شهید آوینی

 

شور مضاعف حسینی بعد از حمله تروریستی

با این حال گزارشات دریافتی حاکی از آن است که این حمله نه تنها خللی در مراسم به وجود نیاورده بلکه موجب شده است تا هیئت عزاداری با جوش و خروش بیشتری به حرکت خود ادامه دهد.
 

  در ادامه حملات تروریستی گروه های سلفی و وهابی به پیروان اهل بیت (علیهم السلام) ،عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام دردو شهر لاهور و کراچی مورد حمله مزدوران وابسته این گروه ها قرار گرفتند.

عزاداران حسینی در شهر لاهور در حالی که قصد برگزاری مراسم "روز حسین" را در دانشگاه پنجاب داشتند، هدف حمله گروهی از افراط گرایان قرار گرفتند که طی آن 20 تن از شرکت کنندگان زخمی شدند.

این مراسم عزاداری موسوم به "روز حسین" توسط سازمان دانشجویی امامیه پاکستان ISO و با هماهنگی مدیریت دانشگاه پنجاب برنامه‌ریزی شده بود.

پیش از آغاز رسمی مراسم و در حالی که شرکت‌کنندگان در حال ورود به سالن محل برگزاری بودند، عده‌ای که شمار آنان به 300 نفر می‌رسید و به سلاح سرد مسلح بودند با حمله به این عزاداران تعدادی را مضروب و روانه بیمارستان کردند.

این حمله در حالی صورت گرفت که به گفته شاهدان عینی، پلیس و مسئولان دانشگان اقدام مؤثری برای جلوگیری از این حرکت مهاجمان صورت ندادند.بنا به اعلام منابع بیمارستانی، حال یکی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

در کراچی نیز بر اثر حمله افراد ناشناس متعلق به گروه‌های تروریستی سپاه صحابه و "لشکر جهنگوی" به عزاداران حسینی(علیه السلا) دست کم سه نفر زخمی شدند.

یک هیئت عزاداری که شب گذشته و در سالروز شهادت حضرت زین العابدین(علیه السلام) از حسینیه منطقه "فیصل"

کراچی شروع به حرکت کرده بود مورد حمله تروریستی قرار گرفت که بر اثر آن سه تن از عزاداران بشدت زخمی شدند.

پس از این حمله، نیروهای امنیتی و انتظامی کراچی در اسرع وقت به محل حادثه رسیده و بلافاصله زخمی‌ها را به بیمارستان انتقال دادند.

با این حال گزارشات دریافتی حاکی از آن است که این حمله نه تنها خللی در مراسم به وجود نیاورده بلکه موجب شده است تا هیئت عزاداری با جوش و خروش بیشتری به حرکت خود ادامه دهد.

گروه‌ تروریستی ضد شیعی لشکر جهنگوی که مقر آن در پاکستان است بارها شیعیان و عزاداران حسینی را در این کشور هدف حمله خود قرار داده‌ است.

 

منبع: ابنا

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo