شهید آوینی

 

انتقاد شدیداللحن شاهزاده سعودی از وهابیت

در حال حاضر کشورمان را افراطگرایی، نادانی و تکفیر فراگرفته است، لذا باید بنام انسانیت با یکدیگر متحد شویم تا کشور به حاشیه کشیده نشود و نابود نگردد.

 

 خانم شاهزاده «بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز آل سعود» از شاهزادگان سعودی که برادر زاده «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی است، طی اظهاراتی شدیداللحن، وهابیون و اندیشه وهابیت را به شدت مورد انتقاد و حمله قرار داد.

وی که چندی پیش نیز انتقادات شدیدی از رژیم سعودی کرده بود، مجددا زبان گشوده و این بار گفت: انتشار اندیشه تکفیری در عربستان، باعث از بین رفتن و زوال نظام سعودی می شود و کشورمان را در نهایت تکه تکه خواهد کرد.

«بسمه بنت سعود» در ادامه افزود: در حال حاضر کشورمان را افراطگرایی، نادانی و تکفیر فراگرفته است، لذا باید بنام انسانیت با یکدیگر متحد شویم تا کشور به حاشیه کشیده نشود و نابود نگردد.

این شاهزاده سعودی همچنین گفت: دستان بنده بسته است و هیچ کاری از دستم بر نمی آید جز اینکه دعا کنم. البته آمادگی، جرأت و شجاعت گفت وگو و مذاکره با علما و شبکه های ماهواره ای و نیز روزنامه های محلی را دارم تا مشکل کشورمان حل شود.

او در ادامه انتقادات خود گفت: بنده کالایی برای جریان های سیاسی و دینی در این کشور نیستم. اول و آخر من یک شهروند عربستانی و از نوادگان بنیانگذار نظام آل سعود هستم که در حال حاضر ستون اصلی این کشور است. ما باید برای از بین رفتن جهل، نادانی، افراطگرایی و شستشوی مغزها تلاش کنیم، همانطور که این کار از اهداف پیامبر عظیم الشأن (ص) نیز بوده است.

 

 

منبع: شیعه آنلاین

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo