شهید آوینی

سردار باقرزاده در یزد:
مردم یزد «نگین» شهر را به قبور شهدا اختصاص داده‌اند 

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مسئولان استان یزد به هیچ وجه با اصل برگزاری تشییع شهدا و تدفین مشکلی نداشتند، گفت: یزدی‌ها بهترین جای شهر و نگین یزد را به قبور شهدا اختصاص داده‌اند.

93/10/03

سردار سید محمد باقرزاده در مراسم تشییع شهدای گمنام در استان یزد با بیان اینکه تدفین شهدا در بنای تاریخی منافاتی با ثبت جهانی آنها ندارد، اظهار داشت: مسئولان استان به هیچ وجه با اصل برگزاری تشییع شهدا و تدفین مشکلی نداشتند بلکه فقط در تعیین محل دفن پیکر شهدا در میدان امیرچخماق اختلاف نظر وجود داشته است.

باقرزاده گفت: به‌دلیل مسائل کارشناسی، زیبایی و به‌دلیل درخواست مردم، خانواده شهدا و بزرگان شهر زیر نظر اعضای شورای شهر یزد که در حقیقت تنها متولیان و مسئولان مبلمان شهری هستند فضای مقابل میدان اصلی امیر چخماق برای دفن پیکر شهدا در نظر گرفته شده است.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یزدی‌ها به‌دلیل ارادت خالصانه به شهدا بهترین جای شهر و نگین یزد را به قبور شهدا اختصاص داده‌اند.

وی گفت: درست است که این شهیدان پیرو حضرت علی(ع) هستند که بیش از 95 سال قبر او پنهان بود ولی خارجی‌ها بدانند که قرار نیست شهدا در این زمان تنها باشند.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در جنگ است که مرد از نامرد شناخته می‌شود و شهدا در زمان جنگ وسط میدان بودند و این شایسته است که در عصر امروز هم میان میدان باشند.

وی گفت: دفن شهدا وسط حسینیه امیر چخماق به‌منظور این است که ما، مردم و شهدا همه حسینی هستیم و ملت ایران امروز باید با سربلندی به شهدای خود افتخار کنند.

باقرزاده افزود: مردم یزد امروز با افتخار رضایت خداوند و امام رضا(ع) را به رضایت یونسکو در مورد ثبت جهانی اثر تاریخی امیرچخماق ترجیح داده‌اند.

وی رضایت تمام اعضای شورای شهر را درباره دفن شهدا در محل اصلی حسینیه امیر چخماق سبب افتخار و عظمت مردم یزد دانست.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo