شهید آوینی

جمعه 29 اسفند 1382 27 محرم  1424 19 مارس 2003 

نجف
سید "محمد بحرالعلوم " رییس دوره اى شوراى حکومتی عراق با دفاع از قانون اساسی موقت عراق ، گفت : این قانون به منظور حفظ وحدت عراق به امضا رسیده است . بگفته بحرالعلوم ، اگر این قانون امضا نمی شد علاوه براینکه به قانون اساسی آینده عراق لطمه وارد می آمد، بهانه اى نیز براى ماندگارى بیشتر اشغالگران به وجود می آمد.

بغداد
 سخنگوى نظامیان آمریکا در عراق ، از اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در این کشور در آستانه نخستین سالگرد سقوط رژیم صدام خبر داد.
"مارک کیمت " گفت : باتوجه به جشن ها و مراسمی که در آستانه سالگرد سقوط رژیم بعث عراق در این کشور برگزار خواهد شد، تدابیر امنیتی از بیم حملات احتمالی تروریست ها افزایش خواهد یافت .

کابل
 - "علی احمد جلالی " وزیر کشور افغانستان اعلام کرد : براساس آمار موجود،زمین هاى زیر کشت خشخاش افغانستان در سال جارى ، از۸۰ هزار هکتار به ۱۱۰
هزار هتکارافزایش یافته است .
وى افزود : دولت افغانستان با تلاش جامعه بین الملل در زمینه مبارزه با مواد مخدر، بر تلاش هاى خود می افزاید.
-  یک هیات از مجلس سناى آمریکا با "حامد کرزاى " رییس دولت انتقالی افغانستان دیدار و مذاکره کرد. دراین ملاقات ، رییس هیات سناى آمریکا گفت : ایالات متحده همچون گذشته در کنار دولت و مردم افغانستان ایستاده و نمایندگان حاضر در این نشست تلاش خواهند کرد تا واشنگتن را به افزایش کمکهاى آمریکا به افغانستان تشویق کنند.
- "حامد کرزاى " رییس دولت انتقالی افغانستان ، پیام تبریکی به مناسبت عید نوروز براى سید محمد خاتمی رییس جمهورى اسلامی ایران فرستاد. دراین پیام آمده است : بهترین شادباشهاى خود و مردم افغانستان را به شما و مردم ایران تقدیم می دارم .
 
دوبی
-  "محمدبن راشد آل مکتوم " ولیعهد دوبی و وزیر دفاع امارات در دیدار ژنرال "جان ابی زید" فرمانده نیروهاى مرکزى آمریکا با وى اظهار داشت : عراقی ها قادر به اداره کشورشان هستند.
-  رزمایش دریایی عمان با عنوان "شیر دریا" که از هفتم مارس در آبهاى این کشور شروع شده بود، پایان یافت .
درآخرین مرحله از رزمایش تمرین هاى دریایی از جمله دریانوردى در شکلهاى مختلف ، تیراندازى با تیرهاى جنگی به دشمن فرضی و اجراى عملیاتهاى گوناگون به اجرا درآمد.
 
اسلام آباد
- "کالین پاول" وزیر خارجه آمریکا، با ارتشبد "پرویز مشرف " رییس جمهورى پاکستان در راولپندى دیدار و گفت وگو کرد. دراین ملاقات روابط دوجانبه ، تحولات منطقه بویژه اوضاع افغانستان و عراق ،عملیات جارى علیه القاعده در مرز پاکستان و افغانستان و روابط پاکستان و هند مورد بحث قرار گرفت .
-  یک روزنامه پاکستانی نوشت : "مجمع توسعه پاکستان " که وام و کمک مالی در اختیار این کشور می گذارد، نسبت به بودجه نظامی اسلام آباد اعتراض کرده است .
- روزنامه اردوزبان "نواى وقت " چاپ اسلام آباد روز پنجشنبه افزود : تعدادى ازنمایندگان کشورهاى مختلف اروپایی ضمن انتقاد از هزینه هاى دفاعی پاکستان بر افزایش بودجه توسعه اقتصادى و رفاه اجتماعی این کشور تاکید کردند.

کویت
 - "کالین پاول" وزیر خارجه آمریکا، به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات بلند پایه کویت وارد این کشور شد.
کانال تلویزیونی "الجزیره " گزارش داد که پاول روز پنجشنبه پس از اعلام پاکستان به عنوان هم پیمان اصلی آمریکا در خارج از ناتو، اسلام آباد را ترک کرد و عازم کویت شد.

وین
- در UNODC وین ، مدیر اجرایی برنامه بین المللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران ، به اولویت تقویت کنترل مرزهاى افغانستان براى مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
- "آنتونیو ماریا کوستا" دراین دیدار که در مقر سازمان ملل در وین انجام گرفت ، با اشاره به سفرش به ایران و بازدید از مرزهاى شرقی ، از اقدامات ایران در امر مبارزه با قاچاق موادمخدر تقدیر کرد.

لندن
-  سازمان عفو بین الملل اعلام کرد : از زمان شروع حمله نظامی به عراق که یک سال پیش روى داد، تاکنون ۱۰ هزار نفر از عراقیها در این کشور به سبب بروز جنگ کشته شده اند. دفتر مرکزى این سازمان در لندن ، روز پنجشنبه با انتشار بیانیه اى عنوان کرد، یک سال بعد از وعده هایی که براى بهبود حقوق بشر در عراق داده شده ، وضعیت در این کشور بسیار ناگوار است .
-  دکتر "مهدى حسینی " معاون وزیر نفت ایران از طرح جداسازى شرکت ملی نفت ایران از وزارت نفت خبر داد. وى در بخش میزگرد نشست "نگاهی به ملی شدن صنعت نفت ایران " در دانشگاه امپریال کالج لندن ، گفت : مساله جداسازى شرکت ملی نفت ایران به عنوان یک نهاد اقتصادى و صنعتی و وزارت نفت به عنوان یک نهاد سیاسی دولتی مورد بررسی قرار دارد.
-  کمیته امور خارجه مجلس عوام انگلیس ، با انتشار یک گزارش مفصل به دولت کارگرى این کشور توصیه کرد، "دوست خوبی " براى ایران باشد. در گزارشی که این کمیته روز پنجشنبه در۵۸ صفحه منتشر کرد، از دولت انگلیس به خاطر ادامه تماس و گفت و گو با ایران تقدیر شده است .
-  دکتر "منوچهر تکین " کارشناس ارشد "مرکز مطالعات انرژى جهانی در لندن  کارنامه ایران در صنعت نفت و گاز پس از پیروزى انقلاب اسلامی را درخشان ارزیابی کرد. وى بویژه بر موفقیت ایران در زمینه استخراج و فروش گاز تاکید و از آن به عنوان "موفقیتی بسیار درخشان " یاد کرد.

نیویورک
-  انتظار می رود، احتمال قطع واردات بنزین از ونزوئلا، روند کند صادرات نفتی عراق و تصمیم اوپک به کاهش تولید، موجب ادامه افزایش قیمت بنزین در آمریکا در بهار و تابستان آینده شود.
- روزنامه "نیویورک تایمز" نوشت : واردات نفتی این کشور در ماه فوریه ۱۲(بهمن تا۱۰ اسفند) به میزان ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یافت . این رقم پنج درصد کمتر از میانگین واردات نفتی در این کشور طی پنج سال گذشته است .

دمشق
- سرلشگر "علی حمود" وزیر کشور سوریه ، در نخستین واکنش رسمی آشوبهاى یک هفته گذشته در پایتخت و شهرهاى شمال شرق و غرب سوریه ، تایید کرد که "در این حوادث ،۲۵ سورى شامل مردم و نیروهاى پلیس کشته و میلیون ها دلار خسارت وارد شد".

واشنگتن
- به گزارش رادیو "ان .پی .آر"، افراد خانواده نظامیان ارتش و فعالان ضد جنگ ، از کنگره خواستند که بوش را به دلیل فریبکارى و تغییر اطلاعات محرمانه در مورد سلاحهاى عراق مورد استیضاح قرار دهند. این گروه اظهار داشتند : بهترین خدمتی که کنگره آمریکا می تواند براى مردان و زنان شجاعی که در عراق به خدمت مشغول بوده و هستند، انجام دهد این است که اجازه دهد واقعیت ها در مورد عراق افشا شود.
- کمیسیون ملی روابط آمریکا و اندونزى از کنگره آمریکا خواست که محدودیتهاى آموزش پلیس اندونزى را لغو کند. به گفته این کمیسیون ، لغو این محدودیتها به اندونزى کمک می کند تا با تروریسم مبارزه نماید و بار سنگین حفظ امنیت داخلی را از دوش نیروهاى نظامی خود بردارد.


امان
- دردیدار "ترى لارسون " فرستاده ویژه آمریکا براى خاورمیانه با "فیصل الفایز" نخست وزیر اردن بر چگونگی از سرگیرى مذاکرات فلسطینیان و اسراییلبحث و گفت وگو شد. دراین دیدار، لارسون نخست وزیر اردن را در جریان نتایج سفر دوره اى خود به کشورهاى منطقه قرار داد و اظهار داشت : تنها راه پایان درگیریها در منطقه ، مذاکرات میان این نیروهاى متخاصم است .

بندرعباس
 - وزیرکشور گفت : مدیران دستگاه ها از آغاز سال نو علاوه بر اقدامات جدید، وظیفه جدى دیگرى دارند که می بایست کارنامه خود را در طول چند سال خدمت ، دقیقا با مردم در میان بگذارند تا مطالبات مردم براساس آنچه اتفاق افتاده ، شکل بگیرد.
سید "عبدالواحد موسوى لارى " درنشست شوراى برنامه ریزى استان هرمزگان افزود : سال۸۳ که هم سال پایان برنامه سوم و هم آخرین سال فعالیت دولت منتسب به دوم خرداد است باید سال جهش فعالیتها و رونق فعالیت هاى مختلف باشد.

سارى
-  فرمانده نیروى انتظامی مازندران گفت : طرح گشت ویژه نوروزى "خودرویی و موتورى " این نیرو در سطح شهرها، روستاها و جاده هاى این استان آغاز شد.
سردار "حمیدرضا حسین آبادى " در گفت و گو با ایرنا افزود : در این طرح ۱۶۸ تیم گشتی خودرویی و موتورى در سطح دو هزار و۷۰۰ کیلومتر از محورهاى مواصلاتی ، امنیت ترافیکی و برقرارى نظم را به عهده دارند.
وى تصریح کرد : طرح نوروزى نیروى انتظامی مازندران به صورت شبانه روزى بوده و تا پانزدهم فروردین ۱۳۸۳ ادامه دارد.

شیراز
 - فرماندار شیراز گفت : شاخص هاى امنیتی این کلانشهر در سال جارى نسبت به سال گذشته بهبود نشان می دهد. مهندس "حیدر اسکندرپور" در دیدار از ستاد تسهیلات نوروزى شیراز افزود : در سال۸۲ در هشت شاخص مربوط به انواع سرقتها نسبت به سال گذشته در مجموع درصد میزان جرائم کاهش را نشان می دهد و در زمینه اخاذى و زورگیرى در این مدت کاهش ۷۴ درصدى را شاهد بوده ایم . ۲۵

شهرکرد
 - در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحالو بختیارى با جاذبه هاى طبیعی وآب و هواى مناسب آماده پذیرایی از میهمانان
نوروزى است .
فرماندار کوهرنگ گفت : پیست اسکی ، آبشارهاى کوهرنگ و جاذبه هاى شگفت انگیزمنطقه "شیخ علیخان " از جمله جاذبه هاى این شهرستان است .

اهواز
- معاون راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت : به منظورکنترل ترافیک در تعطیلات نوروزى ، طرح انتظامی ترافیکی از پنجشنبه در این
استان آغاز شد. سرهنگ "محمد کاظم خانی " در جمع خبرنگاران در محل معاونت راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خوزستان در اهواز افزود : این طرح از۲۸ اسفند تا۱۴ فروردین سال نو ادامه دارد.

کاشان
- بیست و یکمین جشنواره ورزشی دانش آموزان پسر استان اصفهان روز پنجشنبه با معرفی تیم هاى برتر پایان یافت . به گزارش خبرنگار "ایرنا"، این جشنواره با شرکت یک هزار و۵۰۰ دانش آموزاز۴۰ منطقه آموزشی استان اصفهان و در دو مقطع "راهنمایی " و "متوسطه " در شش رشته ورزشی به رقابت پرداختند که در آیین پایانی تیم هاى اول تا سوم این مسابقه ها معرفی شدند.

تهران
 - مسابقه رصد اجرام غیرستاره اى (ماراتن مسیه ) که قرار بود در منطقه آران و بیدگل شهرستان کاشان برپاشود به علت ابرى بودن آسمان برگزار نشد. به گزارش خبرنگار ایرنا، این مسابقه قرار بود در کاروانسراى تاریخی "مرنجاب" کاشان توسط جمعی از علاقه مندان به نجوم و برخی از اعضاى انجمن
نجوم آماتورى ایران برگزار شود.
-  زلزله اى به بزرگی ۳ / ۴ ریشتر، بعدازظهر پنجشنبه حوالی شهر کهنوج واقع در استان کرمان را تکان داد. به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، شبکه هاى لرزه نگارى این موسسه ،زمان دقیق وقوع این زمین لرزه را ساعت ۱۶ و۵۱ دقیقه و۱۱ ثانیه عصر پنجشنبه ثبت کرده اند. همچنین زلزله اى به بزرگی ۳ / ۴ ریشتر، ساعت ۱۳ و سه دقیقه و هشت ثانیه بعدازظهر پنجشنبه حوالی شهرستان مریوان واقع در استان کردستان را لرزاند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo