13/02/58

گزارشی از سومین جلسه هیأت حسن نیت نقده متشكل از روحانیان ، معتمدان و نمایندگان دو شهر نقده و مهاباد و نیز استاندار آذربایجان غربی و صدور دستورالعمل آنان در هفت بند برای حل و فصل آخرین مسائل باقی مانده از درگیری منطقه .

گزارش مفصل نشریه كار ( ارگان سازمان چریكهای فدایی خلق ) از چگونگی آغاز گسترش درگیریهای نقده . اطلاعیه گروهی با عنوان " جمعیت روشنفكران عرب ایران " در حمایت از آیت الله شبیرخاقانی و محكوم كردن اقدام پاسداران كمیته ها در بازداشت فرزندان آیت الله طالقانی ؛ حمله به ستاد چریكهای فدایی خلق ؛ حمله به هواداران جنبش ملی مجاهدین و …

گزارش از مراسم تشییع پیكر استاد مطهری در تهران و قم .

اعلام مواضع كمیته مركزی حزب توده ایران در مورد مسائل داخلی و ارزیابی عملكرد دولت موقت .

تلاش سپاه برای افزایش توان خود جهت انجام دادن مأموریتهای محوله : درخواست ستاد فرماندهی سپاه پاسداران از ستاد ارتش مبنی بر صدور فرمانی به تیپ 81 زرهی كرمانشاه برای تحویل سه نفربر زرهی به مامور اعزامی سپاه در منطقه اورامانات و اعلام موافقت ستاد ارتش با این درخواست .

گزارش رادیو كویت از مصاحبه دكتر ابراهیم یزدی ( وزیر خارجه ایران ) ، با نیویورك تایمز درباره تصمیم دولت موقت برای كاهش تعداد نیروهای مسلح . موافقت كنگره آمریكا با واگذاری چهار رزمناو سفارشی ایران در زمان شاه به نیروی دریایی آن كشور .

13/02/59
اشغال سفارت ایران در لندن.
13/02/62

دستگیری سران حزب توده

13/02/64

درخواست مجدد كمیته صلح اسلامی برای ایجاد آتش بس فوری میان ایران و عراق.

13/02/67

تصمیم امریكا مبنی بر خودداری از اعزام قایق‌های گارد ساحلی به خلیج فارس

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/02/13.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved