25/03/58

ادامه خط‌مشی ایجد رعب و وحشت و بمب‌گذاری جریان‌های قومی در خوزستان از جمله تیراندازی شبانه در آبادان ، حمله با كوكتل مولوتف به سینما اتحاد و اداره بندر خرمشهر ؛ بازتاب این حوادث در رادیو ریاض ؛ ملاقات بسیاری از مقامات كشوری و لشكری و قضایی استان با آیت الله شبیر خاقانی برای تسلیت‌گویی فوت خواهر ایشان و همچنین از بین رفتن جوّ بدبینی موجود ؛ مصاحبه مدنی درباره توقیف مقدار زیادی اسلحه و مهمات وارده از مرز عراق .

تشدید جنگ تبلیغاتی بین ایران و عراق : تفسیر 15 دقیقه‌ای مشاور تلویزیون بغداد از اوضاع ایران و حوادث خوزستان و نام بردن از خوزستان و خرمشهر با نام‌های عربستان و محمره ؛ تفسیر رادیو صوت الجماهیر از خواسته‌های مردم خوزستان و استفاده از الاهواز به جای اهواز ؛ گزارش روزنامه كیهان از تظاهرات مردم عراق در شهرهای نجف ، بغداد ، موصل ، كربلا ، بصره ، كاظمین و كوت در پشتیبانی از رهبر انقلاب اسلامی عراق ، آیت الله سید محمد باقر صدر .

آیت الله سید صادق روحانی در مصاحبه مطبوعاتی : چنانچه تحریكات و ادعای اعراب برای بازگرداندن جزایر تنب بزرگ و كوچك و ابوموسی ادامه یابد ایران ادعای اراضی خود را بر بحرین دنبال خواهد كرد . ما در خوزستان ادعای آن زمین‌هایی را داریم كه به دنبال صلح صدام حسین و محمدرضا پهلوی به رسم تعارف به عراق واگذار شد .

تلاش گسترده سازمان مجاهدین خلق برای تحت الشعاع قرار دادن مسئله جاسوسی محمدرضا سعادتی و مخدوش جلوه دادن اسناد به دست آمده ، با طرح مسئله شكنجه ؛ تلگرام سازمان به مهندس بازرگان ، شورای انقلاب و وزیر دادگستری مبنی بر اینكه برادر اسیر ما به وسیله یك گروه از پاسداران شدیداً تحت شكنجه قرار گرفت .

مستندات و دلایل امام خمینی ، آیت الله بهشتی و دكتر یزدی در محاسن تشكیل مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی جدید و مضرّات تشكیل مجلس مؤسسان .

25/03/60
120 نفر از نمایندگان خواستار طرح مسئله كفایت سیاسی رئیس جمهور در مجلس شدند.

دعوت جبهه ملی و مجاهدین خلق برای راهپیمایی در حمایت از بنی‌صدر.

25/03/64
اصابت آخرین موشك در دور جدید جنگ شهرها به بغداد

عملیات قدس 3

اعلام توقف حمله به مناطق مسكونی به مدت دو هفته از سوی عراق

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/03/25.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved