بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


10/06/60

آزادسازی کرخه نور:رزمندگان پر توان اسلام طی عملیاتی با نام شهید رجایی و باهنر ، کرخه نور را از دست رژیم بعثی آزاد کردند .

10/06/60

عملیات کربلای 2 در منطقه عمومی اربیل. محل اختصاصی اجرای این عملیات پیروزمند در منطقه حاج عمران و به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام شده است .  رمز این عملیات یااباعبدالله الحسین بود  . . درعملیات کربلای دو 3000تن ازافراد دشمن به هلاکت رسیده  و 200 نفر اسیر شدند .

حركت غواصان لشكر14 امام حسین برای تصرف اسكله العمیه؛ در آخرین دقایق شب، نیروهای غواص پس از طی مسافتی با قایق، با وجود اوضاع نامساعد جوی، در سه كیلومتری اسكله در آب رها شدند.

پیشروی و درگیری یگانها در منطقه عملیاتی حاج عمران؛ هوشیاری قبلی دشمن، اجرای آتش و منور در منطقه عملیاتی؛ موفقیت تیپ9 بدر در تصرف اهداف خود؛ موفقیت اولیه تیپ 155 شهدا در تصرف ارتفاع 2519؛ پاتك سنگین دشمن و عقبنشینی نیروهای خودی از مواضع متصرفه؛ موفقیت نسبی تیپ105 و لشكر10 در تصرف قسمتی از اهداف، فشار دشمن و عقب نشینی نیروها؛ تیپ9 بدر، 277 عراقی را اسیر كرد و پنج تانك را به غنیمت گرفت؛ پاتكهای دشمن و بمباران شدید منطقه؛ برادر رحیم صفوی: یكی از اهداف این عملیات، درگیر نگاهداشتن دشمن تا آغاز عملیات مهم دربندیخان است.

تعویق مجدد عملیات جزیره مجنون؛ وجود مشكلات متعدد: نیرو، آموزش، تداركات. اقدامات مهندسی دشمن در شرق دجله و افزایش پرواز هلیكوپترهایش در منطقه.

پیام خلبانان در دیدار با نخست وزیر در پی ربوده شدن یك هواپیمای اف14: اگر امریكا قصد تجاوز نماید، ما با عزم استوار و با نثار خون خود، آنان را به قعر دریا میفرستیم.

فرمانده كل سپاه طی نامهای به فرماندهان نواحی سپاه برنامه اعزام سه مرحلهای تأمین 500 گردان را اعلام كرد: "طلایهداران عاشورا" از 10 تا 15 شهریور، "حماسه سازان عاشورا" از 20 تا 25 شهریور، "فاتحان عاشورا" از اول تا پنجم مهرماه.

اقدام جهاد سازندگی برای سازماندهی نیروهای متخصص و تشكیل گردانهای انصار جهت تأمین نیاز مهندسی - رزمی یگانهای عملیاتی.

گزارش مركز تحقیقات استراتژیك اسرائیل از توان نظامی ایران و عراق: ارتش عراق، دارای 30 لشكر مجهز به 5000 تانك شده و با افزودن 150 هزار سرباز، چندین لشكر پیاده نظام را بر 9 لشكر زرهی و مكانیزه قبلی خود اضافه كردهاست ولی واحدهای جدید از كارآیی كافی برخوردار نیستند. برتری هوایی عراق 5/5 برابر توانایی ایران میباشد. برتری زمینی عراق از لحاظ تانك پنج برابر و توپخانه چهار برابر است. ایران فقط در زمینه نیروی دریایی از برتری كامل برخوردار است ولی با این همه دارای یك سلسله برگهای برنده مانند برتری جمعیت، یكپارچگی مذهبی، وسعت خاك و توانایی تجهیز مردم میباشد. ایران توانسته بدون استقراض به جنگی خارقالعاده ادامه دهد.

تحلیل واشنگتن پست از حمله آینده ایران و پیآمدهای شكست یا پیروزی عملیات در داخل ایران و عراق، وضعیت توان نظامی ارتشهای دوكشور؛ یك مقام وزارت جنگ امریكا: در صورت داشتن اراده برای پیروزی، هیچ دلیلی برای باخت عراق وجود ندارد.

10/06/60
حمله هوایی عراق به كارخانه ذوب‌آهن اصفهان ، تأسیسات نفتی رامهرمز ، مركز كشت و صنعت شوشتر و سه فروند كشتی در خلیج‌فارس . سقوط یك فروند از هواپیماهای متجاوز دشمن .

حمله عراق به دو كشتی با نام‌های  استار رای  و  بیگ اورنج  . سرنگونی یك فروند هواپیمای مهاجم عراقی و نجات خلبان آن به‌ دست نیروهای امریكا . اعتراض ستاد تبلیغات به این اقدام امریكا . حمله قایق‌های توپ‌دار به دو كشتی  مونگا  و  استرو پكاسوس  .

گلوله‌باران مراكز نظامی ـ صنعتی عراق و حمله هواپیماهای ارتش به محل تجمع نیروهای عراقی در شرق العماره .

ریچاد مورفی حملات هوایی عراق را الزامی دانست . گزارش یونایتدپرس از واشنگتن درباره حملات عراق و موضع مقامات امریكا .

وزارت خارجه كشورهای انگلستان ، آلمان و ایتالیا با احضار كاردارهای عراق در لندن ، بن و رم نگرانی دولت‌های خود را از شروع حملات این كشور در خلیج‌فارس به آنها اعلام كردند .

ورود ناو امریكایی میسوری به خلیج‌فارس . استعداد نیروهای امریكایی در منطقه .

گزارش رادیو بی . بی . سی . از اعلام آمادگی امارات متحده عربی و عمان برای واگذاری امكانات بندری به انگلستان . خاطرات واینبرگر در مورد همكاری كشورهای حاشیه خلیج‌فارس با ناوگان امریكا .

استفاده هواپیماهای عراقی از فضای كویت و گزارش هفته‌نامه  العمل الاسلامی  در مورد كمك‌های مالی و تداركاتی كویت به عراق . گزارش رادیو امریكا : بررسی تاریخچه درگیری‌ها در منطقه خلیج‌فارس ؛ حملات هوایی عراق به منابع نفتی و كشتی‌های حامل نفت ایران ؛ اقدامات متقابل ایران و استقرار موشك‌های كرم ابریشم و اقدامات امریكا در این منطقه .

تأكید امریكا ، شوروی و كشورهای عربی بر اعمال فشار بیش‌تر بر ایران برای پذیرش قطع‌نامه 598 . گزارش خبرگزاری فرانسه از موضع كشورهای عربی در مورد مسایل منطقه .

سفر مهندس موسوی به مازنداران و تشریح مواضع ایران در قبال حملات عراق و حمایت امریكا از عراق .

تغییر موضع لیبی در مورد جنگ . قذافی : این جنگی است كثیف ، بازنده و بی‌معنی . حمایت قذافی از ایران در مقابل امریكا . انتقاد روزنامه  الرای العام  از اوضاع جهان عرب .

استفاده وزارت دفاع امریكا از واژه خلیج‌عربی به جای خلیج‌فارس و توضیحات شیرین هانتر در این مورد .

درگیری عناصر حزب دمكرات با پایگاه و مردم روستای  گریگمان  سلماس . حمله منافقین به پایگاه مرزی سپاه در سقز .

حمله مبارزان كرد عراقی به پایگاه‌های گردان 77 . اعدام انقلابی سه تن از عناصر حكومت عراق در بغداد و رانیه .

حمله هوایی عراق به پست انتقال برق انجیرك و كارخانه هپكو اراك ، نیروگاه برق  آران  نهاوند . سقوط یك فروند هواپیمای دشمن در اراك .

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved