14/06/61
صدور اجازه فروش 6 جت از طرف وزارت بازرگانی امریكا برای عراق

گسترش روابط افغانستان با عراق به سطح سفارت

14/06/65

ادامه بررسی عملیات دربندیخان در جلسه با حضور فرمانده كل سپاه، مسئولان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف: حذف تصرف ارتفاع شاخ خشیك از طرح عملیات؛ ایجاد ذهنیت فرعی شدن عملیات با تصمیمات جدید؛ تصویب طرح مانور جدید و ابلاغ به قرارگاه حمزه.

تشدید فعالیت مهندسی دشمن در فاو و مشكلات خودی؛ وضعیت آتش خودی در جبهه خرمشهر تا فاو. چهار هواپیمای عراقی جزیره لاوان را بمباران كردند كه سه مخزن نفت و نفتكش ایرانی "مكران" آتش گرفت، سه تن كشته و 10 تن زخمی شدند.

گزارش رویتر دربارة اهداف حمله عراق به لاوان؛ یكی از فرماندهان عراق: «نیروی هوایی ما به جزیره لارك حمله خواهد كرد.» بی.بی.سی: متخصصان امور نظامی معتقدند حمله علیه لارك به آسانی حمله علیه سیری نیست اما با توجه به تسلیحاتی كه عراق اخیراً از فرانسه دریافت كرده، این حمله غیرممكن نیست.

بیمه لویدز: جنگ ایران و عراق تاكنون در حدود 700 میلیون دلار برای بیمه گران دریایی هزینه داشته است.

ایران حمله شیمیایی عراق در منطقه "كربلای 2" را به اطلاع دبیركل سازمان ملل رساند. عراق در نامه ای به دبیركل سازمان ملل ادعا كرد كه ایران اهداف غیرنظامی را بمباران كرده است؛ طارق عزیز: از حمله جدید ایران جلوگیری كنید.

 آقای هاشمی: شجاعت نیروهای تیپ 9 بدر به خاطر پیوستن آنها به خط امام و اسلام است، كار لشكر امام حسین در عملیات كربلای3 فوق همه صحنه هاست، همه شرایط برای اعزام به جبهه ها مهیاست و محرم امسال میتواند سرنوشت ساز باشد.

گزارش رادیو امریكا از نفوذ انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای ایران؛ ظهور نوع انقلابی اسلام از خلیج فارس تا اقیانوس آرام دولتها را نگران ساخته است.

14/06/66
تجاوز هواپیماهای عراق به حریم هوایی شهرهای اسلام‌آباد ‌غرب ، اهواز و سرپل‌ذهاب و حمله به پادگان ابوذر .

احضار سفیران پنج كشور عضو دائمی شورای امنیت به وزارت خارجه كویت و درخواست از آنها برای اقدام فوری این شورا در اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از حملات موشكی . حمله موشكی به سواحل كویت را فهد و یاسر عرفات محكوم كردند .

سفیر عراق در بحرین : « ایران می‌خواهد از نام‌ بردن كشوری كه موشك كرم ابریشم را تحویل داده ، خودداری كند . » سخن‌گوی وزارت خارجه چین : ما نمی‌توانیم كشوری را كه موشك‌های كرم ابریشم را در اختیار ایران قرار داده شناسایی كنیم .

عبور كاروان نفت‌كش‌های كویتی از تنگه هرمز و تعقیب آنها به وسیله ناوچه‌های ایرانی . اعزام كشتی‌های بیش‌تر از امریكا به منطقه . ریچارد مورفی معاون وزیر خارجه امریكا : « ما اقدامات عراقی‌ها را درك می‌كنیم . آتش‌بس محدود موجب حملات زمینی بیش‌تر ایران می‌شود . » سردبیر جیمز دیفنس : من نگران اشتباه در شناسایی و حمله پاسداران انقلاب هستم .

بیانیه نخست‌وزیر ایتالیا : « تغییرات عمیقی در وضعیت منطقه به‌وجود آمده و لذا ما به اعزام ناوگان جنگی به خلیج‌فارس اقدام كردیم . » استقبال انگلستان از تصمیم ایتالیا و تأكید این كشور بر نصب پرچم روی دو نفت‌كش كویتی .

اظهارنظر در مورد سفر دبیركل به ایران : روزنامه جمهوری اسلامی با قبول آن ، اقدام نظامی را تنها راه پایان جنگ می‌داند . عصمت كتانی سفیر عراق در سازمان ملل : « اصرار ایران برای معرفی متجاوز نشان می‌دهد كه این كشور قطع‌نامه را نپذیرفته است . » تحلیل فرد هالیدی و اكونومیست از سفر دبیركل به منطقه و موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر قطع‌نامه 598 و خلیج‌فارس .

انتقاد مولانا عارف حسینی از اقدامات امریكا و بی‌توجهی كشورهای اسلامی به مقاصد امریكا .

بررسی و مقایسه اقتصاد ایران و عراق از دیدگاه مجله اكونومیست با توجه به میزان استقراض ، كمك خارجی و توان بازپرداخت بدهی‌ها .

تصرف بخش حیران در شرق شقلاوه به دست نیروهای اتحادیه میهنی كردستان عراق .

650 حمله عناصر حزب دمكرات به پایگاه و روستای “ دیرج “ در 35 كیلومتری ارومیه . كمین در مسیر عناصر كومه‌‌له در روستای “ گوشتخالی “ مریوان و حمله افراد كومه‌له به مسجد روستای “ میشاو “ سقز .

ادعای سخن‌گوی سازمان مجاهدین خلق مبنی‌بر به دست گرفتن رهبری ایران در پنج سال آینده

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/06/14.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved