شهید آوینی

پس از بازگشت مستند سازان...

دیدار مستندسازان ایرانی با مقام معظم رهبری
سهیل کریمی و سعید ابوطالب دو مستند ساز ایرانی که دیروز از بند نظامیان آمریکایی و انگلیسی در عراق آزاد شدند ، ظهر امروز به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده و دقایقی با معظم له دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای  با ابراز خرسندی از بازگشت این دو عزیز به میهن اسلامی، افزودند: "خداوند را شاكریم كه با اجابت دعای خیر مردم، این دو عزیز را به آغوش خانواده‌های محترمشان بازگرداند."

پیام تبریك خاتمی برای آزادی مستندسازان

سیدمحمد خاتمی، رییس جمهورى ایران در پاسخ به نامه احمد پورنجاتی، رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شوراى اسلامی و تبریك آزادى دو مستندساز سازمان صداوسیما از بند نیروهاى آمریكایی، از آزادى آنان ابراز خشنودى كرد. در نامه رییس جمهورى آمده است: آزادى برادران عزیز و ارجمند، آقایان «سعید ابوطالب» و «سهیل كریمی»، هدیه اى بود كه حضرت حق در این ماه مبارك به ما و ایران و خانواده هاى محترم این بزرگواران داد. از خداوند آزادى همه اسیران دربند، رهایی همه مستضعفان از سلطه اشغالگران و متجاوزان، پیروزى حق بر باطل در همه عرصه ها و آزادى و آبادانی عراق عزیز را خواهانم.

تأثیر «مرگ بر آمریكا» بر روحیه آمریكایی‌ها

دو مستند‌ساز ایرانی كه به تازگی ازاسارت آزاد شدند درمراسم امروزحضور پیدا كردند. به گزارش خبرگزاری فارس، سهیل كریمی و سعید ابوطالب در مراسم بزرگداشت 13 آبان و در خیل انبوهی از جمعیت مورد استقبال قرار گرفتند. سهیل كریمی در این مراسم گفت: در دوره 127 روزه‌ای كه به دست رژیم جنایتكار آمریكا اسیر بودیم، به این نكته پی بردیم كه شعارهای «مرگ‌ بر آمریكا»ی ملت ایران در طول 25 سال انقلاب اسلامی تاثیر بدی را در روحیه آنها گذاشته است. وی افزود: آمریكایی‌ها می‌خواهند انتقام شعارهای «مرگ بر آمریكا» را از ملت ایران بگیرند اما آنها باید بدانند كه ملت ایران، امروز نیز بلندتر از سال‌های قبل، شعار «مرگ بر آمریكا» را سر می‌دهند تا نه تنها به گوش حكام آمریكایی، بلكه به گوش همه جنایتكاران در سراسر جهان برسد.

مستندسازان: مكرر می‌گفتند كه «اشتباهی رخ داده است»

مستندسازان ایرانی كه روز دوشنبه پس از 127 روز اسارت، از طریق مرز شلمچه به میهن خود بازگشتند، در گفت‌وگویی ، آزادى خود را مدیون دعاى خیر مردم دانستند. سهیل كریمی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در پاویون فرودگاه بین‌المللی آبادان، ضمن قدرشناسی از مردم، اظهار امیدوارى كرد كه بتواند جواب محبت‌هاى مردم را بدهد. وى گفت: آمریكایی‌ها از همان ساعت اول دستگیرى ما، به اشتباه خود پی بردند، ولی درصدد اصلاح اشتباه خود برنیامدند. وى اظهارداشت: ما با اجازه یك افسر آمریكایی، از یك پست ایست و بازرسی در نزدیكی بغداد تصویربردارى كردیم و در همان موقع چند نظامی دیگر از كار ما جلوگیرى كردند. كریمی گفت: در ابتدا فكر كردیم كه آنها به زودى ما را آزاد خواهند كرد، حتی كارت معتبر شناسایی و مجوز ورود به خاك عراق را به آنان دادیم، ولی به دلایل واهی ما را بازداشت كردند. این مستندساز تصریح كرد: ما را پس از بازداشت به زندان بغداد، دیوانیه و سپس زندان ام القصر بردند و در این مدت 127 روز، نیروهاى آمریكایی ما را مورد آزار و اذیت قرار دادند. وى گفت: 10 روز اول بازداشت بسیار بر ما سخت گذشت و عجیب اینكه در این مدت اسارت، هیچ مدركی علیه ما پیدا نكردند و مكرر می‌گفتند كه «اشتباهی رخ داده است». كریمی با ابراز خوشحالی از آزادى خود و بازگشت به آغوش خانواده و مردم عزیز، از دستگاه دیپلماسی و رسانه‌اى كشور كه نقش زیادى در آزادى آنان داشتند، تقدیر كرد. سعید ابوطالب، دیگر مستندساز آزاد شده ایرانی نیز در گفت‌وگویی اظهار  داشت: آمریكاییها در باتلاق عراق گرفتار شده اند و هر روز بیشتر در آن فرو می روند. وى درباره نحوه دستگیرى خود گفت: ما با مجوز قانونی و معتبر مشغول تصویربردارى از یك پست ایست و بازرسی نیروهاى آمریكایی بودیم، ولی با اینكه این كار با اجازه آنان بود، از كار ما ممانعت و ما را بازداشت كردند. ابوطالب افزود: آمریكایی‌ها هیج مدركی كه دال بر مجرمیت ما باشد، پیدا نكردند و در نهایت پس از تحقیقات و بازجویی‌هایی كه همراه با آزار و شكنجه بود، هیچ چیزى از ما به دست نیاوردند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo