بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


16/03/58

امضای توافقنامه 8 ماده‌ای بین مدنی استاندار خوزستان و آیت الله شبیر خاقانی ؛ قرائت توافقنامه در جمع متحصنین مسجد امام صادق ( ع ) و اعتراض آنها به مفاد توافقنامه و تأكید بر اینكه تا آزادی اسرای عرب و خروج پاسداران از شهر به تحصن ادامه خواهند داد .

اطلاعیه دادستان انقلاب اسلامی خوزستان و درخواست از اعضا و همكاران ساواك منحله استان جهت مراجعه به ادارات و سازمان‌های مربوطه و اعلام استعفا از ساواك .

تفسیر روزنامه مردم ( ارگان حزب توده ) از اوضاع خوزستان : تا خودمختاری اداری و فرهنگی خلق عرب در چارچوب حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی ایران تأمین نگردد ، زمینه برای توطئه و تحریك وجود خواهد داشت .

بررسی مسائل سقز در جلسه‌ای با حضور گروه‌های سیاسی و بعضی از مسئولان این شهر و توافق در مورد اخذ سلاح‌های تفنگ‌چي‌های محمد صدیق جاف ، آماده‌سازی مقدمات انتخابات شورای شهر ، عدم دخالت كُردهای عراقی در كردستان ایران و انحلال كمیسیون پنج نفری شهر .

نماینده وزیر كشور در گنبد كاووس دربارة چگونگی برقراری حاكمیت دولت در منطقه و به دست گرفتن ابتكار عمل در تشكیل شوراها و مقابله با تحركات كانون‌های وابسته به گروه‌های چپ غیر مذهبی ، دو اطلاعیه انتشار داد .

تشكیل جلسه هیئت دولت با شركت تیمسار فربد رئیس ستاد ارتش و گزارش وی از حوادث 24 ساعت اخیر مرز ایران و عراق و تجاوز هواپیماهای عراق به خاك ایران و تأكید بر تقویت نیروهای ارتش در مناطق حمله شده .

اظهارات فرماندار سردشت دربارة بمباران روستاهای مرزی ایران توسط هواپیماهای عراقی ؛ گزارش و تفسیر رادیو لندن از علل و چگونگی بمباران دهكده‌های ایرانی و میزان خسارات جانی و مالی .

اعلام مواضع سازمان مجاهدین خلق ایران دربارة نحوه تشكیل مجلس بررسی قانون اساسی و ارائه پیشنهادهایی از جمله دعوت از نمایندگان گروه‌های مختلف اجتماعی ، سیاسی ، قومی و نژادی ، شوراهای مردمی یا انتخابات عمومی سراسری و همچنین انتقاد از نابساماني‌ها ، سانسور رادیو تلویزیون ، زندان و شكنجه انقلابیون و محدودیت برای نویسندگان .

مصاحبه مطبوعاتی اعضای هیئت اجرائیة حزب كارگران سوسیالیست در خصوص دستگیری 9 نفر از اعضای این حزب در اهواز ، موضع این حزب درباره وقایع خرمشهر و تشریح اقداماتی كه برای دفاع از حق دستگیر شدگان و احزاب سیاسی انجام خواهند داد .

تلفنگرام قرارگاه مركزی سیا در واشنگتن به قرارگاه سیا در تهران و اعتراف به ضعف اطلاعاتی آمریكا از اوضاع كنونی ایران و تأكید بر ضرورت دستیابی به اطلاعات بیشتر دربارة جریان امور و همچنین چگونگی ارتباط و همكاری با حسن شریعتمداری و خسرو قشقایی .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به وزارت امور خارجه آن كشور با عنوان “ میانه‌روها علیه انقلاب اسلامی “ و تشریح مواضع سیروس الهی استاد دانشگاه ملی در دیدار مأمور سفارت درباره تلاش میانه‌روها برای كسب قدرت ، اهمیت نقش ارتش و شریعتمداری در مبارزه علیه امام خمینی .

تحلیل رادیو مسكو با عنوان “ نقشه‌های آمریكا برای سرنگونی دولت جدید ایران “ .
16/03/60
دادستان كل انقلاب با گروههای مسلح اتمام حجت كرد.
16/03/64
اظهارات سفیر كویت در مسكو در دیدار با سفیر ایران در مسكو: ابرقدرتها نخواهند گذاشت این جنگ به نفع هیچكدام از دو طرف تمام شودو با دخالت نظامی خود تعادل را حفظ خواهند كرد.

اگر جمهوری اسلامی نگران امنیت دراز مدت خود با عراق است ما كشورهای خلیج فارس پس از رعایت آتش بس هرگونه امنیت را كه بخواهید برایتان مهیا مي‌كنمی و با عراق هم چنانچه درگیری را شروع كند همانند یاغی رفتار خواهد شد. (سفیر كویت جزء هیئت هفت گانه عرب مقیم مسكو است).

طارق عزیز همكاری شوروی در جهت اجرای پروژه‌های اقتصادی متعدد، پرداخت وام بلندمدت به عراق و موافقت با تحویل سیستمهای تسلیحاتی جدید، منجمله موشكهای پیشرفته زمین به زمین و مهمات هوا به زمین را فاش كرد.
16/03/66
تشكیل اجلاس شورای همكاری خلیج فارس

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved