شهید آوینی

 

تمایل سلفی های مصر به گفتگو با "اسراییل"

دبير بنياد حماسه دفاع قم گفت: همزمان با فرارسيدن يوم الله نهم دي ماه مسابقه وبلاگ نويسي، پيامك، عكس و دل نوشته برگزار مي شود.

 یسری حماد سخنگوی حزب سلفی "النور" مصر، طی اظهاراتی انجام هرگونه گفتگویی میان این حزب با رژیم صهیونیستی را نفی کرد و گفت: ما مایلیم در صورت انجام هرگونه مذاکره ای با طرف اسرائیلی، این مذاکره از طریق کانال های رسمی و دولتی انجام گیرد.

وی در ادامه افزود: طی چند روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه سفیر اسراییل در قاهره تلاش می کند با گروه ها و احزاب سلفی مذاکره کند، اما تا به این لحظه هیچ گونه مذاکره ای انجام نشده است. سفیر اسراییل تمایل دارد با اخوان المسلمین نیز مذاکره کند.

سخنگوی حزب سلفی "النور" مصر همچنین گفت: ما در حزب "النور" به این توافق رسیده ایم که هرگونه مذاکره ای با اسراییل باید از طرق رسمی انجام گیرد و نه محرمانه. ما موافق مذاکره وزارت خارجه مصر با اسراییل هستیم.

وی در پایان گفت: ما نمی خواهیم که با انجام مذاکرات محرمانه با اسراییل، ما را به مزدوری و یا جاسوسی متهم کنند و نمی خواهیم که صداقت احزاب اسلامی مانند حزب "النور" با مذاکرات پشت پرده خدشه دار شود لذا خواهان انجام مذاکرات رسمی و علنی با اسراییل، از طریق وزارت خارجه مصر هستیم.

 

منبع: شیعه آنلاین

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo