بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


30/02/58

تشكیل شورای تأمین خرمشهر و تأكید بر مهلت روز دوشنبه ( 3/2/1358 ) به عنوان آخرین روز تخلیه ساختمان‌های دولتی و روز جمعه ( 4/3/1358 ) برای خلع سلاح عمومی ؛ اطلاعیه سازمان سیاسی خلق عرب در رد مصوبات شورای تأمین شهر و تأكید بر عدم تخلیه ساختمان‌های دولتی و ردّ خلع سلاح عمومی ؛ استقرار پاسداران و نیروهای ارتش در مراكز خالی شهر .

پانزدهمین روز اعتصاب كارگران شركت ایران ترمینال بندر خرمشهر در اعتراض به مشخص نشدن وضعیت شغلی آنها ؛ گزارش مطبوعات از دیدار نمایندگان كارگران با مدنی و حمایت وی از خواسته‌های آنان .

گزارش نماینده دفتر هماهنگی سپاه پاسداران در اهواز درباره عوامل موثر در پیدایش وضعیت كنونی خرمشهر ، روابط جریان‌های قومی با شبیر خاقانی و اهداف آنها ، ارائه پیشنهادهایی برای حل مسائل خرمشهر .

بازگشت عزالدین حسینی از تهران به مهاباد ، توقف كوتاه در سنندج ، سخنرانی و تأكید وی بر خودمختاری كردستان ؛ راهپیمایی طرفداران عزالدین حسینی و مفتی‌زاده در تقابل با یكدیگر و درخواست طرفداران مفتی‌زاده به خروج عزالدین از سنندج ؛ گزارش كیهان از استقبال مردم سقز از عزالدین حسینی .

افشاگری كاركنان مؤمن به انقلاب اسلامی در روزنامه كیهان علیه هیئت تحریریه پاكسازی شده كیهان و آوردن شواهدی دال بر اعمال سانسور آنان در كیهان از جمله تحریف خبر شهادت شاطر محمد و فرزندش حشمت رحمانپور در درگیری‌های اسفند 1357 سنندج ، سانسور طرحی دربارة شهادت استاد شهید مطهری با مضمون “ معلم شهیدم راهت ادامه دارد “ و …

مصاحبه مطبوعاتی آیت الله صادق روحانی با خبرنگاران داخلی و خارجی و اظهار نظر تأیید آمیز دربارة حركت امام و روند انقلاب اسلامی و نیز اظهار مخالفت با سفر جلود نخست وزیر لیبی به ایران و قصد به گروگان نگهداشتن جلود تا زمانی كه لیبی امام موسی صدر را زنده یا مرده تحویل دهد .

ملاقات استانداران كشور با امام خمینی پس از پایان كنفرانس چند روزه در تهران ؛ گزارش كنفرانس به رهبر انقلاب و طرح مشكلات موجود در خصوص كمیته‌ها ، كشت و كار كشاورزی ، تملك اراضی بایر و رواج مواد مخدر در سراسر كشور ؛ سخنان امام در تأیید كمیته‌ها و لزوم پاكسازی آنها .

انتصاب حجت الاسلام محمود دعایی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ؛ گزارش روزنامه اطلاعات از عدم بازگشت عده‌ای از سفیران ایران از خارج از كشور و انتصاب سفیر یا سركنسول جدید برای برخی سفارتخانه‌ها .

مصاحبه رادیو تلویزیونی دكتر مبشری وزیر دادگستری دولت موقت و اظهار نظر دربارة روابط سناتور آمریكایی و صهیونیست معروف جاكوب جاویتس و همسرش با رژیم گذشته و افشای اسنادی در این باره .

انتشار اطلاعیه وزارت امور خارجه در واكنش به قطعنامه 17 مه سنای آمریكا در محكومیت دادگاه‌های انقلاب و متقابلاً درخواست تعویق در اعزام “ والتر كاتلر “ سفیر جدید تعیین شده آمریكا برای ایران .

پاسخ دكتر یزدی وزیر امور خارجه به نامه سایروس ونس وزیر امور خارجه آمریكا و اظهار امیدواری جهت مساعد شدن فضای روابط دیپلماتیك دو كشور برای آمدن كاتلر به تهران و تقبیح قطعنامه سنای آمریكا به عنوان مصداق بارز مداخله در امور داخلی ایران .

گزارش محرمانه سفارت آمریكا در تهران به وزارت خارجه آن كشور از ملاقات كاردار سفارت با دكتر یدالله سحابی ( وزیر مشاور در امور طرح‌های انقلاب ) دربارة روابط دو جانبه ، محاكمه‌های انقلابی ، ارتباط پاسداران انقلاب با دولت و تشكر سحابی از تحویل نسخه‌ای از قانون اساسی آمریكا به وی

30/02/63

وزارت امور خارجه در یادداشتی به دبیركل سازمان ملل: حمله به نفتكش‌ها از تصمیم عراق مبنی بر بین‌المللی كردن جنگ حكایت می‌كند.

30/02/64

فشار عراق بر كویت جهت اجاره دادن جزایر "بوبیان" و "وربه" (این جزایر راه آبی به بندر نظامی ام‌القصر عراق را كنترل می‌كنند.)

30/02/67

انتشار نامه نهضت آزادی (بازرگان) به امام برای پایان جنگ و بدنبال آن دستگیری تعدادی از اعضای آن

تشكیل سمینار انهدام كامل سلاح‌های شیمیایی در رم.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved