05/03/58

انتشار بیانیه اعضای كانون فرهنگی ـ نظامی انقلابیون مسلمان و ستاد پاسداران انقلاب اسلامی خرمشهر در اعتراض به توطئه‌های تجزیه‌طلبانه سازمان سیاسی خلق عرب و اعلام آغاز تحصن در مسجد جامع تا رسیدگی به این موضوع .

ملاقات سران شیوخ ایل باوی خوزستان با استاندار و سوگند وفاداری به انقلاب اسلامی ، اعلام انزجار از تجزیه‌طلبی و آمادگی برای مبارزه با آن ؛ سخنان مدنی درباره توطئه‌های ضد انقلاب در خوزستان و ضرورت مقابله با آنها .

سخنان عزالدین حسینی در بانه پس از بازگشت از سفر تهران و قم و درخواست وحدت با گروه‌ها و سازمان‌های چپ ( غیر مذهبی ) برای رسیدن به خودمختاری كردستان .

واكنش تند گروهی به نام “ اهالی تركمن صحرا “ در پیام به نخست وزیر علیه اعلامیه وزارت كشور كه در تقبیح عملكرد ستادهای تقسیم زمین در گرگان و گنبد صادر شده است .

ترور آقای هاشمی رفسنجانی در منزل ایشان و بازتاب گسترده آن در سطح مقامات كشور ، گروه‌ها ، سازمان‌ها و احزاب سیاسی ؛ گزارش دفتر امام خمینی از نحوه برخورد امام با خبر ترور ؛ نامه امام به آقای هاشمی در بیمارستان : « هاشمی زنده است چون نهضت زنده است . »

تفسیر رادیو لندن درباره تأثیر انقلاب اسلامی در فروپاشی پیمان سنتو و پیوستن ایران و پاكستان به جنبش عدم تعهد .

تحلیل روزنامه لبنانی الشعب از رویارویی انقلاب اسلامی با آمریكا : آمریكا از روزی كه در ایران شكست خورد از تمام وسایل بویژه سازمان سیا برای بازیابی مواضع نظامی و سیاسی خود در این كشور استفاده می‌كند .

05/03/60
تقاضای صدام از تمام كشورهای عربی برای كمك در جنگ

درخواست ژاپن برای اتمام فوری جنگ

حمایت وزارت خارجه امریكا از هرگونه تلاشی برای صلح
05/03/64
آغاز مجدد جنگ شهرها از سوی عراق به بهانه ترور امیر كویت.

حاكم كویت و همچنین ولیعهد و نخست وزیر این كشور هر دو متعهد شده‌اند كه كویت سیاستهای خود را (علیرغم ترور امیر كویت) تغییر نخواهد داد و هرگز تسلیم باج‌خواهی و تهدیدات نیز نخواهد شد.

هیئت هفت نفره اعراب كه مامور رسیدگی به تحولات جنگ عراق و ایران می‌باشد یكشنبه 05/03/64 – 26 مه 1985 وارد مسكو شد.

بنا به اظهارات یك مقام كویتی هیئت مذكور را گرومیكو و گورباچف پیرامون تلاش برای ایجاد آتش بس و نهایتاً پایان دادن به جنگ مذاكره خواهد كرد. (این هیئت مركب از سفرای كویت، تونس، مراكش، و وزاری خارجه عراق، اردن، یمن شمالی

05/03/66
تصمیم فرانسه در ارسال 24 فروند میراژ اف-1 به عراق

وزاری خارجه كشورهای عضو جامعه اروپا استفاده از سلاحهای شیمیایی در جنگ عراق علیه ایران را بشدت محكوم كردند.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/03/05.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved