شهید آوینی

 

نوری همدانی:حاضريم با وهابي‌ها مناظره كنيم

آيت‌الله العظمي نوري همداني با بيان اين‌كه وهابيت بلايي براي مسلمانان است، تأكيد كرد: ما حاضريم برمبناي قرآن و روايات بيان شده در متون خود آنان با وهابي‌ها مناظره كنيم ،اما آنان اهل گفت و گو نيستند.
آيت‌الله العظمي نوري همداني، در ديدار با دست‌اندركاران كنگره حضرت زينب(س) در قم گفت: وهابي‌ها با پول‌هاي زياد عربستان و قطر واقعا به اسلام ظلم مي‌كنند، زيرا با آمريكا و صهيونيست‌ها همكاري و همگامي مي‌كنند و نوكر آنان هستند.

وي تأكيد كرد: وهابيت بلايي براي مسلمانان شده و بايد در كنگره‌اي مانند كنگره حضرت زينب(س) عليه آنان مطالبي بيان و مطالب كنگره به زبان‌هاي خارجي ترجمه شود.

اين مرجع تقليد با بيان اين‌كه نقش حضرت زينب(س) در كربلا به درستي معرفي نشده است، عنوان كرد: امروز كه بيداري اسلامي در همه دنيا طنين‌انداز شده لازم است تا ايشان به عنوان يكي از بيدارگرترين عناصر در تاريخ اسلام معرفي شود.

استاد حوزه علميه گفت: تنها در خطبه ايشان مي‌توان چندين مورد و موضوع را به دست آورد كه يكي از آن‌ها تيشه به ريشه حكومت يزيد زدن است.

وي تأكيد كرد: معاويه در طول 20 سال سلطنت 70 هزار منبر در بلاد اسلامي ايجاد كرد كه علي(ع) را لعن كنند و اولين كسي بود كه به تعبير علامه طباطبايي در الميزان خلافت را به سلطنت تبديل كرد، اما حضرت زينب(س) در كاخ يزيد كافر بودن او را براساس قرآن به او فهماند.

وي با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر توجه به نقش بانوان در اسلام اظهار كرد: خطبه حضرت زينب(س) بيانگر نقش بانوان و اهميت آن در اسلام است و با معرفي اين خطبه اين نقش نيز نمايان مي‌شود.

وي تأكيد كرد: موفقيت‌هاي علمي و ... كه در كشور ايجاد شده است با نقش بانوان به ويژه نقش تربيتي آنان در تربيت انسان‌هاي دانشمند به وجود آمده است.

وي با اشاره به مشكلات دنياي غرب در عرصه اقتصادي و كشورهاي اسلامي در عرصه سياسي تأكيد كرد: تنها راه غرب براي حل مشكلات اقتصادي و تنها راه كشورهاي اسلامي براي حل مشكلات سياسي خود بازگشت به اسلام است.
 

منبع: ایسنا

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo