب و غرب ایران نیروهائی از افسران فراری و افراد مزدور كه در عراق و مصر و عربستان آماده شده‌اند كه از راه اهواز و زمین و دریا خوزستان و سواحل خلیج فارس را اشغال كنند.

انتشار اعلامیه شیخ شبیر خاقانی و دعوت از مردم به حفظ اتحاد برای اعتلای كلمه توحید و تحقق عدالت اسلام واقعی و برقراری جمهوری اسلامی .

ملاقات شیخ عیسی خاقانی با مدنی استاندار خوزستان در ادامه روند ایجاد فضای مسالمت‌آمیز بین طرفین و گفت‌و‌گو درباره مسائل عمرانی خرمشهر .

گزارش سپاه پادساران خوزستان از ورود اسلحه و عوامل دوتل عراق به خاك ایران .

گزارش ركن دوم ژاندارمری كل كشور از ورود سپهبد پالیزبان با 400 نفر از نیروهای خود به داخل خاك ایران برای خرابكاری و ایجاد اغتشا شدر مناطق مرزی قصرشیرین .

استعفای عزالدین حسینی از ریاست شورای انقلاب و انتخاب حجت السلام ملا رحیم عباسی به جای وی و همچنین انتخاب انتخاب حجت الاسلام ماورانی به نیابت شورای انقلاب و غنی بلوریان به سمت مشاور شورا ؛ اظهار نگرانی عزالدین حسینی از توطئه احتمالی ایران و تركیه و عراق علیه مردم كرد .

ملاقات گروهی به نام “ اعضای هیئت حسن‌نیت تركمن صحرا “ با امام خمینی در قم و وزیر كشور در تهران ؛ سخنان محمد ارزانش از اعضای هیئت پس از بازگشت به منطقه در اجتماع مردم گنبد : برای دولت مسلم گردید ستاد مركزی و شورای دهقانی منطقه هیچ‌گونه تصادمی با سیاست دولت ندارند ؛ ادامه اقدام خودسرانه ستاد شوراهای تركمن صحرا در تقسیم اراضی به جا مانده از وابستگان رژیم گذشته و اطلاعیه دادستان گنبدكاووس برای حل مشكلات ناشی از این گونه اقدامات .

اعلام مخالفت سزمان چریكهای فدایی خلق با تشكیل مجلس خبرگان : بدون مجلس مؤسسان قانون اساسی منشور آزادی خلق‌های ایران نخواهد بود .

مصاحبه دكتر یزدی وزیر امورخارجه درباره ناآرامی‌های خوزستان و خرمشهر ، روابط ایران و آمریكا و سرنوشت قراردادهای نظامی دو كشور .

مصاحبه امیر انتظام سخنگوی دولت درباره روابط ایران و شوروی ، مبارزه با قاچاق اسلحه به داخل ایران ، ادعای الثوره در مورد جزایر سه‌گانه ، روابط ایران و آمریكا و اظهار امیدواری به حل مشكلات موجود دو كشور در آینده نزدیك .

ادامه محكومیت رژیم عراق به علت دستگیری آیت الله صدر و حملات هوایی و زمینی به مرزهای ایران از سوی شخصیت‌های سیاسی ، مذهبی و جریان‌های داخلی . اظهارات امیر انتظام درباره نامه معذرت‌خواهی دولت عراق از حوادث مرزی .

واكنش تند روزنامه‌های كشورهای عربی در مورد اظهارات آیت الله صادق روحانی در مورد تجدید مالكیت ایران بر بحرین .

دكتر صادق طباطبایی معاون سیاسی وزیر كشور نظریات دولت موقت را درباره انتخابات و مشكلات تشكیل مجلس مؤسسان تشریح كرد .

انتشار متن قانون اساسی جدید با 12 فصل و 151 ماده در مطبوعات كشور .

26/03/60
عملیات شهید رستیم محور دهلاویه.

راهپیمایی وسیع مردمی علیه بنی‌صدر – منافقین و ملی‌گرایان در سراسر كشور.

26/03/64
ربوده شدن هواپیمای خطوط هوایی امریكا "در تاریخ 25/03/64" (رسانه‌های گروهی غرب ایران را مسئول این اقدام دانستند.)

شیخ صباح الاحمد الصباح: صدام مشغول رسیدن به توافقهایی پیرامون جنگ با شوروی است.) (اظهارات شیخ صباح در ملاقات با هیئت اعزامی از ایران)

26/03/66
قائم مقام وزارت خارجه شوروی در تهران با ولایتی دیدار كرد.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/03/26.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved