اولین همایش بانوان "قرآن پژوه" برگزار می‌شود
 

همزمان با تولد حضرت زهرا (س) و روز زن همایش یك روزه بانوان قرآن پژوه با حضور ریاست جمهوری در وزارت كشور برگزار می‌شود

احمد احمدی دبیر همایش بانوان قران پژوه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در خصوص برپایی این همایش گفت:همایش یك روزه بانوان قرآن‌پژوه با هدف شناسایی افراد پیشكسوت و برجسته‌ی قرآنی ، 28 مرداد ماه با حضور 15 تن از دانش‌ پژوهان پیشكسوت سراسر كشور و بانوان شركت كننده در 14 رشته‌ی قرآنی در سالن اجتماعات وزارت كشور برگزار خواهد شد.
وی در ادامه در ارتباط با سازمان‌های مشاركت كننده در این همایش گفت:بنیان گزار این همایش موسسه معارف اسلامی امام رضا (ع) بوده كه در این امر سازمان اوقاف ،‌سازمان ملی جوانان ،‌مركز امور مشاركت زنان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشاركت دارند.
وی افزود:در این برنامه احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خاتمی ریاست جمهوری نیز سخنرانی خواهند كرد و از تمام رشته‌های قرآنی تقدیر می‌شود.
دبیر جشنواره با اشاره به اهمیت قرآن كریم گفت: از 1400 سال پیش تا كنون ما با فرهنگ قرآنی تربیت یافته‌ایم و انقلاب ما نیز بر اساس معارف قرآنی شكل گرفته و مردم ما كه با انواع «ایسم» ها آشنا شده بودند با آمدن انقلاب آن ایسم‌ها را كتار گذاشتند.
وی در ادامه در خصوص تاثیر قرآن در میان بانوان كشور گفت:قرآن مجید در میان بانوان تاثیر بیشتری نسبت به مردان دارد ، خانم ها از روحیه عاطفی و طبیعی‌تری برخوردارند و اهل استدلال‌های بی مورد نیستند. به همین دلیل نیز قرآن تاثیر بیشتری در آنها دارد.