بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


01/03/58

آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا

دستور امام امت به مقابله قاطع با ضدانقلاب

آغاز دومین روز تحصن در كانون فرهنگی و سازمان سیاسی خلق عرب ؛ انتشار اطلاعیه سازمان مذكور در پافشاری بر عدم تخلیه ساختمان‌های تحت اشغال و عدم قبول خلع سلاح عمومی ؛ گزارش مطبوعات از آخرین اوضاع خرمشهر و تقویت نیروهای نظامی و انتظامی در شهر .

بازتاب اوضاع خوزستان و تحصن اعضای كانون سیاسی خلق عرب در خبرگزاری آسوشیتدپرس و رادیو قاهره .

گزارش روزنامه كیهان از دیدار گروهی از كردها با امام خمینی در قم و درخواست احقاق حقوق مشروع خود در چارچوب قرآن و جمهوری اسلامی .

گزارش فرمانده گردان ژاندارمری مریوان از مشكلات امنیتی شهر و اقدامات مسلحانه ، اعلام ضرورت تقویت نیروهای انتظامی و خلع سلاح .

راهپیمایی گروهی با نام “ هواداران سازمان دمكراتیك مردم بلوچستان “ در زاهدان علیه كمیته‌های انقلاب اسلامی .

بخشنامه دادستان كل انقلاب اسلامی درباره عدم ممنوعیت قانونی دستگیری افسران و درجه‌داران و كارمندان نیروهای مسلح به دست پاسداران انقلاب اسلامی و كمیته‌ها و لزوم اجرای احكام بازداشت توسط دادستانی ارتش و دژبان كل ؛ انتشار بخشنامه دادستان ارتش درباره چگونگی اجرای بخشنامه دادستان كل انقلاب اسلامی .

دیدار فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با امام خمینی در قم و سخنان مبسوط رهبر انقلاب درباره ضرورت حفظ سلسله مراتب و ضابطه در نیروهای مسلح ، ضرورت تلاش ارتش برای حفظ سرحدات كشور و همكاری بین نیروهای نظامی ، انتظامی و نیروهای مسلح انقلاب .

استعفای آیت الله خلخالی از سمت خود در دادگاه‌های انقلاب اسلامی و اظهارات همسر ایشان در مصاحبه با رویتر مبنی بر اینكه شوهرش در پی جنجالی كه بر سر صدور حكم اعدام شاه برپا شد ، از ریاست دادگاه‌های انقلاب استعفا كرده است .

بازتاب گسترده افشای پرونده همكاری سناتور جاویتس و همسرش با رژیم شاه ؛ مراقبت شدید پلیس نیویورك از اقامتگاه آنها .

محكومیت قطعنامه 17 ماه مه سنای آمریكا ( در تقبیح اعدام رژیم شاه ) طی اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌یی كه گروه‌ها ، سازمان‌ها ، جمعیت‌ها و احزاب مختلف منتشر كردند ؛ برقراری تظاهرات ضد آمریكایی در شهرهای مختلف ایران .

نامه یكی از اعضای سفارت آمریكا در تهران به كاردار سفارت درباره تأثیرات قطعنامه 17 ماه مه سنای آمریكا در ایران ، نگرانی از عملی شدن تهدیدهای تلفنی و توصیه به عزیمت سریعتر از ایران .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به وزارت امورخارجه آن كشور درباره واكنش دولت ایران در مورد قطعنامه سنای آمریكا و آثار آن در تزلزل هر چه بیشتر دولت موقت : علی‌رغم ناسازگاری خمینی نسبت به ایالات متحده ، خیلی‌ها در اینجا هستند كه خالصانه مایل به داشتن روابط دوستانه و همیارانه با ما می باشند . متأسفانه خمینی در حال حاضر قدرتمندترین چهره سیاسی در تهران می‌باشد .

اظهار نارحتی كیسینجر از عدم پذیرش شاه در آمریكا و پیش‌بینی آشوب و ناآرامی در دهه 1980 به دلیل انقلاب ایران و ماجراجویی‌های اتحاد شوروی .

گزارش روزنامه السفیر درباره تلاش آمریكا برای استقرار نظام امنیتی جدیدی در منطقه خاورمیانه برای پر كردن خلأ ناشی از فروپاشی ژاندارم آمریكا در منطقه ( رژیم شاه ) و سنتو .
01/03/59
كشورهای عضو بازار مشترك اروپا به استثنای انگلس از امروز تحریم بازرگانی علیه را به مرحله اجراء درمی‌آورند.

ژاپن با توجه به تصمیم كشورهای بازار مشترك اروپا صادرات تمام كالاهای مشمول قراردادهای پس از چهارم نوامبر را به ایران تحریم خواهد كرد.

01/03/60
واینبرگر: آمریكا مایل است جنگ بصورتی پایان یابد كه منجر به ناثباتی منطقه نشود

خبرگزاری لیبی: 30 هزار مصری در نیروهای مسلح عراق خدمت می‌كنند

01/03/61

شروع مرحله سوم عملیات الی بیت المقدس

01/03/63
وزیر خارجه سعودی اعلام كرد: كشورش دیگر نمی‌تواند در قبال تشدید جنگ تماشاگر باقی بماند.

استانفیلر ترنر رئیس سابق سیا: بهترین راه حل در مقابل دولت آمریكا جهت مقابله با انقلاب اسلامی ایران جنگ با ایران و نابودی نیروی هوایی آن می‌باشد.

ریگان: در صورتی كه از ما درخواست شود در خلیج فارس ایفای نقش خواهیم كرد.
01/03/64
سفر "آناتولی گرمیكو" فرزند "آندره گرومیكو" (وزیر خارجه شوروی) به لیبی جهت متقاعد كردن مقامات لیبیائی دایر بر عدم تحویل موشك‌های زمین به زمین "اسكاد" به ایران.

دیدار و گفتگوی علیرضا معیری كاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با آقای "رولان دوما" وزیر روابط خارجی فرانسه پیرامون عای شدن روابط فیمابین، موضع فرانسه در قبال جنگ و حضور ضدانقلابیون در فرانسه. 

عراق با اعلام اینكه هواپیماهای جنگی این كشور به یك كشتی بزرگ در نزدیكی‌های سواحل ایران حمله كرده‌اند به آتش بس یكطرفه خود در جنگ با ایران خاتمه داد.

شش كشور عضو شورای همكاری خلیج فارس یك طرح میانجیگری برای پایان دادن به جنگ عراق و ایران را تهیه و تدوین كرده‌اند.

یك هیئت از سه وزیر كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس عازم تهران خواهند شد تا به بررسی مسائلی كه شاهزاده سعود الفیصل (وزیر خارجه عربستان) درباره آن گفتگو كرده است با رهبران ایران ادامه دهد. (كشورهای عضو شورای همكاری پیشنهاد كرده‌اند تا برای بازسازی تاسیساتی كه بر اثر جنگ نابود شده است یك كمك مالی در اختیار بغداد و تهران قرار دهند.)

آغاز حملات هوایی عراق علیه مراكز صنعتی و شهرها

01/03/65
اعزام یك هیئت عالیرتبه ایرانی به سرپرستی علیرضا معیری به فرانسه جهت رفع مشكلات دوجانبه.
01/03/66
ایران اخیراً موشكهای ساخت چین را تنگه هرمز مستقر كرده است

ارسال تجهیزات چینی به ایران: چین از سال 1984 اجازه صدور اسلحه بویژه موشكهای زمین به دریایی اس.تی.وای.ایكس با برد 80 كیلومتر را كه چیدر چین اچ-وای2 نامگذاری شده صادر كرده است.

ملاقات محرمانه حافظ اسد با صدام پیرامون چگونگی خاتمه جنگ

سفر ریچارد مورفی به كشورهای عرب خلیج فارس

بیانیه سازمان عفو بین‌الملل پیرامون نقض حقوق بشر در ایران.

تحریم موقت خلیج فارس توسط كشتی‌های ژاپنی

تانكرهای نفتكش هندوستان بدلیل خطرات خلیج فارس از ورود به این منطقه خودداری كرده‌اند.
01/03/67
دیدار ورنون والترز نماینده دائمی امریكا در سازمان ملل با طه یاسین رمضان در بغداد.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved