طی مراسمی در تالار اندیشه

نخستین جشنواره بین المللی طنز با تاخیر آغاز شد

نخستین جشنواره بین المللی طنز ،صبح امروز سه شنبه هشتم مهر ماه با بیش از یک ساعت تاخیر در تالار اندیشه آغاز به کار کرد.

نخستین جشنواره بین المللی طنز که از هشتم تا دهم مهر ماه در حوزه هنری برگزار خواهد شد، امروز با توضیحات رضا گیلان پور، مدیر اجرایی جشنواره کار خود را آغاز کرد.
وی ضمن اظهار امیدواری از برگزاری جشنواره به شکل مطلوب طی سه روز برپایی گفت:  همکاری گروه های مختلف حوزه هنری در برپایی این جشنواره نقش داشته است. در این جشنواره که با همکاری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران برگزار می شود، تلاش پیگیری صورت گرفته است تا در تمامی رشته های  فرهنگی و هنری در عرصه طنز آثاری ارایه شود.
در شروع برنامه گروه موسیقی بوشهر به اجرای قطعاتی شاد از موسیقی فولکلوریک پرداختند. در ادامه برنامه شهریار قلی زاده از بابل دو قطعه از اشعار طنز خود را قرائت کرد و سپس علیرضا ناصحی به اجرای یک نمایش پانتومیم با عنوان آوازخوان طاس پرداخت.
نمایش فیلم کوتاه «همبستگی» به کارگردانی و نویسندگی علی عامریان و قرائت داستان کوتاه «هویت» به وسیله عشرت السادات حسینی بخش های دیگر این برنامه را تشکیل می داد.
از ویژگی های مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره طنز،  می توان به طولانی شدن بخش های مختلف و ناتوانی مجری برنامه  اشاره کرد که بیش از همه خستگی را برای حاضرین به ارمغان آورد.
این جشنواره در ادامه برنامه های خود امروز ساعت 14 اولین کارگاه آموزشی خود را که به کاریکاتور اختصاص داده است   با حضور بزرگمهر حسین پور برگزار می کند.