شهید آوینی

 

ادعای ضد اسلامی یک سلفی درباره انتخابات

یک شیخ سلفی در مصر با بیان اینکه قانون اساسی (در مصر) چهارپایی است که (سیاستمداران) از آن سواری می‌گیرند، تقلب در انتخابات را جایز دانست.
 پایگاه خبری الفجر مصر اعلام کرد «تعدادی از فعالان در حوزه اینترنت، ویدئویی از سخنان طلعت زهران شیخ سلفی را به نمایش گذاشتند که وی در آن تصریح می‌کند که تقلب در انتخابات حران نیست بلکه واجب است».

الفجر هیچ توضیحی ارائه نکرد که منظور این شیخ سلفی از جایز بلکه واجب بودن تقلب چیست یا در چه شرایطی قائل به این امر است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که در سه مرحله انتخابات مصر، پس از حزب عدالت و توسعه وابسته به اخوان المسلمون مصر، احزاب سلفی در جایگاه دوم قرار دارند.

به گزارش الفجر، این شیخ تاکید کرد که اگر انتخابات میان یک کافر و یک مسیحی و یک مسلمان باشد، واجب است که فرد مسلمان انتخاب شود حتی اگر آن مسلمان فرد گناهکاری باشد.

زهران گفت: حتی اگر گناهکار باشد مسلمان را انتخاب می‌کنیم زیرا وی شر کمتری دارد.

بنا بر این گزارش، این شیخ سلفی همچنین با اشاره به شورای نظامی حاکم بر مصر، آن را «امام موقت» خواند که ارتشبد طنطاوی نماینده  آن است که باید اطاعت شود.

وی افزود که بیعت پیش از این فقط با شخص حسنی مبارک بود نه مجلش الشعب (پارلمان).

این شیخ سلفی قانون اساسی را چهارپایی توصیف کرد و افزود: در مصر چهارپای معروف چیست؟ بله، قانون اساسی چهارپایی (الاغی) است که حاکمان از آن سواری می‌گیرند.

زهران در پایان پیش‌بینی کرد که روزهای بدتر و نوعی جنگ داخلی در انتظار مصر است و علت این امر نیز برخورد متدینان و اصحاب فسق است که خواستار آزادی هستند.

 
 

منبع: خبرگزاری فارس

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo