بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


26/05/61
پرواز هواپیماهای جنگی عراق بر فراز جزیره خارك بدون آنكه نفتكشها را هدف قرار دهند. سخنگوی نظامی عراق: هشدار میدهیم كه اخطار فرماندهی كل نیروهای مسلح در مورد بمباران نفتكشهای عازم خارك را به مورد اجرا خواهیم گذاشت. وزیر اطلاعات عراق: این اقدام به این معنی نیست كه هواپیماهای عراقی در آینده نیز این كار را انجام ندهند. نشریه لیبراسیون: صدام كه در برابر نیروهای ایران با شكست علنی مواجه شده، اكنون سعی دارد در زمینه دریایی و نفتی ابتكار عمل نظامی را به دست بگیرد. نشریه لوكوتیدین دوپاری: دو مسئله انگیزه صدامحسین را تشدید میكند: شكست نیروهای زمینی عراق و مخالفت كشورهای غیرمتعهد. در حمله عناصر مسلح ضدانقلاب و افراد مسلح غیرقانونی به نیروهای خودی در اطراف شهرهای ارومیه، دیواندره، تكاب و محور جوانرود از نیروهای خودی 8 تن شهید و 9 تن زخمی شدند و از ضدانقلاب نیز 7 تن كشته و 2 تن زخمی شدند. مجاهدین خلق در سه عملیات جداگانه ترور در خیابانهای تهران پنج تن را شهید و یك تن را مجروح كردند. در اهواز مسئول دفتر سیاسی سازمان مجاهدین خلق كشته شد. درخواست مسعود رجوی از اعضای سازمان مجاهدین خلق برای ضربه زدن به انقلاب. با كشف یك خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق در مشهد، شش تن از اعضای سازمان مجروح یا دستگیر شدند. ورود 52 تن از مسلمانان عراقی به ایران. در ادامه تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از برگزاری نشست وزیران خارجه كشورهای غیرمتعهد در بغداد، قائم مقام وزارت خارجه وارد نیكاراگوئه شد. " دانیل اورتگا" رئیسجمهور نیكاراگوئه: این اجلاس باید به منظور حفظ وحدت و احترام به اصول نهضت، هر چه سریعتر در محل دیگری تشكیل شود. وزیرخارجه بنگلادش: قصد رفتن به بغداد را داشتهایم ولی اكنون تصمیم تازهای گرفتهایم. سفیر كوبا در سازمان ملل: اكثریت حاضرند كه در هاوانا شركت كنند. وزیر صنایع سنگین جمهوری اسلامی ایران با نخستوزیر كره شمالی دیدار كرد. در این دیدار بر گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فنی و مقابله با امپریالیسم امریكا تأكید شد. مقاله نشریه "فرانكفورتر روند شاو" در مورد ورود تسلیحات نظامی به بغداد از طریق اردن به بندر عقبه: وابستگی روز افزون عراق به خارج، سوءاستفادههای شركتهای خارجی از این وابستگی و استثمار كارگران كشورهای جهان سوم در حمل و نقل جنگافزار به عراق، از جمله مطالبی هستند كه در این مقاله مورد توجه قرار گرفتهاند. آلمانیها در این معاملات تنها نیستند و كشورهای دیگری نیز چون امریكاییها در این میان منافعی دارند.
26/05/64
آماده‌باش مسئولان شركتهای دریایی از بیم اقدامی تلافی جویانه ایران.

تایید تشكیل كمیته منتخب صلح اسلامی توسط كنفرانس اسلامی برای یافتن راه حل برای پایان دادن به جنگ ایران عراق

26/05/65
سومین مرحله آموزش و مانور غواصان در خارك جهت آمادگی برای عملیات العمیه. سركوب تهاجم نیروهای عراقی در غرب كارخانه نمك در منطقه فاو؛ افزایش اقدامات عراق برای تقویت توان رزمی؛ محورهای احتمالی هجوم به خطوط خودی در فاو. اصابت یك راكت به كشتی 10300 تنی پانامایی حامل مواد تولیدات شیمیایی در نزدیكی سواحل شارجه؛ روزنامه الخلیج این حمله را به ایران نسبت داد؛ به گزارش محافل كشتیرانی طی شش سال اخیر در خلیج فارس 148 كشتی، 132 نفتكش و 16 رزمناو مورد تهاجم واقع شدهاست. با عملیات در منطقه اشنویه در چند روز اخیر، 15 تن از ضدانقلاب كشته و تعدادی زخمی شدند؛ عوامل كومهله، یك روحانی اهل سنت را در سنندج شهید و دو فرد محلی را به اسارت بردند. در پی اوجگیری شورشهای مردمی، دولت عراق درشهر سلیمانیه عبور و مرور از ساعت 18 تا 5 صبح را ممنوع كرد. دولت عراق چندین روستا در این استان را ویران كرد. كنگره معارضان عراقی در تهران تشكیل میشود؛ امامجمعه ارومیه خواستار احداث یك ایستگاه رادیویی در شمالغرب كشور برای برقراری ارتباط بیشتر با مردم كردستان عراق شد. اعزام 400 رزمنده از همدان و اعزام گروههای دیگری از 35 منطقه كشور به جبههها. الحاق دفاتر بسیج معارضان عراقی به واحدهای تابع بسیج سپاه كشوری. ظرفیت دانشگاههای كشور برای پذیرش رزمندگان پنجدرصد افزایش یافت. نخستوزیر درباره قانون مجازات محتكران: این قانون هنوز به دولت ابلاغ نشدهاست ولی یك قانون خنثی است و بود و نبود آن یكی است. ملاقات كاردار لیبی با آقای هاشمی؛ هفتهنامه لیبیایی: تنها یك معجزه میتواند صدام را نجات دهد. وزیر خارجه كویت: «امیدوارم كه سخنان وزیرخارجه امریكا درباره توافق امریكا و شوروی مبنیبر پایان دادن به جنگ، جدی و صادقانه باشد.» در دیدار وزیران امورخارجه كشورهای شورای همكاری خلیج فارس و كشورهای عضو بازار مشترك در شهریور آینده توجه بسیاری به جنگ ایران و عراق معطوف خواهدشد. رادیولندن: ایران مایل نیست پای كشورهای عربی دیگر در جنگ به میان آید. 113 زائر ایرانی بیتاللهالحرام كه در بازداشت رژیم سعودی هستند، در محاصره نظامیان مسلح، اعمال حج را انجام دادند. رادیو اسرائیل: «جمعاً 400 تن از زائران حج را مقامات سعودی بازداشت كردهاند كه بیش از 100 تن از آنها ایرانی و تعدادی لبنانی هستند.»
26/05/65
حملات هوایی عراق به كارخانه كاغذ سازی هفتتپه ، تأسیسات نفتی اهواز ، كارخانه كشت و صنعت كارون ، روستاهای ورده ، كلیته و منطقه تمرچین در سردشت . اقدامات ایران در پاسخ به این حملات . گزارش یونایتدپرس از موافقت عراق با درخواست امریكا در مورد توقف حملات به كشتیها در خلیج فارس . كمین منافقین در نوار مرزی بانه بر سر راه نیروهای ارتش . كشف یك گور جمعی 85 تن از مردم مبارز شهر حلبچه عراق . دو عملیات كمین پیشمرگان كرد عراقی در منطقه قلعهدیزه . تأكید مجدد رییس جمهور : هرگونه حملهای . را در خلیج فارس با حمله پاسخ خواهیم داد بدون اینكه تهدیدی علیه دیگران باشیم . كشف چند مین بهوسیله ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین روز از مأموریت مینروبی این ناوگان در دریای عمان . وزیر دفاع امریكا : « ایران توانایی دو كار را دارد : شلیك موشك كرم ابریشم و مینریزی . مینها بسیار نگرانكننده هستد . » مجله یو . اس . نیوز : « خلیج فارس روزبروز غیر قابل پیشبینیتر میشود . » تایم : « امریكا در پی دستیابی به اقدام مناسب در صورت حمله ایرانیها است . » مقاله مجله “ تایم “ هلند در بررسی چگونگی مقابله امریكا با ایران . اختلافنظر كنگره امریكا و دولت این كشور درباره نحوه حضور نیروهای نظامی امریكا در خلیج فارس . رسیدن ناو فرانسوی “ كلمانسو “ به منطقه عملیاتی خود در خلیج فارس . اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره مأموریت ناوهای این كشور در منطقه . تحلیل نشریه لوموند دیپلماتیك از موضع و عملكرد فرانسه در منطقه خلیج فارس . یك شركت كشتیرانی یوگسلاوی آمدوشد شبانه كشتیهای متعلق به خود در خلیج فارس را ممنوع كرد . “ ابوغزاله “ وزیر دفاع مصر ، پیروزی ایران در جنگ را موجب تهدید امنیت مصر و عربستان خواند . گزارش یونایتدپرس از سومین روز گفتوگوی رییس امارات متحده عربی با رییس جمهور سوریه . اعزام دو نماینده از طرف رؤسای این دو كشور به بغداد . دیدار قلیبی با نماینده عراق در اتحادیه عرب . تشكر كاردار عربستان از رییس جمهور ایران برای پایان دادن به محاصره سفارتخانه این كشور در تهران و تأكید وی بر بهبود روابط میان ایران و عربستان . تأكید جولیوآندره ئوتی وزیر خارجه ایتالیا بر اجرای قطعنامه 598 به عنوان بهترین راهحل برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق . مقاله نشریه “ فارین افرز “ در مورد تواناییها ، امكانات و استراتژی ایران و عراق در جنگ . ادعای “ میدلایست ریپورت “ درباره افزایش خریدهای ایران از چین پس از تصویت “ قطعنامه 598 “ . وزیر خارجه عراق : با وزیرخارجه امریكا در مورد محدودیت ارسال اسلحه به ایران به تفاهم رسیدهایم . تلاش برخی محافل در امریكا و ژاپن برای اعمال تحریم یا محدود كردن میزان خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران

حملات هوایی عراق به كارخانه كاغذ سازی هفت‌تپه ، تأسیسات نفتی اهواز ، كارخانه كشت و صنعت كارون ، روستاهای ورده ، كلیته و منطقه تمرچین در سردشت . اقدامات ایران در پاسخ به این حملات .

گزارش یونایتدپرس از موافقت عراق با درخواست امریكا در مورد توقف حملات به كشتی‌ها در خلیج‌فارس .

كمین منافقین در نوار مرزی بانه بر سر راه نیروهای ارتش .

كشف یك گور جمعی 85 تن از مردم مبارز شهر حلبچه عراق . دو عملیات كمین پیش‌مرگان كرد عراقی در منطقه قلعه‌دیزه .

تأكید مجدد رییس جمهور : هرگونه حمله‌ای . را در خلیج‌فارس با حمله پاسخ خواهیم داد بدون این‌كه تهدیدی علیه دیگران باشیم .

كشف چند مین به‌وسیله ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین روز از مأموریت مین‌روبی این ناوگان در دریای عمان .

وزیر دفاع امریكا : « ایران توانایی دو كار را دارد : شلیك موشك كرم ابریشم و مین‌ریزی . مین‌ها بسیار نگران‌كننده هستد . » مجله یو . اس . نیوز : « خلیج‌فارس روزبروز غیر قابل پیش‌بینی‌تر می‌شود . » تایم : « امریكا در پی دست‌یابی به اقدام مناسب در صورت حمله ایرانی‌ها است . » مقاله مجله “ تایم “ هلند در بررسی چگونگی مقابله امریكا با ایران .

اختلاف‌نظر كنگره امریكا و دولت این كشور درباره نحوه حضور نیروهای نظامی امریكا در خلیج‌فارس .

رسیدن ناو فرانسوی “ كلمانسو “ به منطقه عملیاتی خود در خلیج‌فارس . اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره مأموریت ناوهای این كشور در منطقه . تحلیل نشریه لوموند دیپلماتیك از موضع و عملكرد فرانسه در منطقه خلیج‌فارس .

یك شركت كشتی‌رانی یوگسلاوی آمدوشد شبانه كشتی‌های متعلق به خود در خلیج‌فارس را ممنوع كرد .

“ ابوغزاله “ وزیر دفاع مصر ، پیروزی ایران در جنگ را موجب تهدید امنیت مصر و عربستان خواند .

گزارش یونایتدپرس از سومین روز گفت‌وگوی رییس امارات متحده عربی با رییس جمهور سوریه . اعزام دو نماینده از طرف رؤسای این دو كشور به بغداد . دیدار قلیبی با نماینده عراق در اتحادیه عرب .

تشكر كاردار عربستان از رییس جمهور ایران برای پایان دادن به محاصره سفارت‌خانه این كشور در تهران و تأكید وی بر بهبود روابط میان ایران و عربستان .

تأكید جولیوآندره ئوتی وزیر خارجه ایتالیا بر اجرای قطع‌نامه 598 به عنوان بهترین راه‌حل برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق .

مقاله نشریه “ فارین‌ افرز “ در مورد توانایی‌ها ، امكانات و استراتژی ایران و عراق در جنگ .

ادعای “ میدل‌ایست ریپورت “ درباره افزایش خریدهای ایران از چین پس از تصویت “ قطع‌نامه 598 “ . وزیر خارجه عراق : با وزیرخارجه امریكا در مورد محدودیت ارسال اسلحه به ایران به تفاهم رسیده‌ایم .

تلاش برخی محافل در امریكا و ژاپن برای اعمال تحریم یا محدود كردن میزان خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران .

26/05/67
استقرار اعضای ناظر بر آتش‌بس از سازمان ملل در مرزهای ایران و عراق

 

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved