شهید آوینی

 

تاثير كلام وحی در سلامت جسم و روان افراد بی‌نظير است

افرادی که بیشتر با قرآن در ارتباط هستند، به لحاظ جسمی و روحی نیز سالم‌تر بوده و بیماری‌ها را نیز بهتر تحمل می‌کنند.

" خلیل حلیمی" مشاور قرآنی خانواده که بیست و سوم فروردین‌ماه در نشستی با عنوان "تاثیر قرآن بر سلامتی افراد" در مهد‌قرآن شبستر برگزار شد، سخن می‌گفت، ضمن بیان این مطلب یادآور شد: سلامت جسم تنها به تبع سلامت روح حاصل می‌شود، پس زمانی که روح ما به واسطه ارتباط با منبع لایزال الهی آرام می‌گیرد، جسم ما نیز سالم‌تر خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: وقتی ما معتقدیم زندگی ما در دست خداست، اصلا از مرگ نمی‌هراسیم، چرا که اگر ما مرگ را ملاقات کامل با خدا تصور کنیم، دیگر دلیلی برای ترس وجود ندارد.

حلیمی بااشاره به آیه" الابذکرالله تطمئن القلوب" گفت: به راستی قلب آدمی به غیر از یاد خدا آرام نمی‌گیرد و اگر قلب و روح آرام نشد، تمام ترشحات غددی به هم می‌خورد و سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به این‌که آنهایی که به ارتباط با خدا دست یافته‌اند، هرگز هیچ چیز این جهان در روحیه آنها تلاطم ایجاد نمی‌کند، گفت: اگر ما دستورات الهی و ائمه اطهار(ع) را رعایت کنیم از نظر جسمی و روانی یا اصلا بیمار نمی‌شویم و یا بیماری‌ها در ما بسیار کم نمود پیدا می‌کند.

حلیمی با بیان این مطلب که " افراد به همان اندازه که از خدا دور می‌شوند در زندگی آسیب‌پذیر‌تر خواهند شد"، گفت: اگر روحیه ما به واسطه ارتباط با خداوند عالی باشد، از سرما‌خوردگی گرفته تا بیماری‌های قلبی و کلیوی در ما اثر کمتری خواهند داشت، همچنین افت انرژی روانی نیز در ما کمتر خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به این‌که اگر در دنیا یک راه نجات وجود داشته باشد، راه قرآن، اسلام و ارتباط باخداست، تصریح کرد: برای جامعه بشریت تنها یک پیام دارم و آن این است که " فقط خدا را در دل خود نگهدارید".

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo