30 تیر ماه سالروز عملیات استشهادی خلبان شهید عباس دوران (5)
 
در حق عباس دوران بسیار کم لطفی شده است
 
همسر شهید عباس دوران در گفتگو با « مهر » :طی این سال ها کسی چندان به موضوع شهادت او نپرداخته است . و شما کمتر جایی یا برنامه و حتی نشریه ای می بینید که در آن سخنی از عباس به میان آمده باشد .

نرگس خاتون دلی روی فر همسر شهید خلبان عباس دوران در گفت و گوی اختصاصی با گروه دفاع مقدس خبرگزاری " مهر " گفت : عباس دوران در طول دو سال اول جنگ بیش از120 پرواز و عملیات برون مرزی داشته است  که کارشناسان مسایل پروازی اذعان داشته اند این چنین آماری حتی در جنگ هفت ساله ویتنام هم وجود نداشته است.

 وی با اشاره به آخرین دیدار عباس دوران با خانواده خود گفت : آخرین مرتبه ای که  قرار شد عباس به عملیات بمباران پالایشگاه " الدوره "  برود ، پسرمان " امیر رضا " هشت ما و نیم بیشتر نداشت و صحبت های ما مثل همه موارد مشابهی  بود که عباس به عملیات می رفت .  اما بعدها متوجه شدیم فقط  به یکی از دوستانش گفته بوده  که احتمالا این آخرین پرواز من است ومی خواهم در صورتی که برنگشتم تو اولین کسی باشی که خبر شهادت من را به خانواده ام می دهی .   

 وی  افزود : در زمان جنگ عباس دوران در پایگاه بوشهر بود ، از او  دعوت کردند تا به تهران برود ولی او قبول نکرد و به همدان رفت زیرا از پشت میز نشستن خوشش نمی آمد و دوست داشت همیشه در تکاپو و پرواز باشد.

همسر عباس دوران با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید تصریح کرد : عباس دوران همیشه ساکت و محجوب بود و در میان هشت فرزند خانواده اش و حتی اقوام از محبوب ترین افراد بود. 

 شجاع و نترس بودن عباس دوران باعث شده بود که دوستان شوخ طبعش به او بگویند « عباس همیشه جوراب شانس می پوشد و بعد به عملیات می رود» .

وی همچنین با گله مندی اظهار داشت : در حق عباس دوران بسیار کم لطفی شده است . طی این سال ها کسی چندان به موضوع شهادت او نپرداخته است . و شما کمتر جایی یا برنامه و حتی نشریه ای   می بینید که در آن  سخنی از عباس به میان آمده باشد . حتی آخرین عملیات او که به گفته بسیاری از صاحب نظران  از لحاظ  سیاسی ، بین المللی و نظامی در درجه بسیار بالای اهمیت  قرار داشت ، هنوز هم ناشناخته مانده است .