12/8/59

ادامه درگیریها در جبهه آبادان و بازتاب شكست عراق در ورود به شهر ، در رادیو لندن آتش دشمن در اهواز ، پل نادری ، سوسنگرد و حمیدیه .

جبهه میانی : حملات محدود خودی در مهران و سومار . جبهه شمالی : همكاری عراق و نیروهای ضدانقلاب داخلی . عملیات هوایی خودی و دشمن در خارك ، جبهههای جنوب و سدّ دوكان .

بازگو كردن نقشه شورای عالی دفاع در حمایت از جنگ و عدم دخالت در فرماندهی و توضیح پیرامون آخرین جلسه این شورای توسط نخست وزیر ( رجایی ) . انتقاد از روند جنگ و نحوهپشتیبانی از جبههها توسط نماینده اول تهران در مجلسه شورای اسلامی ( فخرالدین حجازی ) و اشاره تلویحی به نقاط ضعف فرماندهی جنگ توسط رئیس مجلس ( هاشمی رفسنجانی ) .

اطلاعیه دولت دربارة وزیر نفت ( تندگویان ) و بازتاب آن در خبرگزاریها ، مقامات و نشریات عراقی .

تحلیل گروگانگیری و تبعات آن توسط امام خمینی در جمع « دانشجویان مسلمان پیرو خط امام » .

12/8/63

ادامه فعالیتها جهت آمادگی برای عملیات آتی مانند شناسایی و تهیه و تدارك تجهیزات مورد نیاز از جمله درخواست تعداد بیشتری از نفربرهای خشایار از ارتش توسط فرماندهی كل سپاه ادامه جریان تسلیمیها و اعلام كمبود نیرو در كردستان طی پیامی از مریوان برای فرماندهی كل سپاه دو گزارش متفاوت دربارة ارتش خبرنگار اعزامی بیبیسی به میمك: بین روحانیون و ارتش كشمكش شدید بر سر ادامه جنگ وجود دارد.

سخنان صدام در جلسه افتتاح مجلس ملی عراق، تأكید بر مشاركت گسترده مردم عراق در انتخابات علیرغم وجود جنگ و مقایسه آن با انتخابات اخیر ایران و نیز اشاره به نقش زنان در این انتخابات؛ انتخاب سعدون حمادی به ریاست مجلس.

تلاش ایران برای قرار دادن طرح اخراج اسرائیل از سازمان ملل در دستور كار اجلاس وزرای خارجه كشورهای عضو كنفرانس اسلامی؛ تلاش كشورهای عربی جهت خارج كردن ابتكار عمل در این خصوص از دست ایران.

12/8/65

آقای هاشمی در دیدار با فرماندهان لشكر27 ضمن تحلیل وضعیت كنونی جنگ و اشاره به كاهش حمایت حامیان صدام از او و آسیبپذیری عراق از داخل، خواستار استمرار عملیات آتی تا یكسره شدن كار دشمن در سال جاری شد.

اقدامات عراق در منطقه عمومی خرمشهر به منظور جلوگیری از هجوم غافلگیرانه خودی. تجمع زرهی و احتمال تك دشمن از منطقه عینخوش.

نیروی دریایی ارتش 13 كشتی خارجی را در خلیج فارس بازرسی كرد.

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/08/12.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved